KL-varaosat  Race.fi

Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia

  • 231 Vastauksia
  • 135673 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa opelvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #90 : 17.09.2016, 20:48:22 »
Oman koppi mopon tuloksia
b230f muuten vakio paitsi että öljä ruutat 13mm kanget ja vauhtipyörään sorvattu m3 asetelma niin se on vähän kevveempi

std 530 kansi m-nokka akseli
al-imusarja ja fe-pakosarja mallia oma tekele
suututtimet 680cc delfiinit ??? 65mm kaasuläppä
76mm al-ahtoputkisto , 600x300x76 ic ja sähkönen vesipumppu.
hestec,plx, hukkakipuna bosch, 044x2 kopio pumput,
holset hx40s 14pesä, hukkaportti 46mm ja 3tuuman pakoputkisto
pentsiini 98 puristukset vois vielä käyä mittaamassa, siinäpä ne tais olla


paine    hv      rpm             nm         rpm
0,6       132      5891            167.5      5079
1,07     292     5737            372.5      5497

tästä on hyvä jatkaa virityksiä kunhan saan auton tieliikenne lailliseksi ja tulisi uusi kesä :P
« Viimeksi muokattu: 17.09.2016, 23:42:51 kirjoittanut opelvo »
Opel Kadett c coupe b230 8v hyrrällä

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #91 : 18.09.2016, 11:42:23 »
Eikö b230f tuota vakiona 180nm? Miten on mahdollista että vääntöä on 0.6barilla vähemmän kuin alun perin?  :o
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #92 : 19.09.2016, 14:23:56 »
Hämmentävän vähän tehoa... Varsinkin tuolla 0.6bar luulisi irtoavan jo aika paljon enemmän. Onko säädöt varmasti kohdallaan? Mimmoista ennakkoa ja mimmoista sopitusta? Onko puristussuhdetta laskettu?

Poissa opelvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #93 : 19.09.2016, 22:22:00 »
Tosiaan tuo 0,6 on leimalle vaadittava tulos sitä kauheammin kannata noteerata ja tämä kone ei tosiaan ole volvon kopassa vaan jossain huomattavasti kevyemmässä se selittää jo jotain ;)

edit.Tämän asian tosiaan olis voinu mainita mutta kun ei aina muista sorry


Hämmentävän vähän tehoa... Varsinkin tuolla 0.6bar luulisi irtoavan jo aika paljon enemmän. Onko säädöt varmasti kohdallaan? Mimmoista ennakkoa ja mimmoista sopitusta? Onko puristussuhdetta laskettu?
« Viimeksi muokattu: 19.09.2016, 22:38:18 kirjoittanut opelvo »
Opel Kadett c coupe b230 8v hyrrällä

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #94 : 20.09.2016, 00:25:02 »
Tosiaan tuo 0,6 on leimalle vaadittava tulos sitä kauheammin kannata noteerata ja tämä kone ei tosiaan ole volvon kopassa vaan jossain huomattavasti kevyemmässä se selittää jo jotain ;)

edit.Tämän asian tosiaan olis voinu mainita mutta kun ei aina muista sorry
Ei kai se moottori sitä koppaa kato paljon voimaa antaa  :o silti nuo tuntuu todella pieniltä määriltä, kuitenkin HX40 sarjan ahdin

Poissa opelvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #95 : 20.09.2016, 02:18:54 »
Kopassa teho raja noin 138hv sillonhan se on onnistunut viritys jos se on sen alle jotta moottorin saa muutos katsastettua kyseiseen koppaan vai onko tässä vielä jotain epäselvää? Ja kyllähän sitä pystyy tietokoneella tekehen nykypäivänä vaikkaja mitä taikatemppuja.


Ei kai se moottori sitä koppaa kato paljon voimaa antaa  :o silti nuo tuntuu todella pieniltä määriltä, kuitenkin HX40 sarjan ahdin
Opel Kadett c coupe b230 8v hyrrällä

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #96 : 15.11.2016, 15:54:21 »
Nopeella selailulla ei näyttänyt olevan turhan paljoa puhetta 16 tappisesta hatusta holsetin kera ja sen heräävyydestä. Tässä tullut hetki pähkäiltyä heräävyyden muutoksia ja pakopuolen riittävyyttä, alustavana ideana siis hx35 superi #12 pesällä.

Tarkoitus säilyttää jokseenkin käyttöautomainen luonne jolloin #12 pesä vois kuulostaa omaan korvaan sopivammalta. Kaiken järjen mukaan kannen paremmin hengittävyys parantaisi myös ahtimen heräävyyttä?

Tehotavotteet ei ole päätä huimaavat mahdollisesti sinne 300-400 väliin.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #97 : 16.11.2016, 20:24:34 »
Nopeella selailulla ei näyttänyt olevan turhan paljoa puhetta 16 tappisesta hatusta holsetin kera ja sen heräävyydestä. Tässä tullut hetki pähkäiltyä heräävyyden muutoksia ja pakopuolen riittävyyttä, alustavana ideana siis hx35 superi #12 pesällä.

Tarkoitus säilyttää jokseenkin käyttöautomainen luonne jolloin #12 pesä vois kuulostaa omaan korvaan sopivammalta. Kaiken järjen mukaan kannen paremmin hengittävyys parantaisi myös ahtimen heräävyyttä?

Tehotavotteet ei ole päätä huimaavat mahdollisesti sinne 300-400 väliin.

Tehotavoite 300-400 ja 2.3 l 16 V vinokone ilmeisesti. Vois mennä BorgWarner EFR:t, Garrettin kuulalaakeriahtimet ja jopa Mitsubishin Evo 10 ahdin. Halpoja nuo ei liene. Ja meneehän se pienellä Holsetillakin joka on edullinen.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #98 : 16.11.2016, 21:36:21 »
Tehotavoite 300-400 ja 2.3 l 16 V vinokone ilmeisesti. Vois mennä BorgWarner EFR:t, Garrettin kuulalaakeriahtimet ja jopa Mitsubishin Evo 10 ahdin. Halpoja nuo ei liene. Ja meneehän se pienellä Holsetillakin joka on edullinen.

Juu vinokoneesta puhutaan ja holsetti kiinnostais sen muokkailtavuuden takia lähinnä. Tarkotuksena jäädä hitusen "varaa" ettei tarvi paineet tapissa ajella ja miettiä milloin kosahtaa, eli mielummin pienemmillä paineilla ja hitusen isommalla ahtimella vai?

Entäs se heräävyys? Kaverin nissanin kylessä tollanen hx35 oli ja 2 l koneessa täys rähinä tais olla hiukan 4000rpm jälkeen, joten vois olettaa että tässä ei ainakaan sen yli mentäis?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #99 : 16.11.2016, 22:00:16 »
Juu vinokoneesta puhutaan ja holsetti kiinnostais sen muokkailtavuuden takia lähinnä. Tarkotuksena jäädä hitusen "varaa" ettei tarvi paineet tapissa ajella ja miettiä milloin kosahtaa, eli mielummin pienemmillä paineilla ja hitusen isommalla ahtimella vai?
Ahdin pitää valita tehotavoitteen mukaan. Ei tossa "varan jättämisessä" ole mitään järkeä. Sillä saa vaan lisää lagia ja vähemmän käyttöaluetta oikean kokoiseen ahtimeen verrattuna. Eli haitat ovat suurempia kuin hyödyt.
!

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #100 : 16.11.2016, 22:05:25 »
Uppaus ekalta sivulta....

B230FK HX40 #14 pesällä
1.2 bar


Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #101 : 16.11.2016, 22:06:55 »
Juu vinokoneesta puhutaan ja holsetti kiinnostais sen muokkailtavuuden takia lähinnä. Tarkotuksena jäädä hitusen "varaa" ettei tarvi paineet tapissa ajella ja miettiä milloin kosahtaa, eli mielummin pienemmillä paineilla ja hitusen isommalla ahtimella vai?

Entäs se heräävyys? Kaverin nissanin kylessä tollanen hx35 oli ja 2 l koneessa täys rähinä tais olla hiukan 4000rpm jälkeen, joten vois olettaa että tässä ei ainakaan sen yli mentäis?

Volvon 2316 cc motti on ihan toista kaliberia heräävyyden kannalta kun Nissanin 2.0 l motti. Volvon motti sietää vähän isommankin ahtimen. Kyllä olen ajanut molemmilla.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2016, 22:22:31 kirjoittanut Eikka »

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #102 : 16.11.2016, 23:54:34 »
Eli tämän perusteella voidaan siis suosiolla luopua ajatuksesta hx35 super ja 8# pesällä..  :idiot2:
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #103 : 16.11.2016, 23:57:51 »
Eli tämän perusteella voidaan siis suosiolla luopua ajatuksesta hx35 super ja 8# pesällä..  :idiot2:

Se on ihan hyvä ahdin ja varmasti herää riittävän alhaalta ja riittää tehotavoitteisiin.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2016, 00:09:53 kirjoittanut Eikka »

Poissa Jonttu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #104 : 17.11.2016, 08:44:10 »
Omassa pirssissä HX 35 superilla oli täysi paine isolla vaihteella n 2900rpm. Koneena oli vakio B21. Ihan kelpo ahdin käyttöautoon.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo