Autoracing  KL-varaosat

xc60 -14 , kumpi vannekoko parempi ajaa 17 vai 18

  • 2 Vastauksia
  • 1890 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
onko porukalla kokemusta onko xc 60 -14 pehmeempi ajaa 17" renkailla ? vai tuleeko renkaan massa 17" vanteilla niin suureksi että on sitten jo siksi huonompi ?  rengas merkki kokemuksetkin saa kertoa

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: xc60 -14 , kumpi vannekoko parempi ajaa 17 vai 18
« Vastaus #1 : 26.09.2018, 23:45:10 »
Isommat vanteet = isompi hitausmomentti = huonompi kiihtyvyys ja sitä myötä myös isompi kulutus. Massojen erot ei niin suuret ole että vaikuttaisi perstuntumaan (eli alustan toimintaan) jos vanteet on samaa merkkiä ja mallia. Eri merkkien ja mallien välillä voi olla isojakin eroja.

Yhden talven ajoin 235/60/18 Hakkapeliitta nastoilla. Oletin että kyyti olisi huiman pehmeää mutta eipä ollut. Tässä valossa 17 tuumaisetkin voisi olla vielä ihan käypäset ellei jopa mukavat. Mutta ulkonäöllisesti näyttäisi että 18” on minimi mulle :P Severta oon turhamainen kumminkin. Autona XC60 2014

Nuo mun hakkapeliitat on useamman talven vanhat. Nastat kuluneet aivan loppuun enkä ole moista ennen nähnyt. Nyt tarkoitus ostaa Continental Icecontact2 joiden pitäis olla hiljaiset ja kai hyvät muutenkin. Järkivalinta olisi kuitenkin Hankook iPike joka ollut testeissä kärkikahinoissa ja huomattavasti edullisempi mutta ilmeisesti ei niitä hiljaisimpia. Tuntuu että tuohon XC60 pitää ottaa hiljaisimmat mitä löytyy niin siksi ajattelin ostaa contit
« Viimeksi muokattu: 26.09.2018, 23:52:38 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: xc60 -14 , kumpi vannekoko parempi ajaa 17 vai 18
« Vastaus #2 : 24.10.2018, 16:39:29 »
Yleensä aina auto on pehmpeämpikyytinen mitä pienempi vanne on, jos nyt ei mennä aivan 155/80/13" :idiot2:

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron