Elekma  Autoracing

300-sarjan hankinta

  • 26 Vastauksia
  • 69535 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #15 : 11.12.2012, 17:46:54 »
onkos teillä tietoja että paljon tuon 2.0l koneen voiman siirto kestää? ??? uskaltaako 150hv kutittaa sieltä?
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #16 : 19.12.2012, 16:48:22 »
Elikkäs tuollaista olisin ostamassa. http://www.nettiauto.com/volvo/360/5283300


Soitin ja sanoivat että kokeilivat että ottivat bensaletkun irti ja sieltä ei tullut polttoainetta virratpäälle laittaessa niin on varmaan kanssa sitten bensapumppu vain rikki ? Mikäs näissä on muuten ollut heikkolenkki leimalle vietäessä ?

Toivon pikaisia vastauksia!
Kiitos!

-wh-
volvoja - onhan noita.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #17 : 28.12.2012, 00:51:31 »
Virrat päällä ei polttoainetta kuulukaan tulla, mutta jos startatessakaan ei bensaa tule niin vika on aika varmasti joko akun takana olevassa lisäsulakerasiassa, tai sitten LE-Jetin päävirtareleessä joka löytyy ilmamäärämittarin jalan juuresta.

Tuossa akun takana olevassa sulakerasiassa on bensapumpun ja sumuvalojen sulakkeet ja se lisäsulakeboksi on tiivistämätön mallia tarjoustalo. Usein hapettunut ja kontaktit huonot. On siis ruuvattuna lokasuojaan kiinni akun takana. Näyttää tältä. http://s976.beta.photobucket.com/user/V360Injection/media/AuxFuseboxNowcleanwithcorrectfuses.jpg.html

Päärele löytyy ilmamäärämittarin kiinnitysjalan tienoolta ja on tuo mokkula keskellä ylhäällä. http://www.elisanet.fi/mtn/images/autot/volvo-misc/johtosarja.jpg

On vähän erikoisempi rele, koska se antaa bensapumpulle virtaa vasta kun saa kierrostiedon ja startti pyörii (eli pelkät virrat päällä ei pumpun kuulukaan pyöriä, vasta kun rele saa kierrostiedon, lähtee bensapumppu pyörimään). Tuota relettä saa ihan Motonetistä esim.  On sama kuin K-jettiläisissä 200-sarjalaisissa.

Omassa kolmisatkussa oli sekä sulakerasia, että tuo rele huonossa hapessa ja aiheutti epämääräistä käynnistyvyyttä. Korvasin sulakerasian tiivistetyllä lattasulakerasialla ja vaihdoin pääreleen niin ongelmat katosivat.

Toki se itse bensapumppukin voi olla rikki, mutta usein syypää on joko tuo sulakerasia ja sen huonot kontaktit, tai itse päärele.


Ruosteestahan nämä yleensä pomppaa. Helmat, etulokasuojat, palkit.. Oikeastaan ruostetta voi olla missä vaan auton pohjan ja katon välillä, sen verran huonokuntoisia on 99% myynnissä olevista 300-sarjalaisista. ;)
« Viimeksi muokattu: 28.12.2012, 00:54:01 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #18 : 28.12.2012, 13:37:12 »
Kiitos oikein paljon! oli mukavan tyhjentävä vastaus!  ;)
volvoja - onhan noita.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #19 : 12.02.2013, 12:56:41 »
onkos teillä tietoja että paljon tuon 2.0l koneen voiman siirto kestää? ??? uskaltaako 150hv kutittaa sieltä?
Kuten aikaisemmassa kirjoituksessani kerroin, vaihdeloota on sama kun ison volvon M45 tai M47, vaan että kyljellään. Kestää 420Nm vääntöä lähes ikuisesti, 450Nm poksahtaa kerralla. Tehonkesto on suhteellista, mutta 4L vaparikoneesta se kestää ottaa lähes kaiken irti (sieltä sen 100Nm/L saa), turbovinokoneessa 250-300hv.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Suomi_KP

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #20 : 01.03.2013, 19:44:17 »
Mikä volvo 360:n vuosimalli olisi paras jos joskus sattuisi innostua vähän virittämään sellaista laitosta? (~150hp)
Itse hommaisin mielummin ruiskukoneella varustetun ihan vaan sen bensansyönnin takia, kannattaako ruveta sitä 2,0 konettaa turbottamaan vai hommata samantien jostain 2,3 litrasen koneen turbolla ja väsätä se autoon kiinni? Onhan porukka semmostakin harrastellu näihin vehkeisiin  ;)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #21 : 23.04.2013, 22:50:41 »
Vuosimallista -88 ja vanhemmat on kaasareita ja ei vähäpäästösiä.

-89 ja uudemmat on ruiskuja ja vähäpäästöisä, näihin voi vain tehdä koneswapin, eli maksimi minkä voi laittaa on matalapaineturbo.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #22 : 22.07.2013, 22:02:01 »
mites -90 2.0L Gli mallin ruisku tekniikka -86 kaasarin tilalle.

kuinka helppo/vaikea urakka?
kaikkihan sähköosat ym pitäis ainakin sopia toisiinsa
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa VolvoR

  • ÄLÄ KÄY KAUPPAA TAVAROITA LÄHETTÄMÄTTÄ
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • TurboVolvo
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #23 : 06.08.2013, 00:27:48 »
Mistä saa 360 virtalukon ? Motonet ? Hinta ? Ja mikä laatikko on B200k perässä ? Ja onko pulttijako 4x100 ? ELK

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #24 : 15.08.2013, 21:24:57 »
Mistä saa 360 virtalukon ? Motonet ? Hinta ? Ja mikä laatikko on B200k perässä ? Ja onko pulttijako 4x100 ? ELK
   laatikko on m47r ja pulttijako on 4x100 kyllä.
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #25 : 23.01.2016, 13:39:11 »
löytyykö 360 volvon ovista piuhat valmiina kaijuttimille? tällä hetkellä vaan etupenkkien jalkatiloissa yhdet heikohkot kaijuttimet ja vanha kasettisoitin..

Poissa Misiu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #26 : 19.11.2020, 17:41:40 »
Se on kuitenkin sanottava 300-sarjasta omalla kokemuksella että varaosat on halpoja ja tekniikka yksinkertainen mutta tietyt varaosat voivat olla paikoin kiven alla, kuten itse etsin todella pitkään esimerkiksi jarrupääsylinteriä ja nämä ovat melkoisen kranttuja sen suhteen että pitää olla juuri oikean vuosimallin osia; auto muuttui esimerkiksi todella paljon 79-82.

Auto on kuitenkin ollut yleinen, varsinkin vanhemmat vuosimallit Hollannissa ja Englannissa, ja Ebaystä löytää varsinkin briteistä paljon osia kilpailukykyiseen hintaan. Hollannista saa käytännössä kaiken mitä voi kuvitella tarvitsevansa, mutta hinnat hiukan korkeammat. Hollannin paras valikoima löytyy osoitteesta https://www.volvo340onderdelen.nl/nl/

Hirveän mukava auto harrastaa kokemattomalle, kuten itse opettelin moottoritekniikan b14.1-moottorin kautta. Moottori oli todella helppo irroittaa, purkaa, kasata ja laittaa paikoilleen aloittelijanakin.
Edessä olevat levyjarrut ovat aivan mahtavat jos ne ovat kahdella männällä, ilman liukutappeja. Ne eivät jumitu juuri koskaan (ellei auto seiso vuosia) mutta niitä ei koskaan saa halkaista esimerkiksi jarrupalojen vaihdon yhteydessä, niitä ei välttämättä saa enää koskaan pitäviksi.

Hitsaus tulee varmasti tutuksi auton ostajalle / omistajalle, itsellänikin on ruoste parista paikasta yllättänyt mm. etujalkatilasta ja pyöränkaarista.

Variaattorivetoinen Remjohan vaatii hyvää huolenpitoa, hihnat pitää oikeasti vaihtaa suositusten mukaisesti että ne kestää.

Talviautona possu on parhaimmillaan ja kestää vertailua monen uuden auton kanssa, mutta kevyt perä yhdistettynä takavetoon on joskus yllättänyt uuden kuskin. Monella onkin talvella takakontissa muutama hiekkasäkki antamassa lisäpitoa renkaille.

Auto lämpiää nopeasti ja on itse asiassa varsin viihtyisä, tosin ajovalojen valoteho on silmiinpistävän heikko, joten nykypäivänä varmasti moni laittaa ledbaria keulalle tai katolle.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron