Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: ruumaNi - 07.11.2022, 08:41:49
-
Mistähän vois johtua, kun syö kondensaattoreita ja polttaa katkojan kärkiä n. 3tkm välein?
Tulpat ok, vaihdettua osaa tulpanjohdot, puolanjohto, kokeiltu kahdella eri kondensaattorilla, sekä uusilla jakajan hilppeillä.
Uudella kondensaattorilla ja kärjillä kone käy nätisti, n. 3tkm ajon jälkeen loppuu elon merkit ja starttia pyörittäessä ei yritäkkään enää käymään.
Konehuoneesta kuuluu pitkän startti pyörityksen jälkeen imaisu/suhaus ääni ja miltein heti sen jälkeen laukasee putkessa, kuin haulikolla ampuisi :D.
Kyseessä 175cd strömberg kaasarikone, virranjakaja koneen kyljessä. Kaasarin huolto tehty 5tkm sisään, uusi kalvo ja uudet tiivisteet yms.
Hyppääkö sytkän ajoitus vai antaako jostain suuren virtapiikin, että polttaa käämit? Pyörijä "sulaa" kiinni ja kärjet ovat mustat.
-
Puolavika?
-
Puolavika?
Uskaltaisin epäillä? Kaikki sytkän osat on kuitenkin uutta.
Toimii siis kondensaattorin ja kärjen vaihdon jälkeen taas, lyhyen aikaa.
Perjantaina viimeksi autolla ajettu ja toimi silloin vielä moitteetta, nyt seisoi viikonlopun yli ja lopetti yhteistyön.
Tämä on tapahtunut siis jo kaksi kertaa aiemmin.
-
Aattelin vaan kun sun vaihtolistassa ei ollut puolaa niin...
-
Puolan etuvastus paikallaan ja toiminnassa?
-
Puolan etuvastus paikallaan ja toiminnassa?
On paikallaan, ja johtojen pitäisi olla oikein päin.
Kuinka tarkastan toimivuuden?
-
Mittaa vastuksen arvo. Pitäis muistaakseni olla lämpötilasta riippuen 0.75-1.5 Ohm?
Kai. On meinaan vähän aikaa kun viimeks noita ropelsi. ELK
-
Kiva kuulla oliko se vika puolassa vai missä?
;)