Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: AnttiR - 30.01.2012, 01:37:35

Otsikko: ....
Kirjoitti: AnttiR - 30.01.2012, 01:37:35
.....
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: Jussi.L - 01.02.2012, 19:07:57
Siis herranjumala tuota putkea  :facepalm: Tosi hyvän värinen 760  O0
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: mikkis83 - 02.02.2012, 17:59:40
Onkos tuo putki nyt se sellanen, joka on täysin ehjä, mutta vuotaa litran sadalla kilometrillä? ;) ;D
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: Jussi.L - 06.02.2012, 19:17:06
On se kaunis  S*
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: janne81 - 06.02.2012, 20:08:42
Nuo takavalot kun hiot ja lakkaat kiiltävällä niin hienoin Volvon perä ikinä  S*
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: Dave - 06.02.2012, 21:37:17
40min pesu ja vahaus? Onpas nopeaa! :o :D Kuvat taitavat olla Kuokkalan sillan tuntumasta. Siellä on tullut itsekin autoa kuvailtua :)
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: sekokupu - 18.02.2012, 11:38:27
Saitko muka autoa mahtumaan sinne pesuhalliin? Tai niin että sai oveakin kiinni ja mahdollisesti pääsis auton toisellekkin puolelle muuten kuin ulkopuolelta? :D

Tuota hallia on tullut ite käytettyä kesäisin, mutta talvisin just ahtauden takia ei ole pystynyt käyttämään.
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: räkänokka - 18.02.2012, 15:17:26

http://www.nettiauto.com/volvo/760/4241118 (http://www.nettiauto.com/volvo/760/4241118)
http://www.nettiauto.com/volvo/760/4526863 (http://www.nettiauto.com/volvo/760/4526863)
http://www.nettiauto.com/volvo/760/4470333 (http://www.nettiauto.com/volvo/760/4470333)
http://www.nettiauto.com/volvo/740/4383630 (http://www.nettiauto.com/volvo/740/4383630)
http://www.nettiauto.com/volvo/760/4365455 (http://www.nettiauto.com/volvo/760/4365455)

Eipä noista mitään mullistavaa selvinnyt. Kovia kusetuksia korkeintaan, lukkoperä ei pidä ja laatikko ei vaihda neloselle. Tehojakin parhaillaan 250hk ja ainoat mitä tehty on ollut kuulasulku hukkaportin letkussa ja vapaavirtaussuodatin  ;D


Onhan siellä ilmotusten mukaa ollu T4 ahdin ja huono kylmä käynnistyminen johtunut moottorin lämpötila anturista jonka jälkeen vika onkin ollut kylmäkäynnistys suuttimessa ;D
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: janne81 - 24.02.2012, 16:18:50
Kuuluuko kokoajan vai lämpimänä tyhjä käynnillä ja katoaa kun pikkusen nostaa kierroksia? Mitkä öljyt?
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: Jussi.L - 24.02.2012, 16:53:22
Moottorista kuuluu naputus tyhjäkäynnillä  >:(
Kuullostaa laakerivialta  >:(

Mulla ainakin naputti tyhjäkäynnillä yks volvo. Lämpimänä sitte selvästi vähemmän ja kierroksilla ei yhtään. Puolenvuotta ajelin eikä ainaka viä hajonnu  Eks se oo vaan ominaisuus  ;D

E: Mulla olis muuten 740 turbon hyväkuntoinen ilmanputsari kotelo, ja siinä on melekeen uus ilmansuodatinki, voisin pientä korvausta vastaan siitä luopua  :)
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: janne81 - 24.02.2012, 20:17:56
Vaikuttais korjaamisen arvoselle  :-\
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: räkänokka - 25.02.2012, 01:59:12
Mulla ainaki joskus kun oli laakeri vika ni rallatti vasta n. 2000rpm ylös päin.
Huono venttiili välys taas aiheutti sen et tyhjä käynniltä n. ~3000rpm saakka naputti  >:(
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: 8-pätkä - 25.02.2012, 14:49:28
Itse ainakin tarkastaisin venttiilinvälykset ensimmäisenä, pitäisi tehdä tuolle omallekin. Mitä olen laakerivikaisia koneita kuunnellut niin veivin laakeri ainakin nakuttaa selvästi kovempaa kun konetta kuormitetaan vähänkin. Mullakin joskus kuuluu semmoinen epäsäännöllinen nakutus tuosta omasta tyhjäkäynnillä mutta en ole stressannut kun häviää kierroksilla.
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: räkänokka - 04.03.2012, 00:12:09
Saitko nuuskaa flektin mukana ?  ;D
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: HembalanD - 15.03.2012, 17:23:33
Tutun näköinen turbo, mistä tilasit?

