KL-varaosat  Race.fi

Foorumilaiset rakentaa ja remontoi & yleistä keskustelua rakentamisesta

  • 1401 Vastauksia
  • 446254 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Tulipa pitkästä aikaa jotain tehtyä tallille. Tarkotus olis vihdoin saada ulkokuori suht valmiiks, eihän tässä kovin montaa vuotta oo mennykkään  ::)

Pro ikkunan asennus.



http://s21.photobucket.com/user/lassimies/media/Talo/P7240154_zpsb86315eb.jpg.html?sort=3&o=1
« Viimeksi muokattu: 28.07.2014, 17:53:20 kirjoittanut lassii »
V70 TDI

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Tuli ihan hyvä altaista ja hanasta, vaikka itse asensinkin...
Reiätkin sain kivasti suurinpiirtein siihen päähän levyä, kuin halusinkin.




Onhan tää vaan aikamoinen ikuisuusprojekti, kun on niin rajallisesti aikaa käytettävissä...  ens viikonloppukin taitaa mennä ihan muualla, varmaan tiedätte, että missä..

Ajattelin, että jos nyt yrittäisi saada pikavauhtia tuon kaapisto-seinän kuntoon, eli kaapistot lopulliselle paikalle ja kaikki kiinni, viemärit, putket ym., niin pääsisi sen osalta jo käyttämään keittiötä, aika kauan jo mennyt tilapäisratkaisuin, jotka tekee asunnon huonosti asuttavaksi...  mm. astianpesukone muutenkin ahtaassa pesuhuoneessa ja  edelleen odotuksessa olevien lämpöputkimiesten takia on pitänyt joka huoneesta purkaa jotain ja siirtää huonekaluja tiiviimmäksi pois edestä

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
No jopas tulee kaikenlaista vastaan, kun teköö.
Ikean kahden altaan viemäriliitäntä sisältää vain yhtä allasta varten ylivuotoliitännän, täytyy siis näköjään tilata siitä puljusta vielä yhden altaan viemäriliitäntä, että saan tarvittavat osat kahdelle erilliselle altaalle...
Kai toi kahden altaan malli on tarkoitettu normaalille tupla-altaalle ja niissä sitten lienee vain toisessa ylivuotoaukko ja toinen allas sitten vuodattaa nesteensä sinne toiseen altaaseen...


Lienee toiveajattelua, että tämä neliskulmainen ylivuotoliitäntä olisi jonkin standardin mukainen?  Eli on se tilattava iikkeasta..??
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20215523/


Ei kukaan sattuisi asumaan ikean lähellä ja haluaisi sellaista käydä sieltä ostamassa ja heittää postilla tänne?
Otinkin tämän jo nettikaupasta.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2014, 23:59:29 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Samalta tuo näyttää kuin minulla tuossa Alveuksen altan mukana tulleessa setissä. Jostakin sen saattaa ehkä saada varaosana tuon pelkän ylivuotoyhteen, mutta veikkaan että voi olla metsästystä se. Saattaa olla että helpommälla pääset kun ostaa koko setin.
V70 D5

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Kävin yhdessä remppakohteessa. Miksi kylppärin ilmanvaihtokanava lähtee 160 mm paksujan ja heti puolen metrin päästä kuristetaan 125 mm? Onko tolla joku järkevä perustelu?

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Kävin yhdessä remppakohteessa. Miksi kylppärin ilmanvaihtokanava lähtee 160 mm paksujan ja heti puolen metrin päästä kuristetaan 125 mm? Onko tolla joku järkevä perustelu?

Oliko yritetty vaimentaa ääntä?
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Varmaan jäisi yritykseksi? No onhan isommassa röörissä erilainen kaikupohja - toimiiko tollanen laajennus enemmän megafonina? Tossakin on olevinaan ollut ihan oikeat suunnittelijat, mutta toi ratkaisu ei aukea.

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Varmaan jäisi yritykseksi? No onhan isommassa röörissä erilainen kaikupohja - toimiiko tollanen laajennus enemmän megafonina? Tossakin on olevinaan ollut ihan oikeat suunnittelijat, mutta toi ratkaisu ei aukea.
Vai olisko siinä haettu sitä ilmavirtausta hyväksi. Eli siis isolla putkella pienempi paine saman ilman kuljettamiseen kuin pienemmällä putkella.  Ja toisekseen tilansäästö syyt ja oletettavasti hinta on kanssa yks tekijä
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Kävin yhdessä remppakohteessa. Miksi kylppärin ilmanvaihtokanava lähtee 160 mm paksujan ja heti puolen metrin päästä kuristetaan 125 mm? Onko tolla joku järkevä perustelu?
Tod. näk siksi että ilmakanavan suuaukko  saadan hiljaisemmaksi koska isommassa reiässä sama ilmamäärä siirtyy isommalla pinnalla. ei  suhise niin helposti.

Rahallisesti/rakenteiden rajallisuus voi vaikuttaa siksi on tehty loppu osuus 125mm:ä koolla
 
« Viimeksi muokattu: 23.09.2014, 21:05:23 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Kyseessä on painovoimainen iv - eli ihan nopsaan ei virtaaman äänet kuulu? Nousut on 125 mm koska tila on todellakin kortilla. Mutta uskon Teitä viisaampia, vaikka hetken epäilinkin. Mun mielestä kanavakoon /-profiilin vaihtumiset ovat aiheuttaneet niitä ylimääräisiä ääniä, mutta ihan järkeenhän tuo käy kun noin ajattelee.

Kiitos kun jälleen päästitte uteliaan tuskistaan...

Paikalla dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Tämmöstä pressutallia tullut kyhäiltyä koko kesä :D





Mitat n. 6600 x 3500 x 3200 (P x L x K).

Päädyt vielä pitää "rätittää" ja jonkinlainen ovi keksiä.

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Kai tuo pressutalli on jotenkin ankkuroitu maahan kiinni ettei syysmyrsky vie mennessään :) Kuvista päätellen kun näyttäisi olevan vaan laattojen päällä.
Jos päädyt laitat umpeen niin jätä kuitenkin hyvä läpituuletus kun helmatkin näyttäisi olevan maahan asti, muuten sulla on sellainen homepommi valmis tallille ja autolle.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Paikalla dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Hyviä havaintoja,

ei ole vielä muuta ankkurointia kuin mullat mätetty helmojen päälle. Tuuletusaukkoa jätän kyllä, toteutustapa vielä mietinnässä.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Hyviä havaintoja,

ei ole vielä muuta ankkurointia kuin mullat mätetty helmojen päälle. Tuuletusaukkoa jätän kyllä, toteutustapa vielä mietinnässä.
Lähtee sitten kuin lehti taivaan tuuliin jo suljet päädyn. itselläin on  pihateltta samaa kokoa pinta-alaltaan ja olen kerran lentänyt sen kanssa viitesen metriä pihan poikki eikä ollu tedes kovakaan tuuli.  Kannattaa valaa jonkilaiset ankkurit maahan, eli kaiva  vaiklka 10l ämpäri kulmiin  10-20 cm  maan alle ja täytä betonillaa ja upota siihen joko pultattava tai lenkki johon saat rungon kiinni. Siinä ei paljoa mullat auta kunalkaa 15.-20m/s tuulla sopivasta suunnasta. Eiline tuuli hajoitti naapurista juurikin vastavan "autotallin" joka oli metalliputkista. Oli ihan solmussa. Tuuli vain sellaisesta suunassta että ei koko kesänä ollut tuuli vielä puhaltanut.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Paikalla dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Hmm...

Mitesköhän toimis ankkurina jos kaivais nurkkiin montut, sinne metalliputkea sopivasti kivien väliin ja maat päälle? Niihin metalliputkeen kiinnittelis runkoa. Olis vaan valmiina tommosta sinkittyä vesijohtoputkea - se varmaan kyllä mätänee tuonne maahan (?)

Hyllyjä rakentelen myös, jotka tulee kiinni runkoon ja sinne tarkoitus hillota säilytykseen kaikki painava ei-kosteusherkkä materiaali, talvirenkaat, ruohonleikkurit, jotain varaosia jne... Tulee sit ainakin painoa joka vastustaa tuulen musertavaa voimaa - joka on koettu ihan raskaimman mukaan, nimimerkillä "Eino 17.11.2013":


...ja "Oskari 1.12.2013":

 

Carcom Oy  Ateho