Futurez  Kulkukoira

Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.

  • 15 Vastauksia
  • 5344 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zerrod

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« : 04.11.2011, 06:15:01 »
Semmoista kyselisin että onkohan normaalia että tämän mallinen volvo on talvella tosiaan niin huono käynnistymään ja syömään akkua? Viime talvi ei ollu kovinkaan hauskaa kun auto joutu olemaan tolpassa joka päivä ja laturikin melkein jokapäivä.
Akun olen tosin aikomassa ostaa uuden mutta tuolla samalla akulla mikä tuossa on, niin vanha rellun 19 käynnistyi 2 talven aikana aina, ilman lämmitystä ja laturia eikä koskaan käynnistyksessä yskiny.
Syökö nuo kaikki turvavarusteet niin paljon virtaa että startissa akku tyhjenee heti vai eikö ruiskut vain tykkää talvesta?
Myönnetään kyllä että rellussa oli 6 desiä pienempi moottori mutta ei senkään nyt pitäisi vaikuttaa.

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #1 : 04.11.2011, 07:19:23 »
Eihän tuo ole normaalia mutta veikkaan että sinulla on joko akku loppu tai akku on liian pieni. Minkä koon akku sinulla on? Viisaammat voi kertoa jos tuon mallin volvossa on joku vika paikka joka kuluttaa akkua. (Ainut että vika on vaan pakkasella?)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13591
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #2 : 04.11.2011, 07:52:25 »
Ettei palas hansalokerossa kokoajan valo ja onko sulla millaset öljyt koneessa? Tossa koneessa toi startti on välitetty joten se älähtää aika herkästi käyntiin.

Mutta se automaatti kyllä siinä jatkeena on mulle ainakin ihan outo nelisatkuissa aivan kuten diiselikin... mutta sanosin että liian pieni tai huono akku kyseessä, auto ei lataa kunnolla tai se kuluttaa liikaa virtaa johonkin ja sitten öljyt on kankeet...

omat nelisatkut on lähteny vakioakulla aina käyntiin ilman lämmityksiä, paras on -28 just 2.0 -95 nelisatkulla kun ei edes ollu lohkolämmitintä autossa. corolla tosin tärähti käyntiin lämmittämättä -35
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #3 : 04.11.2011, 16:06:05 »
Ettei palas hansalokerossa kokoajan valo ja onko sulla millaset öljyt koneessa? Tossa koneessa toi startti on välitetty joten se älähtää aika herkästi käyntiin.

Mutta se automaatti kyllä siinä jatkeena on mulle ainakin ihan outo nelisatkuissa aivan kuten diiselikin... mutta sanosin että liian pieni tai huono akku kyseessä, auto ei lataa kunnolla tai se kuluttaa liikaa virtaa johonkin ja sitten öljyt on kankeet...

omat nelisatkut on lähteny vakioakulla aina käyntiin ilman lämmityksiä, paras on -28 just 2.0 -95 nelisatkulla kun ei edes ollu lohkolämmitintä autossa. corolla tosin tärähti käyntiin lämmittämättä -35

eipä toimi tuossa omassakaan isolohkossa lohkolämppäri, silti viime talvena sai käyntiin silloin kun tarvitsi....

muutenkin kunnossa olevan bensakoneen pitäisi käynnistyä oikeilla öljyillä ja toimivalla akulla, vaikka millaisessa pakkasessa

toimihan D24 kans ihan hyvin -35 pakkasella mutta ei sitä käyntiin saa ilman lohkolämppäriä :D..tosin johtui kans siitä että 15w40 öljyt oli silloin koneessa... :facepalm:

Poissa Volga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 440 2.0 aut. -96
    • kotisivuni
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #4 : 23.11.2011, 23:42:47 »
Vaihdevalitsin vapaalla lähtee kevyemmin käyntiin.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #5 : 26.11.2011, 18:48:00 »
B20F ja viime talvena joka ikinen päivä kahdesti päivässä kylmästä käyntiin, pakkasta oli välillä 35 astetta ja se vaati jo 3 starttausta kun sammahti aina parilla ekalla yrityksellä, kahden kuukauden jälkeen vikamuistissa toistakymmentä vikakoodia eikä apuvirtaa annettu koskaan, mutta se vulva selvisi siitä talvesta eikä akustakaan tietoa kuka ostanut ja milloin, lohkolämmittimen vastus vaihdettu tälle talvelle joten sitä rääkkiä se ei enää saa.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Zerrod

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #6 : 28.10.2012, 16:50:59 »
Nostetaan vanhaa aihetta niin ei tartte uutta tehrä  :P

