Autoracing  KL-varaosat

Volvo 740 TDI D5252T-projekti 1400€ / tarjous , mahdollisesti myös osina

  • 0 Vastauksia
  • 2619 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Garageman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Myydään muuton alta pois Volvo 740 farmari, johon on sovitettu 5-sylinterinen D5252T TDI-moottori (peräisin -97 S70:stä) ja auto on muutettu manuaalivaihteiseksi, laatikkona toistaiseksi M47 nestekytkimellä. Kori on alkujaan vuodelta 1986 oleva alkuperäinen 2.3 turbo automaatti (B230ET + ZF 4HP22 + 1031 taka-akseli). Autoon on sovitettu D5252T -moottorinohjaus S70:stä ja moottoriin tehty varvittavat muutokset takavetoasennusta varten.

Autoon laitettua lisäksi mm. :

-Polttoainelinjat tehty uusiksi 10mm sisähalkaisijalla olevasta nylonputkesta + kumiletkusta, tankkivarusteen lähdöt suurennettu

-Varapyöräkoteloon asennettu Carter P4600HP -sähköinen siirtopumppu + polttoainesuodattimet

-Kytkimenä Audi 100 TDI:n kiinteä vauhtipyörä + uusi Sachs 724 SRE-asetelma ja 6-lapainen 240mm jousittamaton sintterilevy (mahdollista myydä D24-vauhtipyörällä ja ilman Audin kytkinhiluja, jolloin hinta halvempi)

-3" pakoputkisto yhdellä vaimentimella (down pipen alku TDI:n vakioputkesta)

-Välijäähdyttimeksi laitettu 3" paksu ja 3" lähdöillä varustettu kiinakenno, ahtoputkisto 3" alumiiniputkista ja silikoniletkuista

-Imusarja muokattu D24TIC-moottorin vakiosarjasta (tämä jää mahdollisesti omaan käyttöön)

-Ahtimena TDI:n alkuperäinen KKK K14 vakio pakosarjassa

-Koriin tehty suhteellisen mittavia ruostevauriokorjauksia

-ym...


Auto on rakennettu koeajokuntoiseksi. Koeajon aikana M47-vaihdelaatikosta alkoi kuulua ikävän kuuloista ujellusta. Mahdollinen syy on vauhtipyörän silmälaakerin pois jättäminen, jolloin kytkinakselin tuenta on vajavainen. Auto jäänyt itselläni tämän johdosta projektiasteelle ajan puutteen vuoksi. M47 laatikko saattaa olla vielä toimiva vauhtipyörän silmälaakerin kanssa, mutta voi vaatia mahdollisesti toisen laatikon tilalle.

Pohjaan (hieman muuallekin koriin) olen hitsannut runsaasti uutta peltiä, mutta siinä on vielä hieman tekemistä. Maalipinta haalistuneen punainen ja takaluukusta lähtenyt paikoin maali. Renkaina nypityt vanhat nastarenkaat alkuperäisin Turbon 15" vantein. Sisustana on tummanharmaa puolinahka suhteellisen ehjin penkein. Sisusta tällä hetkellä purettuna, osat saa mukaan.

Tästä jollekin harvoin tarjolla oleva "valmis" projekti, josta osaava tekee kohtuullisen helposti kelvollisen ajoauton mikäli ei aseta korin kunnolle kovin suuria vaatimuksia. Vaihtoehtoisesti tästä saa tarvittaessa helposti otettua himoitun valmiiksi takavetoasennukseen muutetun TDI-tekniikan johonkin toiseen, mahdollisesti parempaan koriin ;)

Jos yhtään on kiinnostusta, niin ota rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää! Hintaa voidaan katsoa sen mukaan mitä haluaa mukaan. Paikkakunnalta muuton vuoksi tämä pitäisi saada pian uuteen kotiin. Auto sijaitsee Varsinais-Suomessa, Paimiossa.

Yhteydenotot YV / 0400 833 761 / ville.kovalainen@gmail.com


 

RallyBaron  Samppasport