Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

s60 D5 moottorihäiriö, turbo vai mikä rikki? (Volvolandiassa)

  • 3 Vastauksia
  • 3318 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bearclaw

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Autona V70 2,4D 2002, ajettu 326 tkm

Itsellä oli a) huono käynnistyvyys, oli moottori lämmin tahi kylmä ja b) auton hyytyminen heti kun yritti painaa lisää happea c) auto kulki nyhtämällä tasakaasulla nopeudella 40-50 km/h ennen kuin polkasi hyydyksiin

seuraavaksi vaihdetaan toi korkeapainepumpun paineensäätöventtiili, sinisellä n. 200 €
kun auto hyytyi tuli virheilmoitus: Moottorijärj. vika - huolla heti ja max 2000 kiekkaa pelissä
tätä ennen mennyt jo 1500 ekee ja hermot ja usko merkin huoltoon, (vaihdettu suodatin kahdesti, 1 suutin, polttoainepumppu tankkiin (tämä oli turhaa??) ja tankin anturi (jätti tielle kun tasaussysteemi ei toiminut, eli ainetta oli tankissa vielä n 200 kilsaa varten)
sinänsä autohan on hyvä (jos se toimii.. :-\)

jos sattuu tulemaan kuntoon, niin ilmotellaan

joo, vikakoodia pukannut polttoaineen paineesta, satuin olemaan itse hallissa kun asentaja itse kokeili tuota anturia silleen että nykäisi johdon irti jolloin se ilmeisesti vetää paineen täysille, lieköhän kuinka terveellistä tommonen kokeilu
« Viimeksi muokattu: 19.01.2011, 08:11:32 kirjoittanut Bearclaw »

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Onko sinulle kerrottu mitä vikakoodeja diagnostiikasta on löytynyt? Kun mainitsemasi ilmoitus on näytölle tullut, niin muistissa on varmasti ollut ainakin yksi tarkentava vikakoodi. Se olisi hyödyllistä tietää, jos virtuaalikorjausta yrittää.

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Onko polttoainesuodatinta tai ilmansuodatinta vaihdettu milloin viimeksi?
Hupsista... En lukenutkaan tarpeeksi tarkkaan...
« Viimeksi muokattu: 18.01.2011, 21:51:52 kirjoittanut eki_j »
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa Bearclaw

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
no ei ollut säädin, vaihdoin itse hallissa. Osa takasi hyllyyn, ja jatkotutkimuksia lisää. Lopulta viaksi paljastui jo kertaalleen vaihdettu tankinpumppu, valmistuu ehkä ens viikon alussa. :-\

no nyt takana ekat 120 kilsaa, ja oireet poissa  :P
« Viimeksi muokattu: 26.01.2011, 08:39:57 kirjoittanut Bearclaw »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron