Elekma  Autoracing

TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi

  • 113 Vastauksia
  • 47068 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #75 : 29.04.2014, 20:15:18 »
Lienee väärinkäsitys tai sitten porukka haluaa nähdä mitä se rikko tällä kertaa :D
  :2funny:
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #76 : 22.05.2014, 10:48:28 »
Päivitetäänpäs. Hirmuinen motivaatiovaje vaivannut jo pitkään. Tätä tosiaan otti pumpusta ja auto vaan makasi pihalla noin kuukauden ja leima pitkällään. Nyt viikon aikana hissukseen yrittäny tehdä vaan leimakuntoon ja karsia vikoja pois. 2.6 varattu leima-aika.

Kardaanin kannakelaakerin vaihdoin eilen. Walbron pumppu sujahti eilen tankkiin. Eilen ostin sitten TRW:n korkeapainepumput eteen ja tolpat kerkesin eilen nyppästä irti. Käsijarruvaijerit vaihdoin uusiin ja nyt pelaa käsijarrukin.

Sattuuko kukaan tietämään, että mistä näihin saa perän stefoja? Siis muualta kuin marmoritiskiltä. Töissä katoin Kahan ja Koivusen läpi, mutta ei sieltä mitään löytynyt.

Moottoriöljyt ja suodattimen ostin. Öljyiksi Valvolinen Vr1 20w50 näin kesäksi. Se KLracingin suutintukki ja Malpassin kertova säädin vielä paikalleen polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä. Tuleepahan samalla tefloni/teräspunosletkutkin tuolle välille. Ja jospa kertovalla säätimellä sais hieman lisää tuottoa noista 468cc suuttimista niin vois ehkäpä nostaa hitusen ahtojakin.. Toisaalta sitten antautuu varmaan kytkin.. Uudenkarhea sachsin vakioturbon asetelma tuolta kyllä löytys tuon ikivanhan tilalle. Kattoo nyt :)

Kunhan tämän sais pois hallista niin pääsis ainakin tärkeempiä rojekteja jatkamaan ja suunnittelemaan.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #77 : 02.06.2014, 21:21:48 »
Tänään haettu leima tähänkin. Kötinöitä tuli humppaavasta tyhjäkäynnistä, ympäristöhaitasta eli vuotavasta perän stefasta, jäykähköstä ohjauksesta ja kytkimestä kun on ilmaa. Sitä en oo selvittänyt, että mistä pirusta se vetää ilmaa just sen verran, että pidempään kytkintä pohjassa pidettäessä ei meinaa irrottaa. Muuten ei mitään ongelmaa. Työsylinteriin vaihdettu jo aiemmin korjaussarja, eikä siinä naarmujakaan ollut. Oli miten oli, niin näitä ominaisuuksia ei enää tarvitse käydä erikseen näyttämässä.

Kusituikut, ralliratti, levipellit, ahdin yms eivät aiheuttaneet ongelmia tämän katsurin syynissä.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2014, 21:23:24 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #78 : 02.06.2014, 21:29:28 »
M90 loota ei tunnetusti kovin kauan ehjänä kestä, jos kytkin ei kunnolla irroittele. Mutta onnea sinne pohjoisiin leimasta.  :hello:

// Äiti
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #79 : 02.06.2014, 21:35:46 »
M90 loota ei tunnetusti kovin kauan ehjänä kestä, jos kytkin ei kunnolla irroittele. Mutta onnea sinne pohjoisiin leimasta.  :hello:

// Äiti
Juu no käyttäjästä kiinni, katsurille en kerinny huikata kun se jo sökötteli karkuun ja testilenkille. Ite opetellu ajamaan jo niin ettei kytkintä tarvii pitää kokoajan pohjassa :D

// Isi
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #80 : 09.06.2014, 15:25:03 »
Bongattu motonetin pihassa, just lähit kun autosta nousin. Olisin käynyt ihastelemassa  :(
E:huoltoautokin löyty :)
« Viimeksi muokattu: 09.06.2014, 16:06:04 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #81 : 09.06.2014, 19:42:04 »
Bongattu motonetin pihassa, just lähit kun autosta nousin. Olisin käynyt ihastelemassa  :(
E:huoltoautokin löyty :)
Ahaa joo :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #82 : 03.07.2014, 22:28:32 »
Kellään nokkelalla tietoa kun rönttä alko prötäämään. Alle puolen kaasun antaa kiihdyttää, mutta jos edes miettii painavansa kaasupolkimen lattiaan niin vetää rankasti laihalle.

