Nyt on taakse vaihdettu, eteen vaihdoinkin jo pari viikkoa sitten, sinne pistin myös uutta jousta ja laakeria ym, taakse en jousia viitsinyt vaihtaa, kun on ilmeisesti astetta hankalampi projekti. Sachsit molemmissa päissä ja kyllähän auto on ihan erilainen, eli kannattaa näitä silloin tällöin vaihdellakin. Eron huomaa erityisesti terävissä ohjausliikkeissä, nyt ei tule valtamerilaivafiilistä.
Meinasi tulla tenkkapoo, kun takaiskarit eivät mahtuneet pois. Googlettelemalla selvisi (vieläpä tältä forumilta muistaakseni), että tukivartta voi nostaa toisella tunkilla, mutta sellaista ei ollut tähän hätään. Paitsi auton oma tunkki, mutten sillä lähtenyt räpeltämään.
Ongelma ratkesi, kun keksin, että iskarihan menee kasaan, eli jousen väliin laudanpätkä, jota vasten työnsi vanhan iskarin kasaan ja sehän mahtui heittämällä alta pois, voimaa tarvitsee käyttää suht paljon, mutta lähinnä kyse on ajasta, eli iskari menee kyllä pienemmälläkin voimalla kasaan, jos vaan malttaa rauhassa työntää. Uudelle iskarille sama homma, hyvin mahtui paikalleen, eli iskari menee tosiaan niin pieneen pituuteen painettuna, että se mahtuu yhdellä normitunkilla (max nostokorkeus jotain 35cm) nostettuun autoon paikalleen ihan helposti. Siinä tosiaan on riittävästi aikaa sujauttaa iskari koloonsa, kun nousunopeus ei ole mikään räjähtävä, eli ei tarvitse edes sitoa iskaria pysymään kasassa.
Toinen "ongelma" tuli siitä, kun luin ohjeista, että iskarin pultit pitää kiristää auto alhaalla, eli jätin alapultin ja ylämutterin "sormikireyteen" ja auto alas. Ylämutteri on toki triviaali (paitsi että yksi torx-pää hajosi kiristysvaiheessa, onneksi oli toinen), mutta alapultti onkin kinkkisempi kiristää, mutta onnistuu, jos laittaa sen verran jatkovartta, että saa räikän takarenkaan etupuolen yli, jolloin voikin jo kiristellä, nivelpala ja sopiva jatkovarsikombinaatio kun vielä löytyy, niin saa väännettyä ihan kunnon vedoilla auton reunan ulkopuolelta.