Carcom Oy  Ateho

740 T5??

  • 145 Vastauksia
  • 74904 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 T5??
« Vastaus #30 : 08.10.2011, 21:12:57 »
Niii, tämä oli mielessä, mutta mites se seuraava katastus??  :idiot2: Ne päästöt. yms.  :-[

Kadulla on tietenkin käytössä ne katutehot ja radalla vähän enemmän. Ohjelmoitavalla ruiskulla tuo muutos on aivan mahdollinen ja kohtuu simppeli toteuttaa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: 740 T5??
« Vastaus #31 : 08.10.2011, 21:14:05 »
Niii, tämä oli mielessä, mutta mites se seuraava katastus??  :idiot2: Ne päästöt. yms.  :-[
Jos et mitään isoa mörkö ahdinta laita niin ei varmasti katsuria kiinnosta. Varsinkin jos sen ekan katsastuksen teet samoilla osilla, vain laimea softa sisällä. Katsastuksessa mitattavat päästöt ei varmasti kaadu virityksiin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 740 T5??
« Vastaus #32 : 08.10.2011, 21:20:45 »
Ookke. Thanks.. Pitänee alkaa kattelee osia..  ;) Tiedän että tätä asiaa on puitu monesti, mutta paljon se 5 kone kestää.. Hv. ?? siis niillä h-profeilla. max??  :buck2:
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 740 T5??
« Vastaus #33 : 08.10.2011, 21:30:02 »
Niii, tämä oli mielessä, mutta mites se seuraava katastus??  :idiot2: Ne päästöt. yms.  :-[

Päästöt ei ehkä ole niin paha kun kerran 740 aihio johon konetta vaihdat ei saa olla vähänpästöiseksi merkitty!

Ja viritetty kunnossa oleva tinakoneen päästöt yleensä on ihan ok!

Ookke. Thanks.. Pitänee alkaa kattelee osia..  ;) Tiedän että tätä asiaa on puitu monesti, mutta paljon se 5 kone kestää.. Hv. ?? siis niillä h-profeilla. max??  :buck2:

jos budjeetti ei ole rajaa.... (toki tämä on diesel lohkon päälle rakennettu)..
http://www.garaget.org/?car=58795

mutta sanotaan että perus 2.0 ja 2.3 lohko kestää hienosti tuon 500hv!
Ja lohkon vahvistaminen on mahdollista!!

saahan toki neloskoneesta paljon konetta.. Esim "Big bad blue"...

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 740 T5??
« Vastaus #34 : 08.10.2011, 21:31:54 »
Päästöt ei ehkä ole niin paha kun kerran 740 aihio johon konetta vaihdat ei saa olla vähänpästöiseksi merkitty!

Ja viritetty kunnossa oleva tinakoneen päästöt yleensä on ihan ok!

jos budjeetti ei ole rajaa.... (toki tämä on diesel lohkon päälle rakennettu)..
http://www.garaget.org/?car=58795

mutta sanotaan että perus 2.0 ja 2.3 lohko kestää hienosti tuon 500hv!
Ja lohkon vahvistaminen on mahdollista!!

saahan toki neloskoneesta paljon konetta.. Esim "Big bad blue"...
Nii, tuo ``Big bad blue´´ on kyllä aika asia peli. ja se ~800hv aika ´´vähillä´´ osilla...  8)
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: 740 T5??
« Vastaus #35 : 08.10.2011, 22:04:45 »
En haluaisia masentaa, mutta jos ei tiedä auton tehorajoista ja muutoskatsastuksista edes tuon vertaa niin oliskohan jokin muu tehotavoite kuin +500hp ensin parempi..

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 740 T5??
« Vastaus #36 : 08.10.2011, 22:10:40 »
En haluaisia masentaa, mutta jos ei tiedä auton tehorajoista ja muutoskatsastuksista edes tuon vertaa niin oliskohan jokin muu tehotavoite kuin +500hp ensin parempi..
Katos ku saa aina kysellä..  :D ;D Eihän se tietämystä kerro se kysely.  :2funny:
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 740 T5??
« Vastaus #37 : 08.10.2011, 22:44:41 »
Katos ku saa aina kysellä..  :D ;D Eihän se tietämystä kerro se kysely.  :2funny:

Juuri näin!
Jostain on aloitettava ja tätähän varten foorumi on olemassa...

Toki foorumi Hakutoimito antaisi paljon tietoa ja faktaa mutta se taas ei synnytä keskustelua :D

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 740 T5??
« Vastaus #38 : 09.10.2011, 17:00:02 »
Juuri näin!
Jostain on aloitettava ja tätähän varten foorumi on olemassa...

Toki foorumi Hakutoimito antaisi paljon tietoa ja faktaa mutta se taas ei synnytä keskustelua :D
Niin.  :D Eikä oikein aina jaksas niitä 200sivun kyselyitä lueskella ja etitellä...  :-\
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 T5??
« Vastaus #39 : 09.10.2011, 17:11:04 »
Kyllä ne jutut vaan kannattaa kahlata. Jos takavetoo alat kiristään niin kokeile nyt ensin vinokoneella. Ihan hukassa oot jos vitosta sinne tunget. Vai eikö riitä mitä vinonelosesta saa irti? Tommonen 500-800hp siinä missä vitosestakin.
Samat tilavuudet ja yhtä monta venttiilliä per muki kun lättäät siihen 16V kannen.

Jos sen nyt väkisin harrastuksen kannalta haluaa "vitostaa" niin eihän siinä sitten muuta kun töihin vaan, työtä kyllä vähän enempi riittää. :)

« Viimeksi muokattu: 10.10.2011, 09:38:10 kirjoittanut hevonen »

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 740 T5??
« Vastaus #40 : 10.10.2011, 19:39:27 »
Kyllä ne jutut vaan kannattaa kahlata. Jos takavetoo alat kiristään niin kokeile nyt ensin vinokoneella. Ihan hukassa oot jos vitosta sinne tunget. Vai eikö riitä mitä vinonelosesta saa irti? Tommonen 500-800hp siinä missä vitosestakin.
Samat tilavuudet ja yhtä monta venttiilliä per muki kun lättäät siihen 16V kannen.

Jos sen nyt väkisin harrastuksen kannalta haluaa "vitostaa" niin eihän siinä sitten muuta kun töihin vaan, työtä kyllä vähän enempi riittää. :)
Niin, no tuo 500hv ei ole kyl mikään pakkokaan, mutta pakko kait se on tunnustaa, että suurin osa jutusta menee noihin ääniin. :idiot2: Kuunelkaa nyt.. (katsokaa)   S*http://www.youtube.com/watch?v=YPv_sMiExtc&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=1rqyv74ye6A&feature=related Vähän tommonen leikkikalu kyl ois mielessä, että..  ELK  :2funny:
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 740 T5??
« Vastaus #41 : 10.10.2011, 20:09:40 »
1. Volvo ei viime tiedon mukaan enää kirjoittele mitään vastaavuuslappuja. Paitsi päästöihin yms. liittyviä. Niitä vanhoja Volvon "teholappuja" ei tietääkseni enää saa.

2. Vaikka Volvo lappuja kirjoittaisikin, ei ne kumoa lakia. Laissa on selvästi kirjoitettu tehorajat ja tilavuusrajat sekä mitä mitäkin vaatii jos koppa on vähäpäästöinen. Niihin kannattaa tutustua huolella.

3. Vaikka en aloittajaa tunnekaan, enkä tunne rakennustaitoja on minulla yksi vinkki, jos tahtoo ajaa sillä autolla: Osta valmiiksi tehty Ruotsista.
Eli sellainen joka siellä ajossa. Ihan sama onko muutostettu vai ei, kunhan se kori on EI-vähäpäästöinen.
Sellaisessakin on aina jotain laitettavaa, joten harrastus ei lopu siihen. Nyt autojen hinnat on alhaalla, kun on syksy. Hakee auton nyt ja näppäilee sitä talven ja keväällä kumit rullalle.
Ja valmiilla tarkoitan nyt valmista esim. 740 Volvoa johon on laitettu vaikka vakio 5-syl. turbotekniikka. En puhu mistään 700hv möröistä.

Älkööt kukaan ottako viimeisestä herneitä nenää, se ei ole tarkoitus. Autojen rakentaminen on kivaa, mutta tuossa on yksi mielestäni hyvä vaihtoehto. Fakta on kuitenkin se, että jos teet ensimmäistä isoa prokkista, tulee valmiin osto luultavasti pirusti halvemmaksi ja nopeammaksi. Sen ekan kanssa kun pelaa vähän aikaa, alkaa hommasta tulemaan kokemusta ja näin voi seuraavaan ladatakkin jo kunnolla panostusta.

 :)
« Viimeksi muokattu: 10.10.2011, 20:11:36 kirjoittanut usu »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 T5??
« Vastaus #42 : 10.10.2011, 20:26:13 »
Usulla oli todella hyviä kommentteja - kannattaa lukea nuo ajatuksella.

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 740 T5??
« Vastaus #43 : 10.10.2011, 20:53:12 »
Juu, kiitos näistä..  -H-  Kun olen enemmän ollu vw ja opel merkkisten laitteitten parissa ollut jne.  :puavo: Noh, oisko usu:lla heittaa joku semmonen paikka mistä näitä 740 t5 sais, niikuin kerroit.. Kun olen itse yrittänyt ettiä enkä löytäny...  :-[ Ja oikein tuo ruottiin ajaminen ei oikein kuulosta mukavalta ajaa täältä suomineidon perperistä (siis venäjän rajatolppaan se 100m matkaa) tuonne länsi rannikolle ja siitä ruottiin.. Ja siihen viel pääle se 5 ruotsi..  :nohnoh :3/4 jättää sen: Ellei. Ajata jollain muulla.. <Kippis>  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 10.10.2011, 21:10:09 kirjoittanut Kale3 »
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D


 

RallyBaron  Samppasport