Ateho  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3279724 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9630 : 05.02.2016, 09:22:26 »
Mua huolettais paljo enempi se, kuinka hiton kova siihen laukeamattomaan bagiin on lyödä nenä kuin se että jos se laukeaa itekseen... Noissa vakioissa kun on sentään 10cm tyhjää sen pehmeän keskityynyn alla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9631 : 05.02.2016, 09:28:31 »
Jepp, niin mä vähän ajattelinkin.
Vaikka tietää et ei sen pitäis periaatteessa ikinä laueta, kun johdot ei ole kytketty, mutta kuumotukset silti milloin se tulee naamalle siitä :D
Eipä toi nyt varmaan mahdoton oo tosta muovikuoresta poistaa. Lähinnä arveluttaa reagoiko se jotenkin kun sitä alkaa sörkkimään :-\
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Otat vaan ton laukasulaitteen irti tosta bägistä. Noilla kuvassa näkyvillä muttereilla kiinni, popniiteistä en oo ihan varma.

Melkein sama mitä matskua se ratti on(pl. joku täysteräksinen ketjuratti) kolaritilanteessa, jos ei bägiä oo; sattuu joka tapauksessa. Ja sattuu se bägin laukeaminen naamaankin vallan pirusti  :buck2:
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9632 : 05.02.2016, 14:28:33 »
Jepp, niin mä vähän ajattelinkin.
Vaikka tietää et ei sen pitäis periaatteessa ikinä laueta, kun johdot ei ole kytketty, mutta kuumotukset silti milloin se tulee naamalle siitä :D
Eipä toi nyt varmaan mahdoton oo tosta muovikuoresta poistaa. Lähinnä arveluttaa reagoiko se jotenkin kun sitä alkaa sörkkimään :-\
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ei sen kyllä pitäisi räjähtää jos se ei sähköä saa. Jos on ollut kauan virratta niin kaikki kondensaattorit on varmasti kerennyt tyhjentyä. Netissä luki, että varoaika joillain merkeillä olisi 15-30 min akunkengän irroituksen jälkeen, mutta ammattikoulussa mulle on opetettu, että 1-5min riittää.  :idiot2: Jossain oli, että staattinen sähkö voi kans laukaista bäkin, mutta en kyllä usko, kun joskus aikanaan olin yhdessä autoliikkeessä töissä ja räjäytettiin tahallaan muutama vanha irto airbäg hallissa niin johdot suoraan akkuun kytkettynä meni hetki johtojen kytkemisestä ennen, kuin se poksahti.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9633 : 05.02.2016, 15:20:15 »
Ralliratin vaihtaminen bägilliseen ysinelikymppiin (-96). Mitä huomioitavaa? SRS valo jää varmasti palamaan, mutta millä ehkäistään se, ettei bägi ainakaan naamalle räjähdä vaihtotyön aikana? Akun kenkä irti, vai löytyykö tuolle jostain jemmasta sulake tjsp?

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9634 : 05.02.2016, 16:08:29 »
Ralliratin vaihtaminen bägilliseen ysinelikymppiin (-96). Mitä huomioitavaa? SRS valo jää varmasti palamaan, mutta millä ehkäistään se, ettei bägi ainakaan naamalle räjähdä vaihtotyön aikana? Akun kenkä irti, vai löytyykö tuolle jostain jemmasta sulake tjsp?
Akunkenkä irti 30min(lyhyempikin aika voi riittää) ajaksi niin kondensaattorit tyhjenee, sitte bägi irti. Jossain on ollu puhetta että virtalukko ON-asennossa tyhjenee nopeammin, en tiedä päteekö näihin.
[Joissakin automerkeissä SRS-merkkivalo sammuu, kun airbagin korvaa 3,3Ohm vastuksella, mutta eihän kukaan sitä valoa halua sammuttaa  ;)
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9635 : 05.02.2016, 19:49:41 »
Oisko heittää ideoita miten kotioloissa nailon pyörän 20mm akselireikä suurennetaan 27mm mutterimuotoon? Nc-jyrsintä ei oo nyt käsillä, pyöriä kuitenkin reilusti ja vain kaks tarvis saada onnistumaan.


Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6584
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9636 : 05.02.2016, 19:55:56 »
Oisko heittää ideoita miten kotioloissa nailon pyörän 20mm akselireikä suurennetaan 27mm mutterimuotoon? Nc-jyrsintä ei oo nyt käsillä, pyöriä kuitenkin reilusti ja vain kaks tarvis saada onnistumaan.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ei oo ehkä tarkin mahdollinen keino, mutta jos on hitsipillit tai nestekaasu toho, niin mutteri kuumaksi ja painoa päälle tai ruuvipuristimella koittaisi painaa mutterin pyörään
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9637 : 05.02.2016, 19:59:59 »
Yritin visioida työkalua jossa mutterista jyrsis sisuksen tyhjäx, reunoista vain jäis leikkuuterä. Sen vois M20 kierretangolla vetää läpi.  ::) ei taida onnistua.

Taitaa sulattamalla läpimenolla ehtiä tulla reilusti väljä.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2016, 20:02:56 kirjoittanut j_tapio »

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9638 : 05.02.2016, 20:09:47 »
Yritin visioida työkalua jossa mutterista jyrsis sisuksen tyhjäx, reunoista vain jäis leikkuuterä. Sen vois M20 kierretangolla vetää läpi.  ::) ei taida onnistua.

Taitaa sulattamalla läpimenolla ehtiä tulla reilusti väljä.

Vinkuun viila kiinni ja mutterin kimppuun
Pienellä poralla teet reiät mutterin muotoon, loput sulatat vaikka pakkauspantaa kuumentamalla tai viilaat.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9639 : 05.02.2016, 22:49:27 »
Yritin visioida työkalua jossa mutterista jyrsis sisuksen tyhjäx, reunoista vain jäis leikkuuterä. Sen vois M20 kierretangolla vetää läpi.  ::) ei taida onnistua.

Taitaa sulattamalla läpimenolla ehtiä tulla reilusti väljä.
Tai sitten tuommosella "työkalulla" piirrät lyömällä kuvan siihen muovirullaan ja rupeat vinguttamaan, ihan poranterälläkin voi kyljellään "sahata" kun sen tökkää kiinni vinkuun.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Throttle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9640 : 05.02.2016, 23:53:09 »
Terve!

Jätti 940 tielle, -95 mallinen B230FD.
Sytytys ok, ruiskurele ok.
Mutta ei ole bensapumpun relettä ollenkaan reletaululla.
Ohjaako EZK noissa uudemmissa bensapumppua?
Mitä olen tutkaillut niin bensapumpun relettä tarjolla vain -94 asti ja sama 960 kohdalla.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9641 : 06.02.2016, 09:54:01 »
Jos vvt:llä varustetusta b5244t moottorista kuuluu naputus jakopäästä, onko vika todennäköisesti hihnapyörässä, vai solenoidissa?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9642 : 06.02.2016, 18:56:43 »
Saako 242:n oviin vielä tiivisteitä jostain? Vai meneekö Etran katalogin selailuun tai spurgu-osien puolelle?

Ja sama taakse pohjaanlyöntikumit pitäs löytää, mieluusti orkkiksia jäykemmät. Kyseessä taas 240...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9643 : 06.02.2016, 19:36:48 »
Jos vvt:llä varustetusta b5244t moottorista kuuluu naputus jakopäästä, onko vika todennäköisesti hihnapyörässä, vai solenoidissa?

Veikkaan kiertokangenlaakeria.

Poissa BroHesus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9644 : 09.02.2016, 12:06:40 »
-
« Viimeksi muokattu: 09.02.2016, 23:39:25 kirjoittanut BroHesus »
V70 -04

 

RallyBaron  Samppasport