Se "vpandi" on kyllä ihan hanurista ja varsinkin se downpipen laippa. Ite sorvautin siihen pidemmän mallin mihin sai hitsattua 3" röörin ilman että vetelee laippaa.
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: HembalanD - 15.03.2012, 18:06:33
ebay.co.uk, sieltähän se on, tuli samalla tilattua muillekkin ahtimia joten toivat rekalla paketin :D Mulla on yks tuollainen ollut aiemminkin (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Entiset+/BMW+320i+-89+2.7+turbo/IMG_1179.JPG/_small.jpg?hash=58281), en juuri ehtinyt ajaa mutta toimi sen aikaa mitä mulla oli  :)
Ja eipä tuo laippa juuri vedellyt vaikka melko kovalla virralla hitsasin, oikaisin kyllä varuiksi vielä sorvissa sen  :)
Ja muistin muuten hinnan väärin, se olikin 214€  ;D
Tuli kai siihen posteja päälle?
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: MK-73 - 15.03.2012, 21:47:29
Kysytäänpä nyt tässä kun en parempaakaan paikkaa keksinyt, löytyykö noiden leveiden takalamppujen väliin sopivaa paneelia mistään?
Itse en aikanaan löytänyt kun saman kysymyksen kanssa painin. Siispä ns.öky-valot hyllyn nurkalle ja tilasin uuden malliset puna-valkeat takavalot ja niitten väliin löytyi sitten GHOST:ilta sopiva paneeli.
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: Kaziganth - 11.05.2012, 00:28:52
Topicin kun lukas nopeesti läpi, niin ilmeisesti edellisellä/edellisillä omistajilla on ollu enemmän intoa kun taitoa  :2funny:
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: skebazu - 11.05.2012, 07:47:31
jäänyt taas hieno auto lukasematta täältä, onneksi sattui nyt silmään.
ehdottomasti seurantaan...

Lainaus
Ja taas edelliselle asentajalle noottia, kardaanin pultit kannattaa kiristää!

 :D


Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: Motronic - 19.07.2012, 22:37:49
Volvo seiso puhtaana pihalla, kun ajoin tuossa ohi pari päivää sitten. :hello: Oma turbo seiska päästelee vähän samantapaisia ääniä. :-[ Eli samanlaista remonttia tiedossa itselläkin. Oot muuten siistikorisen yksilön löytänyt.  O0
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: Motronic - 19.07.2012, 23:05:37
Siellähän se tosiaan seisoo isovanhempien pihalla  :)
Ja mulla tais karata vähän käsistä tämä pikkuviritys ja koneremontti  :-[ Varo ettei käy samoin!  :D
Pittääpä varoa. ;D Tosin tuon 940 kans kävi jo, jarrut huusivat niin samalla sinne hyppäs lyhempää jousta ynnä muuta..   :2funny:
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: jen - 15.10.2012, 21:09:40
kyllä mä laittaisin suoraan ehjän tangon. :hello:
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: Customer - 15.10.2012, 21:27:12
Komiaa rojektointia! :)

Suosittelen kans hommaan ehjän raidetangon. 360:n TRW:hen ei ensinnäkään saanu korjaus-satsia, jotenka koitin sinne sovitella normi stefat. Eihän ne pysyny noin vaan
vaikka tiukasti sinne tuntu asettuvan. Vois saada pelaavan tangon siitäkin kun sorvailis hieman soviteosia millä saa normi stefat siellä pysymään. Voi olla aika epävarmaa
korjailla vanhaa korjaus-sarjallakaan, tämmönen haisu mulla on.

