Itse ilmasin taannoin 240 farkusta vasemman etujarrun erilaista metodia käyttäen. Vaihdoin jarruletkut, mikä oli jo taistelu sinänsä, mutta sitten kaikki kolme nippaa poikki, vaikka mitä keinoja yritti käyttää. Kertakaikkiaan niin ruosteella hitsaantuneet, että ei auttanut kuumentaminen, kylmentäminen, ruosteen kaivaminen piikillä nipan välistä eikä lukkotonkit. Sitten taas tuntui typerältä vaihtaa satulaan, kun yksikään mäntä ei ollut jumissa ja kaikki suojakumit ehjiä.
Jarrupalat pois satulasta, raudalla männät sisälle. Nestesäiliön korkki auki. Sitten satulaan paikoilleen vanhat loppuunajetut jarrupalat, joista hakattu viimeisetkin kitkapinnat vasaralla pois, ilman tappeja. Sitten painetaan polkimella männät kiinni näihin paloihin, mäntien ei pitäisi tällöin päästä tippumaan pois. Sitten otetaan palat pois välistä ja nopealla rykäisyllä kahta vääntörautaa käyttäen männät sisälle. Nestepöntöstä kuuluu kunnon suhaus ja pulputusta. Toistetaan noin tusinan kertaa per satulan puoli. Erinomaisen tasaiset jarrut sain etupäähän tällä toiminnalla, dynamometri varmisti tuloksen.
Irrotetusta satulasta kaivoin katkenneen nipan pois siten, että porasin nipan keskireikää aivan hiukan isommaksi eli vältin vahingossakaan osumasta jenkoihin. Sitten 1/4 UNF jenkatapilla pyöräytin reiän puhtaaksi. Nippa on niin pehmeää materiaalia, että rauhallisesti väännettynä ja välillä pakitellen sen saa pelkällä tapilla pois. Kartion päätä joutuu sitten varovasti poranterällä pilkkomaan ja jollain työkalulla/magneetilla kaivamaan pois.