KL-varaosat  Race.fi

B230K pikkuviriä

  • 30 Vastauksia
  • 19367 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #15 : 31.08.2012, 21:22:51 »
Muistatko minkä kokoset suuttimet sulla tossa dgv:ssä? Mikä bensapumppu? Onko paineensäädintä?

Nyt on päät 170/160, tyhmäkäynnit 60/55, lisäilmoja en muista.
Paineensäädintä ei ole ja vakio pumppu, ei tulvi.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #16 : 01.09.2012, 16:19:53 »
mikä kokoset kurkut dgv:ssä?

kellään kokemusta tuommosen 200e:n sytkästä? pitäis kiekka rajotin saada mehtään?
740 M50B25

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #17 : 01.09.2012, 16:51:54 »
Nakkaat normaalin pyöriän jakajaan ni loppuu katkominen. Eli pyöriässä rajotin.

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #18 : 01.09.2012, 17:38:18 »
mikä kokoset kurkut dgv:ssä?

kellään kokemusta tuommosen 200e:n sytkästä? pitäis kiekka rajotin saada mehtään?

26/27 kurkut

Poissa Dife

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #19 : 17.09.2012, 11:07:37 »
Paljon toi b230k alakerta mahtaa kestää vakiona? Jos vähän laskee puristuksia ni kestääkö ahtimella n.170-200hp ??
« Viimeksi muokattu: 17.09.2012, 21:21:31 kirjoittanut Dife »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #20 : 18.09.2012, 19:55:13 »
Paljon toi b230k alakerta mahtaa kestää vakiona? Jos vähän laskee puristuksia ni kestääkö ahtimella n.170-200hp ??

-9mm veiveillä reilu 200hv
-13mm veiveillä vajaa 400hv
-H-rohiilin veiveillä max 600hv
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #21 : 20.01.2013, 12:25:29 »
missä vaiheessa kannattaa miettiä sytkävehkeiden parantamista? onko esim. 2.3 tuplilla ja 11,5-12 puristuksilla jo sellanen että tarttee panostaa sytytyspuoleen?

Mikä olisi edullinen ja toimiva ratkaisu näissä? cranecams??
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #22 : 20.01.2013, 13:22:30 »
Jos tarkoitat vain kipinän vahvistamista, etkä säädettävyyttä niin tuskin ihan heti. Itselläni oli aluksi volvon oma puola ja jakaja eikä siitä megan ohjaamana kipinä loppunut 1.5bar ahdoillakaa. Riippuu paljon ihan sytkävermeiden kunnostakin! Tuskin sinä vaparina saat sitä kipinää loppumaan jos kaikki on kunnossa.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #23 : 20.01.2013, 15:31:55 »
missä vaiheessa kannattaa miettiä sytkävehkeiden parantamista?
400hv tuntumassa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #24 : 20.01.2013, 15:57:31 »
Vaparina jos kipinä loppuu kesken niin hyvin on tehot irti saatu ;D

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #25 : 20.01.2013, 16:36:06 »
Jos tarkoitat vain kipinän vahvistamista, etkä säädettävyyttä niin tuskin ihan heti. Itselläni oli aluksi volvon oma puola ja jakaja eikä siitä megan ohjaamana kipinä loppunut 1.5bar ahdoillakaa. Riippuu paljon ihan sytkävermeiden kunnostakin! Tuskin sinä vaparina saat sitä kipinää loppumaan jos kaikki on kunnossa.
juu siis kipinän vahvistus nimenomaan. Puolan kunnosta ei mitään käsitystä..jakajan kannen, pyörijän ja tulpat uusin n.500km sitten. Vois puolan ja johtojen uusiminen olla aiheellista kun pääsee toista moottoria tekemään.
400hv tuntumassa.
Ok..no enpä lähde sytkä vahvistinta heti ostamaan :) mites..onko crane puolasta yksinään mitään hyötyä??
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #26 : 20.01.2013, 18:35:27 »
Ainahan voi niin sanotusti ylimitoittaa, mutta en usko ylipäätänsä mistään puolasta olevan hyötyä. Se kipinä kyllä pitäisi vaparissa riittää, eikä puolan parantaminen mitään ylimääräistä tehoa/hyötyä tuo. Laita rahat mielummin johonkin fiksumpaan.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #27 : 20.01.2013, 19:00:13 »
Ainahan voi niin sanotusti ylimitoittaa, mutta en usko ylipäätänsä mistään puolasta olevan hyötyä. Se kipinä kyllä pitäisi vaparissa riittää, eikä puolan parantaminen mitään ylimääräistä tehoa/hyötyä tuo. Laita rahat mielummin johonkin fiksumpaan.
juu en tehoa ajatellut. Sitä ajoin takaa että jos puristusten myötä kipinä heikentyy. No, jos uuden, "vakio" puolan ostaa kun toi on oletettavasti alkuperäinen puola tossa.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #28 : 22.01.2013, 18:02:17 »
Tiedä sitten mikä hyöty uudesta "vakiosta" puolasta on. Tullut käytettyä esim. 240:ssä pelkästään noin 20v tai vanhempia alkuperäisiä sytkäkamppeita jakajasytkän kanssa, eikä ongelmia ole ehjien osien kanssa. Em. 400hv raja saavutetaan niilläkin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K pikkuviriä
« Vastaus #29 : 29.01.2013, 22:46:25 »
Paineensäädintä ei ole ja vakio pumppu, ei tulvi.
tuli mieleen että kummonen kulutus tossa on kun ei ole paineensäädintä? oma 240 kulutti n.25L/100km ku ei ollut säädintä..laitoin säätimen paikoilleen ni läynti parani, lakkas bensa haisemasta sisällä ja kulutus putosi n.15-17L/100km kaupunki ajossa, ajo on sellasta vaihtelevaa luisuttelua :) samalla säätelin kaasaria hiukan. Suuttimet on tossa nyt Pää 160/160 ja lisäilmat 190/190
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Futurez  Kulkukoira