Futurez  Kulkukoira

Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma

  • 77 Vastauksia
  • 59197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #60 : 22.12.2015, 13:47:40 »
Onkos sitte 850 levys samat poorit ku m90 laatikos
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7615
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #61 : 22.12.2015, 15:11:54 »
Onkos sitte 850 levys samat poorit ku m90 laatikos
On.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #62 : 22.12.2015, 16:10:16 »
Niin se on toi 20 rihlanen mikä ois tos 850 turbos. Joituukohan tohon patentoimaan jotain prikka virityksiä kuulan alle
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #63 : 22.03.2016, 22:00:04 »
5mm paksuisen nylon holkin sorvasin työsylinterin ja käpälän väliin nyt pelaa!!

6mm edestä prikkoja kuulan alla +5mm holkki= 11mm, Kiitos ässäarpa löysin jostain kytkinkeskustelusta tuon maagisen 11mm shimmaustarpeen sullahan oli muistaakseni sama kytkinlevy/asetelma!  :hello:

edit: (tosiaan testiajolla porsi perän tuennasta pultti poikki...)

Mitenkäs ollette näitä "holkkeja" toteuttaneet?

Itsellä nyt se onglema että, kytkin ei irroita ollenkaan, ja poljin aivan tajuttoman jäykkä käyttää. Tuota jäykkyyttä nyt huono verrata mihinkään kun ei ole ennen tuollaisella asetelmalla tullut ajettua.
Prikkoja heitin käpälän kuulan alle n.9mm edestä (ei riittänyt kierre enempään) mutta ei muuttanut tilanetta mihinkään.
Vieläkö tonne pitäisi saada enemmän? Kun ei vasta tuon laatikon törkkäsin kiinni, niin ei heti viitsisi alkaa purkamaan...

-Blingfactoryn kovapyörä
-D24 kytkin levy
-SRE -618 (BMW M3)
-M90 painelaakeri
-M90
« Viimeksi muokattu: 23.03.2016, 06:31:23 kirjoittanut SirBBa »

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #64 : 23.03.2016, 09:34:30 »
tuollaisella palikalla sain kytkimen rokkaamaan, 5mm korotus haarukan ja työsylinterin väliin.


sekä kuulamutterin alle prikkoja


Pääsin onnistuneesti koe ajolle, voimaa oli ja kytkin piti hienosti.... mutta!

kun kytkin pitää niin joku muu paikka pettää....




onkohan minkä vahvuinen pultti kyseessä?
meni nätisit poikki hiekka alustalla....

Tuollai itse toteutin....

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #65 : 25.04.2016, 19:36:10 »
Vähän myöhänen vastaus mutta nyt saanut omankin toimimaan.
Eli prikkoja laitoin niin paljon kuin sain vain kierteestä riittämään ja vaihdoin työsylinterin tangon 10mm pidempään mutta en saanut sitä enään mahtumaan paikoilleen, niin jouduin lyhentämään sitä 4mm (eli kuitenkin vielä 6mm normaali pidempi)

Nyt kytkin toimii mutta ottaa todella alhaalta kiinni ja on edelleen tosi jäykkä käyttää.
Muutoksen jälkeen ei ole kilometrejä varmaan viittä enenpää (odottaa kesäkelejä), mutta uskoisin että pienen sisäänajon jälkeen jäykkyyteen totttuu, ja kiinniotto kohta muuttuu...?




Poissa Roopeh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #66 : 23.09.2016, 13:58:16 »
Herätellään vanhaa keskustelua henkiin...
Elikkäs alkuperäinen suunnitelma oli että tulis tuo sre -765 allekirjotuksen tinakoneen perään ja enkä ollut voimansiirtoa sen enempää miettinyt.
Mutta tänään "iski salama kirkkaalta taivaalta" ja hoksasin että eihän tuo välttämättä kestä sintterinkään kanssa. Haluan pelata varman päälle niin mikä olisi astetta kestävämpi asetelma ja lähes yhtä edullinen kuin -765?
Sre:llä olisi kaksi porschen (?) asetelmaa joissa väännönkestot 810nm ja toisessa 1050nm sintterillä mutta hintakin oli sen mukainen (olikohan 1100 euroa?).
Kokoonpanona M90 ja todennäköisesti blingfactoryn vauhtipyörä (http://www.blingfactory.fi/epages/blingfactory.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20101220-11092-13436-1/Products/BF202108-SK).
944 B230FK M90

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7615
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #67 : 23.09.2016, 14:28:28 »
-765 sintterillä kestää +900Nm. Jos M90 on vielä siinä vaiheessa hengissä, niin hyvä yksilö on löytynyt.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Roopeh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #68 : 23.09.2016, 15:47:07 »
Sitä minäkin oon uskonut että enemmän kestää mutta esimerkiksi Blingfactoryn sivuilla lukee tuo 700nm sintterillä (http://www.blingfactory.fi/epages/blingfactory.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20101220-11092-13436-1/Products/%22883082%20999765%22). Myös race.fi sivustolla oleva katalogi sanoo samaa (http://static.race.fi/data/sachs/guide_sre_torque-ratings.pdf).
944 B230FK M90

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7615
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #69 : 23.09.2016, 17:32:23 »
SRE-osissa on ilmoitettu aina väännönkesto alakanttiin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Roopeh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #70 : 23.09.2016, 17:41:27 »
No tämähän tieto pelasti sitte perjantai illan, kiitoksia!  :)
944 B230FK M90

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #71 : 25.09.2016, 17:19:16 »
SRE-osissa on ilmoitettu aina väännönkesto alakanttiin.

Eikös -763 sre:n pitäisi kestää vain 500nm luokkaa sintterillä. Itselläni sellaisella otettu ulos 750nm. Kannattaa vaan shimmata kohdilleen se asetelma.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #72 : 14.11.2016, 18:41:13 »
''Kilpa-auton'' osien arvostelu takuuta annettaessa menee todennäköisesti niin alakanttiin kun voi mennä, kilpa-autoiluunhan kun kuuluu se että osat menee rikki, ei niille takuuta yleensä anneta.
Tuttuni on bmw kastissa ja on välittänyt huhuja 800nm penkitetystä penarista 765 asetelmalla ilman sintterilevyä.
Yksilöitä myös on erilaisia ja puheissa joskus hyvänmiehenlisää, mutta itse kun vaivautuu koittamaan ei tartte pohtia  :D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7975
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #73 : 14.11.2016, 20:32:23 »
Mulla on teräsvp, Sachs M3 228 mm jousitettu levy ja SRE -618 asetelma ja koneessa 666 nm vääntöä ja kytkin pitää moitteetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1521
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #74 : 14.11.2016, 21:47:13 »
Täällä -618 SRE ja d24tic massalevy ja 798Nm  :idiot2:
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Proturbo  Autodiagnoosi