Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Plugareiden rehellinen kulutus ja range
« Uusin viesti kirjoittanut MakeV70D tänään kello 18:55:15 »
Tänään työmatka awd asennossa. 18km kulutus 11.5l, varsinkin ekat kilsat oli kovia. Kun oikeasti tehoa käyttää niin pyörre käy tankissa.
Sama havainto täällä että kulutus on järkyttävä jos tehokkaasti haluaa edetä. Mutta jos tyytyy 90hv antamaan suorituskykyyn niin vähälläkin voi päästä. Mutta eihän tässä ole järkeä ajaa 60te autolla joka kulkee kuin 200D mersu.  :idiot2:
2
Yleiset autojutut / Vs: EU-asetusehdotus pakottaisi lato- ja romuautot kierrätykseen
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko tänään kello 18:45:26 »
Suomi valitsee itse miten säätää lait noudattamaan tuota ideaa eli valitkaa fiksut kotimaan lainsäätäjät
3
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo Amazon 4D 122Sport Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Zebe tänään kello 17:57:41 »
Laskin öljyt pihalle ja muistuttaa jotakin 100tkm ajettuja öljyjä, vaikka näillä on ajettu ehkä max. 100km, semmoset grafitinharmaat ja hieman metallista kidettä seassa, kuitenkaan paloja tai ihan hiutaleita ei tullut öljyn mukana. Laitan uudet öljyt sisään ja käyn koittamassa mitä sanoo, jos edes 1-4 vaihteet olisi suht maltilliset niin uskaltaisi huomenna näyttelyssä pyörähtää.

Sen verta tuossa varastoja kaivelin että löytyisi lähes Bolt-on paketti m40, laatikon kannake ja kardaanin etupätkä tarvis tehdä niin saisi vaikka sillä laatikolla ajoon  :D M40 laatikoita löytyy ainakin 5kpl varastosta.
4
Showroom / Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Uusin viesti kirjoittanut Vauxi tänään kello 17:54:45 »
Jäin töiden jälkeen vaihtamaan etulevyt ja ebc palat. Samalla tarkastin miten huohotus perässä nyt voi. Ei ollutkaan hyvä ajatus se 2mm reikä.  :-[ Perä on puskenut öljyä nyt huohottimesta. Liimasin tekemäni reijän pikaliimalla tukkoon. Laitettava tilaus heti biliaan vetämään kahdesta samanlaisesta nipasta. Samanlainen kun löytyy haldexista myös. Hyvä että huomasin tihkumisen kun huomenna Classiciin ja sieltä vielä kiertoreittiä himaan. Ei välitys tyhjä olisi reissun jälkeen mutta varmasti taso olisi laskenut. Moottoritietä kun käytännössään koko reissu.
5
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: Volvo V50 1,6d -09 turbo vika?
« Uusin viesti kirjoittanut nall3 tänään kello 17:21:23 »
Kannattaako katella käytettyjä tai kunnostettuja turboja netistä, vai suosiolla ostaa uus? Onko turbon vaihdossa muuta, mitä pitää ottaa huomioon vai vaan turbo vaihtoon ja kovaa ajoa?
Käytetty on aina käytetty, eikä niistä tiedä miten kauan kestävät. Kunnostettu on ihan toimiva vaihtoehto ja sitä sihtiä ei kannata unohtaa putsata/poistaa, kun muuten saattaa tulla turbo tiensä päähän yllättävänkin nopeasti.
6
Yleiset autojutut / Vs: Kesärenkaat alle!
« Uusin viesti kirjoittanut riisikippo tänään kello 17:18:59 »
Vikassa odottelee vielä nastat alla ainakin ensi viikolle luvattujen yöpakkasten loppumisia. Ihan jo siksikin, että jossain jo syyllistettiin ihmisiä siitä, että hinkkaavat pitkään nastoilla teitä pilalle, kun kesän tulo venyi parin mukatakatalven myötä. En ihan ymmärtänyt jutun pointtia, kun eikös se vaan ole luonnollista, että reagoidaan, kun ilmastonmuutos ei tänä talvena vielä tullutkaan. Ja pientä se parin viikon lisähinkkaaminen muutamalla henkilöautolla on sen rinnalla, että tie rapautetaan läpi talven keinotekoisella kosteudella.
7
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Volvo 940 B230ft seosmittari
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 17:12:11 »
Saa mutta jos se lambda on käytössä moottorinohjauksessa niin en suosittele.
8
V40/V40CC (vm. 13-19) / Vs: V40 -15 käsijarrun verhoilu
« Uusin viesti kirjoittanut remes tänään kello 17:07:32 »
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 -07 kuskin sivulasin nostinongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Thejappe tänään kello 17:07:06 »
Hommaan löytyi toimiva ohje jenkkisivustolta. Laitanpa operaation kuvauksen tähän, jos joku muukin tarvitsee.

* paikanna kyseisen oven ovimoduulin sulake. Minulla se oli kuskin puolella kojelaudan päädyssä sulake no 5
* virrat päälle eli avain asentoon II
* ikkuna ihan yläasentoon kiinni
* käynnistetään alasajo 'automaatilla'
* ikkunan liikkeen aikana irrotetaan kyseinen sulake
* virrat pois ja odotellaan minuutin verran
* sulake takaisin paikalleen
* virrat päälle (as. II)
* käynnistetään ylösajo 'automaatilla' ja pidetään nappia ylhäällä vielä reilut 5 sekuntia sittenkin, kun lasi on jo kiinni

Minulla kalibrointi onnistui ainakin laakista...


Aivan mahtavaa...auto ollu lähipiirissä 10vuotta ja varmaa koko ajan ikkuna temppuillu. Nyt aattelin myydä ni tottakai silloin täytyy laittaa kuntoon kaikki pikkuviatkin
10
No mites? Oliko paineanturivika kun et palannu astialle  ELK
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Carcom Oy  Ateho