Carcom Oy  Ateho

Virivapari 360 B200E - Tuntemattomia ja sekaisin olevia osia ynm. Apua?

  • 1 Vastauksia
  • 2245 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 360_GLT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Terve!

360 on tulossa läpikäyty kone nokalle lasketulla kannella. Moottorin purkamisesta on jo aikaa muutama vuosi ja on unohtunut/sekoittunut osia keskenään, joten neuvoja kaivataan!


Aloitetaan vaikka kytkimestä. Samaan laatikkoon on laitettu talteen silmälaakeri, tämä "lukitus" jousi/sokka, sekä musta tiiviste/vaimennus rengas. Eli kuuluuko siis jonnekin tuonne kytkimen seudulle tuollainen isohko musta vaimennuskumi? Tiivistesarjassa tuollainen oli mukana, vai kuuluko tälläinen kenties jonnekin muualle? kuvia tuosta saan tarvittaessa.


Venttiilin paininkupit menivät 4 - pytyssä sekaisin. Venttiilinvälykset säädettiin ja imu, sekä pako puolelle tuli molempiin 3,60mm välyslevyt. Nämä tyhmänä otin koneesta irti laatikkoon ilman merkintää, joten sekasinhan ne menivät. Onko siis merkitystä vaikka imu ja pako kupit vaihtavat paikkaa keskenään?


Suuttimista... Miten tuo suuttimen päässä oleva "muoviholkki" lähtee irti? Tiivistesarjassa tulee mukana tuollainen. En ole uskaltanut käyttää väkivaltaa, kun tuntuu olevan aika piukassa.


Sitten tämä surullisen kuuluisa huohotusletku öljypohjaan. Omassa autossani se törmäsi päin öljypohjaa ja pää oli taittunut kaksinkerroin. Onko se tarkoituksella tuollainen, vai voinko lyhentää tuota putkea niin, ettei se törmäisi päin öljypohjaa?


Kannen koneistuksessa tuli imukanavan alkuun kiinnitysraudasta syvä "naarmu". Ajattelin jos hion tuon jäljen pois ja suurennan samalla imukanavan alkua. Tämä tietysti täytyy tehdä kaikille kanaville, että olisivat mahdollisimman samanlaisia. Onko siis järkeä hioa noita alkuja, vai antaako tuon naarmun vain olla?


Olen hyvin kiitollinen etukäteen jo vastauksista! Olisi tarkoitus saada kone rallattamaan vielä tämän kesän puolella.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vastaan paininkuppeihin.
Ei väliä kunhan molemmat menee paikalleen kevyesti ja tarkistat vielä venttiilivälykset lopuksi vaikka tuskin siellä monenkaan sadasosamillin heittoa on kun samankokoiset säätöpalatkin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Kulkukoira  Proturbo