Autoracing  KL-varaosat

Volvo 244 '80

  • 179 Vastauksia
  • 49842 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #150 : 25.12.2014, 19:14:14 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eli tämä? Pitääkö kiristäessä olla jousipaine pois? Koitin kiristää ihan jousi kiinni, niin kyllä lekaa tarjottiin mutta ei kyllä kiristynyt, ei yhtään.

Pitääkö tuo ottaa pöydälle että saa kiristettyä vai onko siinä joku muu oma taikansa mitä en ymmärrä  :idiot2:
juuri tuo,pohjassahan toi mutteri näyttäs olevan, eli melkein lähdetään siitä että uusi iskari ja sitten se on hyvä,eikä tarvitse jousta puristaa,jos mutteri on löysällä niin kyllä se kiristyy.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2014, 19:16:02 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #151 : 25.12.2014, 20:56:02 »
Aha, no voi paska. Eikai siinä auta kuin uutta vaan sit.

Ja jotain helkkarin jännää tapahtu tänään.



Et se on varmaan hankittava uusi saranakin. Vois koittaa suoria tota vielä mutta tuskin pysyy enää. En kyllä ymmärrä miten on noin päässyt, se on vähän jumittanut ja toisesta kulmasta ollut ylhäällä, näköjään tuosta antoi sit periks  :-\


Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #152 : 25.12.2014, 21:07:08 »
sen takia niitä saranoita rasvaillaan ettei jäis jumiin ja kävis noin,sehän voi olla ettei oo konepellin alle ollu asiaa kymmeneen vuoteen niin jäähän ne jumiin. :D
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #153 : 25.12.2014, 21:18:31 »
No jep, ei käynyt mielessä rasvailla  :-\

Joko muistin mainita et meni mittarin vaijeri poikki? Tai sit nopeusmittari pimeni, se on vielä tutkimatta.

Tää on kyllä ehkä pommein laite mitä mulla on ikinä ollu  :o

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1409
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #154 : 25.12.2014, 21:26:19 »
Tää on kyllä ehkä pommein laite mitä mulla on ikinä ollu  :o
Onhan sillä jo ikääkin...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #155 : 25.12.2014, 21:26:29 »
Tutun näköiset saranat. Saa myös vasaroitua suoraksi kun otat irti ja sitten käyttöä rasvattuna :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #156 : 25.12.2014, 21:29:59 »
Onhan sillä jo ikääkin...

Tässä on ollut enemmän pikkumurhetta kun tuossa samanikäisessä kesäkäyttiksessä  :D

Kaepa tästä vielä auto saadaan, pitää koittaa tota saranaa vielä saada suoraks.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1409
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #157 : 25.12.2014, 21:38:26 »
Tässä on ollut enemmän pikkumurhetta kun tuossa samanikäisessä kesäkäyttiksessä  :D

Kaepa tästä vielä auto saadaan, pitää koittaa tota saranaa vielä saada suoraks.
Yksilöitä nämä ovat. ;)

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #158 : 25.12.2014, 21:40:22 »
Tokitoki. Kyllä tästä auto vielä tulee  :)

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #159 : 26.12.2014, 14:01:58 »
Sain saranan rokkaamaan.

Onko tässä kiinnityksessä nyt joku väärin.



Iskari aivan bränäri.





Vai pitäskö ton ohkasen holkin olla toisella puolella kierrettä, jos iskarin vaihtajalla on käynyt moka?

Vai voiko tuolta alapäästä pettää joku sillä seurauksella et iskari pääsee vuorostaan liian alas?
« Viimeksi muokattu: 26.12.2014, 14:07:50 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #160 : 26.12.2014, 14:23:00 »
Vastaan itselleni. Ilmeisesti tuo mutteri on viallinen! Se kaulus, mikä noissa kuvissa näkyy, pitäs olla mielestäni mutterin molemmin puolin, se on nyt päässyt sen verta löysäksi iskusta että se on humpsahtanut tavallaan sisäkkäin tuon mutterin kanssa. Olenko oikeassa, vai kuuluuko olla noin.

Jos oon oikeassa niin saako noita uutena enää mistään vai remontoidaanko vanhaa?

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #161 : 26.12.2014, 14:28:14 »
Mulla tuli ainakin uusien iskarien (Bilstein B4) mukana myös uudet mutterit.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #162 : 26.12.2014, 14:30:15 »
No en kehtais ostaa uusia iskareita kun noilla vanhoilla on ilmeisesti ajettu satoja, ei tuhansia kilometrejä. Jokatapauksessa vähän.

Ja miltäs ne bilsteinin mukana tulleet mutterit näytti, oliko kaulus molemmin puolin?

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #164 : 26.12.2014, 16:28:23 »
Jeesjees, se voi olla että sachsin pumput kun on nii niissä on omanlaisensa se kiinnitys. Kiristin holkin takas, niin että pumppu kiristyy, niin jo vain tuli etupäästä hiljainen! :)

Ja kokeilin, niin nopeusmittarit toimii kyllä, kun pyörittelee sormin, eli onko yleensä muita vikakohteita ku sit vaijeri? Lootastahan toi nopeuden haistelee? Onks siinä muovirattaat tms mitkä vois sit mennä sileeks, vai onks se yleensä ottaen sit tuo vaijeri?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron