Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Etuvetonen - 30.01.2021, 14:31:47
-
Mro,
Auto kuume iskenyt ja etsinnässä V60 uudempi koppainen 2l diesel, josta muutos katsastuksella pakettiauto.
Forumilla olikin jo juttua V60 takapenkkin posto operaatiosta.
En kuitenkaan löytänyt juttua uudemman V60 2018 mallin takapenkeistä.
Huolena on, jos kiskon takepenkin etuosasta penkin irti, niin miten penkinlämmittimen johdot jne. ?
Miltei kaikissa uusissa V60 on takapenkilläkin istuin lämmittimet, en haluaisi repiä niitä läskeineen irti...
-
Onhan piuhoissa liittimet, joten istuinlämmitin on pienin murhe.
-
Liittimistä irti - helppo homma - uteliaana, mitä hyöty, jos auton muuttaa pakuksi? Menettää takapenkit ja saa?
-
Veroja näyttäis laskurin mukaan ~350€ vähemmän vuodessa. Eli jos ekana vuonna tuo etu menee muutokseen niin toisen vuoden veroista alkaa säästö. Aika kannattamatonta nykyisin.
Etenkään näin uudessa autossa kun pelkkä arvonalenema on kymmenkertainen ???
Isompi ongelma on turvatyynyt ja vöiden kiristimet. Vanhemmista volvoista on juttua miten nuo saadaan pois.
-
Niin, samaa mietin - toki, jos takapenkki on vain tiellä niin sitten. En oikein jaksa uskoa, että takapenkin poistaminen parantaa ihan hirveästi jälleenmyyntiarvoa.. Meneekö vuosittainen 350e säästö siinä?
Edit: vai onko kyse siitä, että "työsuhdepakusta" ei tarvitse maksaa verotusarvoa, jos se on vain työajoissa. Toisaalta käytetyn kanssa ei olisi alv-vähennystä?
-
Veroja näyttäis laskurin mukaan ~350€ vähemmän vuodessa. Eli jos ekana vuonna tuo etu menee muutokseen niin toisen vuoden veroista alkaa säästö. Aika kannattamatonta nykyisin.
Etenkään näin uudessa autossa kun pelkkä arvonalenema on kymmenkertainen ???
Isompi ongelma on turvatyynyt ja vöiden kiristimet. Vanhemmista volvoista on juttua miten nuo saadaan pois.
Sanoisin, että arvonalenema on 30-kertainen mainittuun verohyötyyn verrattuna.
-
Sanoisin, että arvonalenema on 30-kertainen mainittuun verohyötyyn verrattuna.
Muistelen, että takapenkit pitää ottaa pois, että pakettiautoksi rekisteröinti onnistuu.
Takapekki pois, selkänoja käännettävä alas ja sidottava se niin, ettei sitä saa hetken mielijohteesta käännettyä ylös.
Näin oli ainakin 8 vuotta sitten.
Takapenkithän saa takaisin ja rekisteröityä henkilöautoksi.
-
Takapenkithän saa takaisin ja rekisteröityä henkilöautoksi.
Joo, totta kai. Ja säästöä se on pienikin säästö.
Lähinnä vaan ihmeteltiin motivaatiota asiaan, kun uudehkon auton arvo tippuu n. 10 000 euroa vuodessa, niin sitä vasten 350 € vuotuinen verohyöty on kuin nappi takista. Toki hyöty on kymmenessä vuodessa jo 3500 euroa.
-
Muistelen, että takapenkit pitää ottaa pois, että pakettiautoksi rekisteröinti onnistuu.
Takapekki pois, selkänoja käännettävä alas ja sidottava se niin, ettei sitä saa hetken mielijohteesta käännettyä ylös.
Näin oli ainakin 8 vuotta sitten.
Takapenkithän saa takaisin ja rekisteröityä henkilöautoksi.
Tuo 350€/säästö on pieni verrattuna auton arvon alenemiseen, mutta silläkin rahalla voi vaikka lastuttaa V60:stä pirteämmän.
Vaikeaksi on tehty farmari => pakuksi nykyään.
Takapenkkien poisto, kuten aikaisemminkin + selkänojan poisto, mistä tulee jo enemmän vaivaa ja ongelmia.
Päivitän V60 haku agentin myös vanhemmalle V60 koppaiselle ja varaudun 350€/v lisäveroihin. Kaksipaikkainen farmari saa siis jäädä...
-
Ostaa halvimman T6 TwE:n, autovero alle 1900,- kun se MHEVeissä on halvimmillaan lähes 7000,-
Heti pläjähtää 5tonnia silkkaa säästöä eikä kyyti heti kaipaa lastuvirityksiä. Varmaan vuotuiset verotkin "kohtuullisia".
-
Onko motivaationa verosäästö vai se että takapenkit on turhat ja tilaa tarvii enemmän? Mulla oli pari vuotta sitten vähän kumpikin syy kun vuoden vanhasta, tosin eri merkkisestä tein pakettiauton. Verojen lisäksi vakuutukset halpuivat niin että vuosittainen säästö on yhteensä 530e. Ja nyt on autossa tarpeeksi tilaa. Isoin työ oli takaosaston rakennus ja verhoilu siihen malliin että kehtaa uudessa autossa katsella.