Joo elikkäs vajaan päivän ehti Daffi seistä pihalla käyttämättä ja tämä oli tulos:

http://www.youtube.com/watch?v=foS4wavulQc&feature=plcp

Akku hyvä jos on vuoden vanha ja laturikin tuli uusittua kuukauspari sitten.
Ei tässä nyt mitään sähköpuolen hommiakaan olla pitäis olla kun ainakin mittarilla katottuna akku saa hyvin virtaa eikä näyttäis missään maankaan vuotavan.
Sekään tuskin mitään auttaa että repisi valokytkimen auki ja tekisi sen sellaiseksi että valot menee vasta sitten päälle kun kääntää kytkimen I-asentoon.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #7 : 28.10.2012, 17:48:46 »
Vaihdekepin pnp-kytkin on yksi vika paikka. Jos akku purkautuu voi startti olla vialllinen tai likainen.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #8 : 29.10.2012, 17:20:05 »
Näitähän näkyy olevan useampia. Pojan 460 -96 on vaihdettu useampia akkuja (uusia) laturi pariin kertaan (käytettyja ehjiä).
Joskus tästä kirjoittelinkin, mutta se on tuolla alhaalla kaukana. Kesä meni kun ajeli vähintään viikon välein niin lähti vielä käyntiin. Nyt tuli kylmät ja viikon paikallaan oloa ei volle enää kestä. Johonkin virtaa menee, edellinen omistaja oli käyttänyt korjaamollakin vaaneivät vikaa löytäneet.
Mikähän se salainen virran kuluttaja on??
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #9 : 29.10.2012, 17:59:07 »
Huonosti asennettu tai viallinen mankka, hapantunut vetokoukun pistoke. Ovikytkin hanskalokeron tai peräkontin valo.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #10 : 01.11.2012, 19:13:40 »
Tänään suoritettiin mittailua. Kun akunkengän laittaa kiinni vie 0.9 A muutaman sekunnin. Sen jälkeen kulutus tippuu 0.19 A
Otin yksi kerrallaan releet irti, ei vaikutusta.
Seuraavaksi sulakkeet, ei vaikutusta.
Soitin irti, ei vaikutusta.
Takapaksin ja hanskalokeron polttimot irti, ei vaikutusta.
Vetokoukulle menevän piuhan jatkuvavirta sulake irti, ei vaikutusta.
Laturin kaikki johdot irti, eikä vaikutusta.
Huomenna pitää ottaa startin paksu johto, voisiko se vuotaa??
Mitäs seuraavaksi??

0.19A x 24h= 4,56A x 7 = 32A  niin alkaa viikossa olee akku tyhjä.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

Poissa Zerrod

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #11 : 03.12.2012, 08:45:30 »
Tänään 20 astetta pakkasta eikä lähde mihinkään. Kerran jaksaa pyöräyttää starttia ja loppuu siihen. Ja tuli kahdella eri akullakin kokeiltua, eivät toki täysissä virroissaan mutta ois niiden pitänyt jaksaa käynnistää. Oisko tossa sitten startti sökö? Ei kyllä hirveesti kiinnostaisi ruveta sitä vaihtamaan mitä tullut luettua sen sijainnista.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13591
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #12 : 03.12.2012, 09:00:18 »
ei oo startin vaihto noin uudessa muuta kuin viitsimisestä kiinni... tossa on se helpommin vaihdettava startti.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Zerrod

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #13 : 06.01.2013, 15:02:40 »
Mitenkäs muuten kyseisessä vollessa saisi ajovalo säätimestä rukattua niin että 0-asennossa ajovalot eivät syttyisi kun virrat laittaa päälle? Se nyt tuskin auttaa tuota kun ei ole löytynyt mitään joka imisi virtaa mutta vähän auttaisi akkustarteissa  :P

Niin ja semmoisesta kysyisin myös että onkohan normaalia tyhjäkäynnillä semmoinen että tuntuu/kuullostaa siltä kuin aina välillä yksi sylintereistä ei olisi mukana pelissä? Kierrosmittari ei värähtä mutta selvästi kuulee ja pepulla tuntee epämääräisen käynnin. Ja tämä on omasta mielestä tuntunut aina, kylmänä sekä lämpimänä.
Huonosti selitetty mutta itse en osaa paremmin kuvailla, eikä omalla kameralla saa sellaista videota/ääntä että sitä voisi postata tänne.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2013, 15:16:18 kirjoittanut Zerrod »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 2.0 automaatti ´96 ja talvi.
« Vastaus #14 : 06.01.2013, 18:57:34 »
Mitenkäs muuten kyseisessä vollessa saisi ajovalo säätimestä rukattua niin että 0-asennossa ajovalot eivät syttyisi kun virrat laittaa päälle? Se nyt tuskin auttaa tuota kun ei ole löytynyt mitään joka imisi virtaa mutta vähän auttaisi akkustarteissa  :P

Niin ja semmoisesta kysyisin myös että onkohan normaalia tyhjäkäynnillä semmoinen että tuntuu/kuullostaa siltä kuin aina välillä yksi sylintereistä ei olisi mukana pelissä? Kierrosmittari ei värähtä mutta selvästi kuulee ja pepulla tuntee epämääräisen käynnin. Ja tämä on omasta mielestä tuntunut aina, kylmänä sekä lämpimänä.
Huonosti selitetty mutta itse en osaa paremmin kuvailla, eikä omalla kameralla saa sellaista videota/ääntä että sitä voisi postata tänne.
ei kannata valoja rukata, tuo valomuistin toiminta just hyvä. Ainahan voi laittaa parkit päälle.

Sytytys katkos tuntuu selvästi kun kuuntelee pakoputken luona ja laittaa käden eteen.
Syynä voi olla vaikka öljyinen virranjakajan kansi

Kannattaa muuten mitata puristukset, tuossa tuli just tehtyä kansiremppa 1piste ruutalliseen.  n280tkm ajettu ja oli venttiilinvarren kumit lahonneet ja etenkin pakovenat paksussa karstassa.  puristukset olemattomat.
Etenkin b18u lähtee pakkasesta riippumatta aina 5 sek sisään käymään.

 

RallyBaron  Samppasport