Elekma  Autoracing

360 tekniikan vaihto.

  • 8 Vastauksia
  • 2629 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _Joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
360 tekniikan vaihto.
« : 23.01.2013, 00:34:26 »
Moro eli äkkiä tämmönen pikanen kysymys. Onko ogelmia, saaha muutoskatsastettua b200k:n tilalle b200e:n. Tarviiko vaihtaa jotain muuta glt osia esim jarruja tai juosia, oma käsitys on ainaki et ne ois lähes samat?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 360 tekniikan vaihto.
« Vastaus #1 : 23.01.2013, 09:34:21 »
Jarrut ja alusta on 360 vollessa sama riippumatta siitä millä koneella se on joten ei pitäisi olla ongelmia
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa _Joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 tekniikan vaihto.
« Vastaus #2 : 23.01.2013, 09:50:43 »
juu tos just konttorille soitin asiasta niin ne meinas et niitä pitää alustanumerojen perusteela vertailla. se vaan mietityttää et mistä saan vertailu tiedot, ku mun käsitykse mukaan sitä volvoa ei oo enään josta se kone ois tulossa

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 tekniikan vaihto.
« Vastaus #3 : 18.03.2013, 19:34:10 »
Alkuperäiseen aiheeseen viitaten, saakos 340 volvoon millään ilveellä laittaa b21et konetta? Toki tiedän että pitää laittaa 360 alusta mutta taitaa tulla tehoraja vastaan? Vai saako näitä kuristaa nykypäivänä?
Pihassa odottaa 343 turbo papereilla ja tekniikalla mutta kori on huono ja lisäksi korinvaihto, sitten ois hyvä 340.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 tekniikan vaihto.
« Vastaus #4 : 19.03.2013, 09:59:25 »
Alkuperäiseen aiheeseen viitaten, saakos 340 volvoon millään ilveellä laittaa b21et konetta? Toki tiedän että pitää laittaa 360 alusta mutta taitaa tulla tehoraja vastaan? Vai saako näitä kuristaa nykypäivänä?
Pihassa odottaa 343 turbo papereilla ja tekniikalla mutta kori on huono ja lisäksi korinvaihto, sitten ois hyvä 340.
Saa, JOS auto on ollut tehtaalta ILMAN katalysaattoria, eli ei ole B200F koneinen. (B200F koneisia 340 volvojakin ON).

B200F koneen tilalle saat asentaa ainoastaan turbokoneista B230FK:n (täytyy mennä alle 138hv, ja penkkilappu ei kelpaa kun on vähäpäästöinen). Esim B230FT, B21ET, B204FT EIVÄT käy koska ylittävät tehorajan, ja ET ei ole katalysaattorikone (EI ole vähäpäästöinen).

Jos ollut renault moottorilla, eli 1,3-1,7 joudut vaihtaan taka-jarrut, vaihdelootan (ja helpointa vaihtaa peräkin), kardaaniputken, vaihteensiirtäjän tukitangon, kytkinkopan ja konehuoneen sähköt.

Jos ollut B200K,E, B19A,E, B14, B13, B172, D16 niin saa asentaa B21ET koneen, MUTTA se täytyy käydä tehopenkissä mittaamassa maksimissaan 138hv teholla. 155hv tehoisena et sitä sinne saa.

Mitenkään fiksu konehan tuo B21ET ei ole, vie bensaa enemmän kun tämän päivän V12 koneet ja tehoa ja vääntöä on niukasti. Nimimerkillä, itsellä on 6,0L 4wd automaatti moderni auto 2000kg+ omamassalla, ja se vie vähemmän bensaa kun tolla koneella oleva 200 sarjalainen. :D

Suosittelen hommaamaan B230FK koneen (135hv 230Nm matalapaineturbo), sen saa vaikka B200F koneen tilallekkin, koska molemmat on vähäpäästöisiä. FK koneen saa varmaan about samaan hintaan kun B21ET:n. FK kuluttaa myös vähemmän bensaa, ja lastulla + vireillä siitä saa 400hv irti (300 sarjan voimansiirto ei kestä kun 420Nm eli about 270-300hv).

Alusta on tosiaan kaikissa 2,0L koneisissa sama. Esim. motonetin osaluettelo saattaa kelvata, tai volvo autolta hommattu lausunto. Tosin kuuleman mukaan volvo auto ei enää anna lausuntoja.

Lue myös tämä ajatuksella:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29427.0
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 tekniikan vaihto.
« Vastaus #5 : 19.03.2013, 11:11:41 »
340 on 1,4 rellun koneella. Ja tämä b21et kone tulee siksi koska se tosiaan on jo pihassa siinä 343 kopassa. Eli teholappu tähän riittää. Max 138hp tehoilla.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 tekniikan vaihto.
« Vastaus #6 : 19.03.2013, 12:40:48 »
Alkuperäiseen aiheeseen viitaten, saakos 340 volvoon millään ilveellä laittaa b21et konetta? Toki tiedän että pitää laittaa 360 alusta mutta taitaa tulla tehoraja vastaan? Vai saako näitä kuristaa nykypäivänä?
Pihassa odottaa 343 turbo papereilla ja tekniikalla mutta kori on huono ja lisäksi korinvaihto, sitten ois hyvä 340.

Kai sen korin voi vaihtaa uudelleen?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 tekniikan vaihto.
« Vastaus #7 : 19.03.2013, 16:25:06 »
muistaakseni korinvaihto on torpannut ajat sitten ja eikös se mene vielä niin että jo vaihdettuja osia ei periaatteessa saa vaihtaa uudestaan. ja toki prosentteja ois turhan paljon. voishan tohon luvalliseen koriinkin vaihtaa takakyljet ja lokasuojat ja sisustan mutta näkisin helpommaksi vaihtaa tekniikan toiseen autoon mikäli sen vaan saan siihen luvallisesti. koska kaikki osathan mulla on tommoseen hommaan. ainoa ongelma on tosiaan se että tuo auto on tehty ennen 1997 vuotta jolloin lakipykälät oli vähä erilaiset.
mutta jos tuo moottorin kuristaminen on sallittua niin siitenhän mitään ongelmaa ei ole. mutta jossain vaiheessahan auton moottoria ei saanut kuristaa. tai sai varmaan muttei siitä leimalla ollut apua.
voishan toki ostaa tuon fk koneen muttei viittis taas turhaa ostella koneita kun tosiaan ois jo valmiina. tehotkin "riittäis" kesä kruisailuun ihan hyvin.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360 tekniikan vaihto.
« Vastaus #8 : 22.07.2013, 22:23:21 »
mites -90 2.0L Gli mallin ruisku tekniikka -86 kaasarin tilalle.

kuinka helppo/vaikea urakka?
kaikkihan sähköosat ym pitäis ainakin sopia toisiinsa
Muokkaa viestiä
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

 

KL-varaosat  Race.fi