Vianmäärityksessä vaihdettuja osia:

-polttoainesuodatin
-polttoainelinja suodattimelta eteen
-KLracingin suutintukki painemittarilla
-malpassin kertova säädin
-suuttimet pesty ultraäänipesurilla
-toista immua kokeiltu ja vanha puhdistettu
-lamda-anturi
-ykk anturi putsattu ja mitattu

Vikakoodeja ei meinaa saada luettua, vissiin softan takia. Sain kuitenkin irti 1-3-3 eli "tyhjäkäyntitieto kaasuläppäkytkimeltä puuttuu". Vaihdoin senkin ja samaa herjasi heti käynnistyksen jälkeen. Sopeutukset nollattu jne mutta ei edes yritä lähteä oppimaan/toimimaan paremmin.

Kellään ideoita? Mielessä on alkanut hiljalleen pyöriä itsetuhoisia ajatuksia. :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #83 : 03.07.2014, 22:35:29 »
mites sytty puolen rojut? puola, johdot, tulpat?
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #84 : 03.07.2014, 23:22:13 »
mites sytty puolen rojut? puola, johdot, tulpat?
Ipd:n silikoonipiuhat vaihettu. Pyörijä uus ja jakajan kansi putsattu ja ihan ok. Tulppia en oo vaihtanu viimeseen 5tkm mut ei ainakaan näyttäny pahoilta.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #85 : 03.07.2014, 23:58:21 »
Viikonloppuna päättyy yks aikakausi jos pumppukin todetaan ehjäksi huomenna. Nimittäin luovutan LH:n ja itseni välisen vihaisan suhteen tässä tapauksessa.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #86 : 04.07.2014, 22:56:32 »
Lh on hyvä jos toimii, muussa tapauksessa saatanasta, siksi luovunkin koko keksinnöstä.  :2funny:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #87 : 06.07.2014, 22:10:13 »
Kellään nokkelalla tietoa kun rönttä alko prötäämään. Alle puolen kaasun antaa kiihdyttää, mutta jos edes miettii painavansa kaasupolkimen lattiaan niin vetää rankasti laihalle.

Vianmäärityksessä vaihdettuja osia:

-polttoainesuodatin
-polttoainelinja suodattimelta eteen
-KLracingin suutintukki painemittarilla
-malpassin kertova säädin
-suuttimet pesty ultraäänipesurilla
-toista immua kokeiltu ja vanha puhdistettu
-lamda-anturi
-ykk anturi putsattu ja mitattu

Vikakoodeja ei meinaa saada luettua, vissiin softan takia. Sain kuitenkin irti 1-3-3 eli "tyhjäkäyntitieto kaasuläppäkytkimeltä puuttuu". Vaihdoin senkin ja samaa herjasi heti käynnistyksen jälkeen. Sopeutukset nollattu jne mutta ei edes yritä lähteä oppimaan/toimimaan paremmin.

Kellään ideoita? Mielessä on alkanut hiljalleen pyöriä itsetuhoisia ajatuksia. :D
NOH, EI NYT VAIVUTA EPÄTOIVOON (VIELÄ) ...painemittari jakotukissa-mitä näyttää? Jos paine ok niin vika on sytkä, ilmanmittaus tai lastupuolella. Läppäkosketin eiks oo on/off -tyyppinen ( eli se off-naks-on -säätö riittää?) Mitä sanoo lambda  ajossa? (Siis jännite)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #88 : 06.07.2014, 22:22:59 »
Se että vikakoodeja ei saa luettua, viittaisi kyllä rikkinäiseen ecuun (tai vikakoodinlukijaan). Toimiiko diagnostiikkamodet ecussa? Sekä mikä ihme softa on jos se vaikeuttaa DTC koodien lukemista?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #89 : 06.07.2014, 23:57:48 »
Se että vikakoodeja ei saa luettua, viittaisi kyllä rikkinäiseen ecuun (tai vikakoodinlukijaan). Toimiiko diagnostiikkamodet ecussa? Sekä mikä ihme softa on jos se vaikeuttaa DTC koodien lukemista?

Muistaakseni samassa yksilössä oli jotain lukemisongelmia jo edellisellä omistajalla.

Ei saanut luettua siis minun lukialla, eikä nyt hegen lukiallakaan. Veikkaisin siis että boksi sykkyrällä.
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Autoracing  KL-varaosat