Samppasport  Futurez

240 etujarru ongelmaa , Lisää ongelmia

  • 57 Vastauksia
  • 12815 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kepa09

  • Vieras
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #30 : 24.12.2014, 22:58:58 »
Joku kertoi siirtäneensä jollakin piikillä tms. sen männän siitä anturin reiästä keskelle. Varovasti kun katsoo ettei murjo niitä tiivisteitä niin sillei se onnistuu helpoiten.
  Näinpä juurikin, ei ole mikään helppo homma, kerro kun onnistut?

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #31 : 24.12.2014, 23:01:00 »
Entä onko mahdollista ottaa toisesta päädystä mutteri irti ja vaan työntää mäntä keskelle?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #32 : 24.12.2014, 23:01:55 »
Entä onko mahdollista ottaa toisesta päädystä mutteri irti ja vaan työntää mäntä keskelle?
luulis
No kun halvalla sai.

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #33 : 24.12.2014, 23:03:26 »
Niin ja pitääkö se anturi siis vaan ruuvata siitä irti ilmauksen ajaksi ja laittaa takaisin kun on ilmattu? Ettei siitä anturin reiästä sitten tule nesteet ulos vai? En siis ihan täysin ymmärtänyt että millä tapaa se männän liikkuminen toiseen reunaan ilmauksen aikana estetään.

Poissa Kaksnelikantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #34 : 24.12.2014, 23:06:20 »
Siis kun se mäntä keskittyy niin sillon sitä ei tule siitä anturin reiästä pois. Eikä se muovitulppa pidä muutenkaan sitä nestettä siellä sisällä, sen verran kova paine kummiskin siellä järjestelmässä.
ei tarvitse kokonaan purkaa muuta kun ruuvaa toi muoviosa pois,saa terävällä piikillä siirrettyä mäntää siitä reiästä niin että musta osa on keskellä,näin tehtiin ennen jos ei auttanut jarrunipan avaaminen keskitykseen,usein kumminkin autto.
Käyttäjä jen näköjään sen tuolla tyylillä keskittänyt.

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #35 : 24.12.2014, 23:13:23 »
Siis kun se mäntä keskittyy niin sillon sitä ei tule siitä anturin reiästä pois. Eikä se muovitulppa pidä muutenkaan sitä nestettä siellä sisällä, sen verran kova paine kummiskin siellä järjestelmässä.Käyttäjä jen näköjään sen tuolla tyylillä keskittänyt.

Okei, kiitos. Mutta miten se mäntä saadaan pysymään ilmauksen ajan keskitettynä ettei lähde uudestaan? Vaikuttaako se anturin poisto siihen jotenkin?

kepa09

  • Vieras
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #36 : 24.12.2014, 23:17:57 »
Pistin kyllä äsken ohjeet mutta tuliko perille...

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #37 : 25.12.2014, 01:22:58 »
Pistin kyllä äsken ohjeet mutta tuliko perille...

Ei tainnut tulla... Pistitkö tähän ketjuun vai YV:nä?

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #38 : 26.12.2014, 01:25:25 »
Taas näitä volvon rassaamisen hienoja hetkiä... Kaksi ja puoli tuntia meni auton alla rymyten ja jakotukkia putsaten ja avaten jonka jälkeen totesin männän olevan keskellä jotenka ilman tuleminen takasatulasta ei johtunut tästä. Mäntä oli melko tiukasti tukissa kiinni mutta muut sisuskalut sitä lukuunottamatta tuli ulos. Mäntää sai vasaralla ja meisselillä naputella että liikkui vähän, en kuitenkaan ottanut sitä vielä irti. Vai kuuluuko sen männän ollakin noin tiukasti siellä? Mietin vaan että jos on vähän jumissa ja jättää sen vaan noin niin tuskin sitten ilmatessa alkaisi liikkumaan että ei siitä varmaan haittaa olisi.

Seuraavaksi vianetsintää varmaan jatketaan ilmaamalla pääsylinteri josko sinne olisi jäänyt ilmaa ja katsomalla ettei uusien jarruputkien liitokset vuoda. Voisiko tämä pelkän ilman tuleminen johtua myös näistä syistä? Onko jotain hyvää konstia millä tarkastaa jarruputkien liitosten ilmatiiviys? Vaikka nyt purin tuon koko tukin niin en vieläkään ymmärrä miten se anturin irrottaminen estäisi sen männän liikkumisen. Kiitos jos joku jaksaisi vielä vähän valaista näitä asioita  :)

kepa09

  • Vieras
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #39 : 26.12.2014, 01:42:35 »
Voihan niitä jarrukanavia katsella,vaikka oot siellä pari päivää auton alla. Nii pistän kyllä ne ohjeet siitä 240 ilmaukseusta huomenna tai siis tänään noin klo 14,30 kiitos ja kumarrus.

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #40 : 26.12.2014, 23:36:06 »
Taisi sittenkin olla jotain apua tuon jakotukin irrotuksesta kun nyt alkoi tulla heti nestettä siitä takasatulasta. Noin 2dl laitoin nestettä läpi vaan pitämällä nippaa auki ja pumppaamalla poljinta. Kuplat pienenivät koko ajan ja nyt siellä seassa on enää todella pieniä kuplia. Nyt kuitenkin tuli mieleen kaksi kysymystä tähän liittyen, eli pitäisikö kuplien tulo saada aivan kokonaan loppumaan vai haittaako jos on hiukan sellaisia aika mikroskooppisia kuplia seassa? Ja missä vaiheessa polkimeen pitäisi saada jonkinlainen tuntuma? Nyt siis poljin on aivan veltto ja menee kokonaan pohjaan. Pitäisikö jo yhden satulan ilmaamalla saada polkimeen tuntumaan vastusta vai missä vaiheessa sen pitäisi tulla?

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #41 : 27.12.2014, 23:56:30 »
Näin minä olen tehnyt onnistuneesti jo muutama kerta:

Auto suunnilleen vaateriin, säiliön korkki auki, kaikki ilmausruuvit auki, täyttää nestettä koko ajan ettei pääse loppumaan, kaikki ruuvit kiinni, säiliön korkki kiinni, siinä se. Koskaan en ole mihinkään anturiin koskenut.

Viimeksi kun tein niin poljintuntuma parani selvästi, kuitenkin oli tuore leima autolla joten kai siinä jonkun verran sitä ilmaa saa olla.

Yleensä se tuntuma tulee vasta kun on kaikki ilmattu mutta pumppaamalla voi joskus saada jonkinlaisen tuntuman aikaiseksi vaikkei ole ihan viimeisen päälle vielä ilmattu.

Kai sä tiesit että painamalla polkimen pohjaan saa helposti o-renkaat rikottua?
142

Poissa Kuutoshullu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #42 : 30.12.2014, 20:03:24 »
En tiedä mutta mulla ei ole koskaan toiminut tuo systeemi että ilmaus ruuvi on auki ja pumppaa samalla..... ekaks pumppaa paineen sinne pitää pohjassa poljinta päästää ilmat pois ruuvi kiinni sitten vasta poljin ylös.... vai ymmärsinkö sun ttekstistä väärin. ..
Jotain romuja vaan yritetään... Dodge Lancer vm 62...

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #43 : 31.12.2014, 01:37:36 »
En tiedä mutta mulla ei ole koskaan toiminut tuo systeemi että ilmaus ruuvi on auki ja pumppaa samalla..... ekaks pumppaa paineen sinne pitää pohjassa poljinta päästää ilmat pois ruuvi kiinni sitten vasta poljin ylös.... vai ymmärsinkö sun ttekstistä väärin. ..

Juu noin ajattelin sitten ilmata ne kuplat lopulta sieltä pois. Nyt tosiaan olin vetänyt vaan pumppaamalla mutta niin varmaan saa suurimmat ilmat aluksi pois jos järjestelmä on päässyt melko kuivaksi.

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 etujarru ongelmaa ILMAUSAPUA KAIVATAAN!
« Vastaus #44 : 07.01.2015, 23:11:34 »
Tänään ilmasin kertaalleen kaikki nipat oikean järjestyksen mukaan. Ilmaa ei tainnut tulla enää mistään kun 0,5-1l nestettä laitoin yhteensä järjeastelmän läpi. Nyt kun auto on sammuksissa poljin tuntuma on suunnilleen sellainen kun kuuluisi olla ajaessa, mutta kun laittaa käyntiin niin tehostimen kanssa poljin menee melko alas kun painaa, lopussa tulee kuitenkin vastus. Pystyi ihan hyvin kyllä ajamaan että lumella sai renkaat lukkoon kun painoi vaan pohjaan asti. Kun painaa melko ripeästi poljinta niin kuuluu suhahdus ja sitten painuu hiljalleen alas.

Pitäiskö nyt vielä toiseen kertaan ilmata että tuntuma paranee? Pitääkö toinen ilmauskerta tehdä ilmausjärjesrtyksen mukaisesti vai onko nyt enää väliä? Onko jotain muita vinkkejä tai tiettyjä ilmaustapoja millä tuntuman saisi normaaliksi? Yhden vinkin ainakin luin että talttaa vanhoista paloista kitkapinnan pois ja laittaa pelkän metallipalan sinne ja pumppaa mäntiä ulos, jonka jälkeen vääntää nopeasti männät takaisin sisään jolloinka jarrunestesäiliön kautta saattaisi vielä pulpahtaa ilmaa. Toimisiko esim. tämä vai kannattaako ilmata ensin vielä kertaalleen?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron