Proturbo  Autodiagnoosi

740 T5??

  • 145 Vastauksia
  • 75321 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 T5??
« Vastaus #60 : 11.10.2011, 23:23:19 »
Tähän sellainen facebook-tyylinen peukku, josta voisi klikata "tykkää". Paritonnia menee ahtimeen, cooleriin ja suuttimiin. Toiset paritonnia voimansiirtoon. Kolmas paritonnia menee vaan jonnee, kun ostetaan letkuja, filsuja öljyjä, pultteja, bensapumppuja, koneistuksia, tiivisteitä, lisäksi osia hajoaa.
 
Noi Ruotsin esimerkit on kyllä edullisia.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 740 T5??
« Vastaus #61 : 11.10.2011, 23:25:34 »
Koodia: [Valitse]
:tykkää::tykkää:
Siinä.   :pomo:

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 740 T5??
« Vastaus #62 : 11.10.2011, 23:36:13 »
Koodia: [Valitse]
:tykkää::tykkää:
Siinä.   :pomo:
Tota ei voi klikata...

OttoB, oisko mun vielä jyrkemmin pitäny tuomita? :P
Jäitä housuun!

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 T5??
« Vastaus #63 : 11.10.2011, 23:41:25 »
Tähän sellainen facebook-tyylinen peukku, josta voisi klikata "tykkää". Paritonnia menee ahtimeen, cooleriin ja suuttimiin. Toiset paritonnia voimansiirtoon. Kolmas paritonnia menee vaan jonnee, kun ostetaan letkuja, filsuja öljyjä, pultteja, bensapumppuja, koneistuksia, tiivisteitä, lisäksi osia hajoaa.
 
Noi Ruotsin esimerkit on kyllä edullisia.

Seuraavat paritonnia moottorin ohjaukseen ja säätöön, seuraavat vaimon / avopuolison etelänmatkaan ettei se lähde lätkimään, kun ukko hassaa kaikki yhteiset rahat johonkin mätään vanhaan laatikko Volvoon....

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8918
  • Teiden tukko
Vs: 740 T5??
« Vastaus #64 : 12.10.2011, 05:41:18 »
Seuraavat paritonnia moottorin ohjaukseen ja säätöön, seuraavat vaimon / avopuolison etelänmatkaan ettei se lähde lätkimään, kun ukko hassaa kaikki yhteiset rahat johonkin mätään vanhaan laatikko Volvoon....

Itse oppinut sen että kun vuosia hakannut päätä seinään että jos meinaa moottoria virittää niin ensimmäisenä se ohjelmoitava moottorinohjaus. Kyllähän emännän pitää ymmärtää kun ukko harrastaa. :smoke:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8918
  • Teiden tukko
Vs: 740 T5??
« Vastaus #65 : 12.10.2011, 05:48:06 »
500hv auton rakentaminen maksaa rahaa ja aikaa älyttömän paljon. Jos noi blocketin poiminnat tuntuu liian kalliilta, kannattaa ehkä tarkistaa omia tavoitteita vielä uudestaan.

Eikä tätä pidä lukea siten, että yritän lannistaa harrastusta, päinvastoin. Onnistumisen mahdollisuudet ovat paljon paremmat kun budjetti, aikataulu, osaaminen ja tehotavoitteet ovat tasapainossa keskenään.

Itsellä ei ole vielä kokemusta 500hv auton rakentamisesta mutta siitä on kun lähdetään jalostamaan vakio turbotekniikkaa. Siihen menee aikaa ja rahaa, kuten sanoit. Itsellä kun ei ole mahdollisuutta ostaa kaikkea kerralla niin asioita on tehty pikkuhiljaa budjetin niin salliessa. Nyt kun yhtä autoa on rakennettu niin siinä on oppinut paljon. Samoja virheitä en tekisi enään toiste.  :D Omaa Volvoa on rakennettu joka talvi aina syksystä 2003 alkaen.  :o Valmista vaan ei tunnu tulevan vaikka auto joka kesä onkin ajossa no ei kahtena viimekesänä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: 740 T5??
« Vastaus #66 : 12.10.2011, 07:15:24 »
No esimerkiksi mun karvan alle 400hp kippoon on mennyt yli kymmenen tonnia, joten siitä voi päätellä mitä auton tekeminen maksaa. Tosin tehty lattiasta kattoon uusiksi.

Laske hintaa vaikka näin..

5cyl kone 1000 tai enemmän
ahdin 500 - 1000
suuttimet 300-500
moottorinohjaus 1000 - 4000
pakosarja 300 tai enemmän
hukkaportti 100 tai enemmän
kytkin ja vp 600 tain enemmän
laatikko 500-1000
H-kanget 400 tai enemmän
Tiivisteet ja laakerit 300 tai enemmän

Muu oheistarvike moottorin kasaamise.. anturit yms. 500 - 1000

Tosta on hyvä lähteä liikkeelle. Ei sisällä autoa, alustaa, perää ja lukkoa yms..

Laske siitä kannattaako tehdä tuollaista esim 3-5 vuotta vai ostaa heti valmis ja sen kanssa pelata.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 T5??
« Vastaus #67 : 12.10.2011, 08:53:32 »

OttoB, oisko mun vielä jyrkemmin pitäny tuomita? :P

Mulla oli toi vastaus pitkän aikaa lähettämättä. Siinä vaiheessa myö olin jo eellä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 740 T5??
« Vastaus #68 : 12.10.2011, 09:11:41 »
Karkeasti niinkuin Mista sanoi moottorin rakentamiseen saapi varata sen 10-15ke vähintään ja voimansiirtoonkin joutuu satsaamaan useampia tonneja. helposti jos haluat tonne teholukemiin päästä ja saada hyödynnettyä tehoakin.

ja jos harrastamisessa / virittämisessä miettii onko järkevämpää satsata valmiiseen autoon jossa on mieleisest tehot niin ehkäpä kannattaa miettiä harrastusta uusiksi ja hakea se valmis tehokas auto niin pääsee halvemmalla ja ennenkaikkea helpommalla.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 740 T5??
« Vastaus #69 : 12.10.2011, 12:10:39 »
Niin, asiaa kun tarkemmin ajattelee..  ;D hiljaa hyvä tulee..
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa HP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Autoalalla jo vuodesta 2000
Vs: 740 T5??
« Vastaus #70 : 12.10.2011, 12:35:26 »
Seuraavat paritonnia moottorin ohjaukseen ja säätöön, seuraavat vaimon / avopuolison etelänmatkaan ettei se lähde lätkimään, kun ukko hassaa kaikki yhteiset rahat johonkin mätään vanhaan laatikko Volvoon....

Jonka jälkeen voi huonossa tapauksessa ihmetellä kun ei sitä puolisoa enää ole samalla kun keskeneräinen auto makaa osina tallissa, jonka kuukausivuokralla maksaisi huoletta pois vaikka lainaa, jolla sen valmiin auton on Ruotsista ostanut, eikä koko kierrettä olisi edes alkanut.

Hyvässä tapauksessa voi puolestaan löytää itsensä puolison kanssa pankista asuntolainaneuvotteluista, jonka jälkeen ei tartte ihan vähään aikaan haaveillakkaan ostavansa mitään isompaa.

Kun taas valmiin auton optiossa voisi ensin tiedustella tuontiautofirmojen kiinnostuksesta toimittaa harrasteauto Suomeen, hankkia pankista lainan autoa varten sellaisella kk-erällä, ettei tiukassakaan tilanteessa joudu vaikeuksiin, jonka jälkeen antaa toimeksiannon tuontiautofirmalle, odottaa ja hakee auton itselleen kun kaikki on valmiiksi hoidettu.

Sen jälkeen opettelee perusasiat auton kanssa samalla kun se joka kuukausi menevä lyhennys pitää (toivottavasti) maltin päässä, eikä ensimmäisen youtubesta katsotun pätkän jälkeen mene ruuvaamaan ahtoja tappiin ja hajottamaan moottoria / kietomaan autoa esim. puun ympärille driftailun päätteeksi. 

Kun auto on maksettu, niin sen jälkeen voikin alkaa karttuneella oppimäärällä kasaamaan uutta ja tehokkaampaa moottoria, mikäli se vielä kiinnostaa.
Ajoneuvoasentaja ´03, AMK-Ins. ´09
Autot:
164 ´69, 242 L ´75, 760 Turbo ´85, 940 GLT ´90, BMW 325 Cabrio ´86

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 740 T5??
« Vastaus #71 : 12.10.2011, 17:03:32 »
ite ostin ruotsista valmiin viritetyn tina vitosen uusilla sisuskaluilla hintaan 2500e, jos olisin suomessa alkanu samanlaisen kasaamaan niin 4-5ke olis höllässä.
LH&ostrich

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 740 T5??
« Vastaus #72 : 12.10.2011, 21:05:16 »
Juu, kiitos näistä..  -H-
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 740 T5??
« Vastaus #73 : 18.10.2011, 00:31:29 »
sjs, noi omavalmisteet ei tietääkseni enää tuolla tavalla onnistu. ei onnistunut mistan projektiin ainakaan.

sinä sait katsastettua vielä vanhaan hyvään aikaan.
Mitä jos hioo lohkosta tunnistenumerot pois?

"Se on ite valettu..."
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 740 T5??
« Vastaus #74 : 18.10.2011, 08:18:57 »
Mitä jos hioo lohkosta tunnistenumerot pois?

"Se on ite valettu..."
Ja meistää uudet numerot.
Yllä olevaan ei kuitenkaan kehoiteta eikä suositella, johtuen toimenpiteen laittomuudesta.

 

Autoracing  KL-varaosat