Nätimpi homma oli vaihtaa ehjä tanko tilalle. Sit tarkkailee öljyjä ja kun menee tummaksi/vetistyy niin huuhtelee systeemin ja uudet öljyt, luulis kestävän :hello: Kun ostin
tuon 745:sen niin siihen heti ensiksi vaihoin myös tehostimen öljyt kun oli ihan mustat. Nyt on vuosi menty ja hyvin on kestäny niin myös viime talven pakkaset. Vettyneillä
ikivanhoilla öljyillä ei talvella tohi käännellä. Uskoisin että 360:ssäkin kävi niin että stefa pullahti pihalle vettyneiden öljyjen takia kun se pamahtikin -32 pakkasilla.
Otsikko: Vs: Volvo 760 turbo -90
Kirjoitti: HembalanD - 15.03.2013, 22:09:51
Onko nuo kannakeraudat mistä autosta peräisin ja käykö ne suoraan seiskan tolppaan?
Otsikko: Vs: Volvo xxx
Kirjoitti: janne81 - 19.04.2013, 20:48:11
http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+760+turbo/Projektikuvia/20130419_175156.jpg
K-jettiläisen määräjakajan ja putsarikotelon välinen tiiviste, muistaakseni?
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: mirok - 17.05.2013, 07:24:20
Hyvän näköisen kopan hommasit  S* Nettiautossa tuli itekki ihailtua tätä.
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: Divi - 17.05.2013, 19:19:16
kyllä 15 millisetkin pultattavat onnistuu, tarvii vaan pinnapultteja sitten varmaan lyhentää jos ei vanteissa ole koloja jaon väleissä. Monissa vanteissa on.
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: Divi - 17.05.2013, 19:41:11
speciaalikokoja ei taida kovin halvalla saada.. blingfactory tekee, kannattaa kysyä tarjous. vannetukku myy halvalla steyrtekin limppuja mut ne on muistaakseni 20, 25 ja 50mm
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: remes - 17.05.2013, 19:51:12
No vitsi että on hieno koppa, ja varmaan mukava kun ei tarvii alkaa niistä perinteisistä mätätöistä rojektointia  :)

Mitkä noiden vanteiden speksit on? Itsellä 10x17 (muistaakseni) et35 takana ja kattelin kanssa että n.15mm pitää spacerin olla että mahtuu pyörimään. Halpoja ei ainakaan mun googletteluilla ole tullut vastaan.

Edit: FK:lta ehkä halvimmat?
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: Divi - 18.05.2013, 15:42:59
etuvanteita et oo vielä koittanu paikalleen? Nimittäin 16x7.5" ET20 vanne jää mulla alle sentin päähän tolpasta, 8.5" vanteella pitää saada ET tod näk lähelle nollaa
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: 460GLE - 18.05.2013, 16:11:55
No nyt on vimpan päälle hyvä koppa, tuo on tullu itsekin nähtyä pari kertaa osakaupoilla käydessäni. Oli kyllä hinta kohillaan tuossa... :)

Ja vanteet sopii ku nenä päähän, kyllä kelpais!  :pomo:
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: remes - 18.05.2013, 19:27:11
Kiitoksia, ei tosiaan pitäisi olla hetkeen mätätöitä tiedossa :)

Vanteiden speksit on 17x10 ET20 ja 17x8.5 ET 35. Ja tosiaan nuo takavanteet otti kiinni tukivarteen ilman spaceria. Eli jos sulla on kymppi leveet ET35 ja laitat 15mm lätkän niin ei välttämättä vielä mahdu.

Pitääpä googlailla noita FK:n lätkiä :)

Okei, kattelin itekin että 15mm on siinä ja siinä, tosin toi arviointi on tehty auto nosturilla. Pitäis vaan saada mahdollisimman kaponen spaceri että mahtuisi ulkokaaren sisäpuolelle. Ehkä pitää tilata jostain se perus 25mm testiksi vaan.
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: Kontti76 - 30.05.2013, 23:49:12
Huh, onpa huikean kliini pannuhuone! Piristävän niukasti romua vrt. turbokikottimet(esim. oma). Kaverilla oli B-Asconassa tuplakaasariaikakaudella kollektorissa lambdan paikka penkissä säätöä varten, miten lie nykyään, toimineeko ok jos on lämmitettävä anturi?
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: t0mpp4 - 14.06.2013, 01:31:51
Lupaavan näköstä, tästähän tulee varsin komea  :P
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: Oksanen - 14.06.2013, 08:03:14
Onko tietoa mistä saisi tuohon kerääjäsäiliöön sellaiset nipat jotka muuttaa tuon AN8 uroksen ihan normi letkunipaksi mihin saa klemmarilla letkun kiinni?

Käyt paikallisesta hydrauliliikkeestä hakemassa JIC8 letkukaran, löytyy sekä suorana, 90 asteisena että myöskin yleensä 45asteisena
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: Justus - 14.06.2013, 08:13:26
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+242+-81/kuva+%2813%29.JPG/_img900.jpg)
Vpartsilta vähän karkkia :) Siipi saa vielä maalin niskaansa jossain vaiheessa! Takavalojen johtosarjakin tuli parsittua kuntoon!

Tulikos tuon siiven mukana myös apujouset takaluukkuun?
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: Motronic - 15.06.2013, 18:43:35
Mallikasta projektointia! Tullut useampaankin kertaan käytä pällistelemässä / vaihtelemassa osia keskenään. :) Tästä tulee hieno! S*
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: Kontti76 - 28.07.2013, 21:49:34
Ota suutintukki ja letku mukaan paikalliseen hydrauliikkaliikkeeseen, puristavat letkuun sopivan liittimen. Näin itselle tehtiin.  Samoin kk-suuttimen lähtöön löytynee tulppa myös.
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: HM__ - 01.08.2013, 09:18:43
Komiaku sika pienenä  :P
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: Juzi - 11.08.2013, 15:08:20
Kyllä useimmissa konttoreissa pitäis mennä toi B230A + 10% läpitte.
Itsellä ainakin meni noin.. Kannattaa kysyä parista eri konttorista.
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: Brick - 11.08.2013, 16:32:10
Täytyy sitten vielä kysellä  :)
Tuolla kantapaikassani sattui puhelimeen vielä se inssi jota olen pyrkinyt välttelemään  ;D
Ei ollut tavoitettavissa se henkilö joka minun autot katsastaa.

Se on kyllä käsittämätöntä, että jos soittaa 5 eri asemaan niin saa 5 eri vastausta  *tumppuun->
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: Juzi - 04.09.2013, 01:24:32
Mitä teit, että pätkimiset loppu?

Ei mulla ainakaan ole ottanut GT37 tai HX40 mihinkään kiinni harrik:n pakosarjalla..
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: Juzi - 04.09.2013, 01:55:59
Suurensin VR-anturin ilmavälin kahteen milliin, aiemmin kuvittelin aina että mitä lähempänä sen parempi  :-[

Mulla on kans GT37 ja pyöräkoteloon ottaa pakopesä kiinni, vissiin sitten jigi muuttunut matkan varrella.....
Jaahas.. No siinä mun GT37 oli kyllä kiinni pienin pakopesä mitä siihen sai ja erillisellä hukkiksella :P Ehkä sen takia ei tarvinnut muokata.
Otsikko: Vs: Volvo 242 -81
Kirjoitti: Juzi - 04.09.2013, 21:37:46
Minkä kokoinen on pienin pakopesä tuohon? Mulla on .99 ilman hukkaporttia.
Mutta tosiaan pakosarja lähtee tekijälle muokattavaksi niin saa ahtimen mahtumaan moottoritilaan :)
Jaa a AR lukua en enään muista, mutta pakopesässä luki motorsport ja oli hiton pieni turbon kokoon nähden.