KL-varaosat  Race.fi

Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia

  • 231 Vastauksia
  • 135671 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa basiiba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #75 : 25.12.2014, 13:56:46 »
Oma paketti 745:

-B230 std 13mm veivit
-Koskematon 530 kansi vx3 nokalla
-mega ohjaamassa
-hukkakipinä puola
-3"dp->2,5" yhellä läpivirtaavalla
-60mm tingeltangeli hukkis
-1680cc suuttimet
-re85
-Hx35 super 8 pesällä

327hp/383nm @ 1.4bar

Ajamisesta sen verran että tyytyväisiä ollaan. 80 vauhdissa kun m46:tosesta tiputtaa neloselle, on ahdin samantien pelissä mukana. Heräämistä ei varmaksi voi vielä sanoo kun jenkakello ei ole vielä kytketty mutta puhutaan korva kuulolla jostain 3200rpm-3500rmp paikkeilla
745 2,5 turbo, 745 2,3 turbo    EX: 940 2,3,  740 2,4 TD, 740 2,3

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #76 : 25.12.2014, 20:32:17 »
^Oho, melkein sama kuin joku saanut HX40superilla.
Aika persiistä kun tuolla ahtimella saa jostain moottorista 530hv.
Pitäiskö vinomoottoriin laittaa hx60 niin sais 500hv?
Huumorintajuttomille tiedoksi: tämä oli sarkasmia.

« Viimeksi muokattu: 25.12.2014, 20:50:04 kirjoittanut Solmurauta »
Holset siellä lukee..

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #77 : 26.12.2014, 17:50:42 »
327hp/383nm @ 1.4bar

Aika maltillinen vääntö. Säästää voiman siirtoa
Oisko dyno lappua laittaa näytille?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 197
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #78 : 27.12.2014, 13:53:45 »
hieman ot koska ahdin toistaiseksi väärä.  :D

kokoonpano;
B230A kellari kiina H-profiileilla
vakio 531 hattu jäykillä venajousilla
vakio F-imusarja 870cc dekoilla
38mm jaettu pakosarja 50mm kiinahukkiksella
300x600 cooleri 60mm ahtoputkilla
RE85 tankissa
3" putki yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella
T32 tatech jakelee tulikomentoja
jotkut jenkki ls:n erilliset älykkäät puolat
tällähetkellä vanha ja väljä MP S70 ahdin muistaakseni 60/64 siivillä

v.1 D-nokalla @1,35bar
pyöräteho 307hv/368nm
laskennallinen koneteho 347hv/416nm

v.2 enem K15 nokalla @1bar
pyöräteho 333hv/383nm
laskennallinen koneteho 375hv/430nm

katotaan jos saan aikaiseksi kasata uuden koneen kunnon sisuskaluilla talven aikana, lisämausteiksi tulossa kunnon imusarja ja hx35.
tehotavoite on niin paljon kun irti saa joten varmaan suuttimetkin menee vaihtoon.

ja ettei tarvi kenenkään pähkiä itse niin moottoritehot on laskettu 12,5% voimansiirtohävikillä.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #79 : 28.12.2014, 12:53:13 »
v.1 D-nokalla @1,35bar
pyöräteho 307hv/368nm
laskennallinen koneteho 347hv/416nm

v.2 enem K15 nokalla @1bar
pyöräteho 333hv/383nm
laskennallinen koneteho 375hv/430nm

Kummalla nokalla parempi ajaa? aika kustannustehokkaalta viritykseltä näyttäis

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 197
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #80 : 13.03.2015, 17:56:32 »
Kummalla nokalla parempi ajaa? aika kustannustehokkaalta viritykseltä näyttäis

kustannustehokas väliaikaisratkaisu joo, piti saada auto ajoon jäälle :2funny: tulonpäällä on spm veiveillä +takomännillä yms varustettu alakerta ja uus ahdin..
enemi on huomattavasti mukavempi nokka ajella, ahdin herää paljon paremmin ja vetää hyvin rajoittimelle asti. aika vähän on vertailukelpoista ajoa tullut kun D oli kiinni talven ja kevään ekat ajot, lisäksi oli kaikenlaista pikkuvikaa(synnytystuskia  :idiot2:) mikä haittasi ajeluja. käyttötarkoitus autolla on ihan radalla sudittelu ja mahdollisesti enskesänä driftingiä prostreetissä jos kalusto(ja kuski) on iskussa.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #81 : 15.04.2016, 00:25:36 »
Oisko mahdollista saada 940:iin ihan vakio halkosarjaan mahtumaa  hx35?
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #82 : 15.04.2016, 18:55:07 »
Voi olla että just ja just mahtuu, mutta tarvii ulkoisen hukkaportin ja se täytyy sit tyyliin hitsata pakopesään. Noita 35 holsettejahan saa sisäisellä hukkiksella mut ei oikein bensakoneessa toimi kun vain toiseen nieluun yhteydessä = ahtopaineet karkailee miten sattuu.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #83 : 17.04.2016, 22:04:03 »
Oma kokoonpano
-B230et
-h-profiili, vakio kampura
-531 kansi r-seetit vakioventtiilit tuplajousilla
- k-nokka
- wössner takomännät
-1000cc sumut
-e85
-vakioruiskupumpun tilalla on boch044 biltemakopio
- hx40 super #16pesällä
-välijäähy 300x600
- omavalmistepakosarja +60mm hukkis
- megasquirt 1v2,2 hukkakipinällä
- 3" ränni taakseasti

1.8bar 422hv 531nm  ELK

http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/penkkilappu.jpg

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #84 : 27.06.2016, 23:00:30 »
Oisko mahdollista saada 940:iin ihan vakio halkosarjaan mahtumaa  hx35?
HY35WSuper mahtuu vakio pakosarjan kans olemaan. Siinä on pakopesän nielu sinkku
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Barxot

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #85 : 15.07.2016, 02:23:38 »
Tuli hankittuu HX40w 17# pakopesällä ja tukittu hukkis. Nyt tullu mietittyä sen heräämistä sekä toimivuutta tässä setissä, alkaako ahto edes 4000rpm kohdalla? kun kellään muulla ei tota pesää oo näkyny käytössä. Tehotavote nyt n.350-380hp, kuitenkii että uskaltaa antaa happee noilla kangilla. Apua tarvitaan koska pakosarja täytyy tehdä ja tämän laippa on t4. Vielä kerkee vaihtaa. Ja on koitettu pitää pientä budjettia tässä.

Tekniikka:
B230et
531 jäykemmillä jousilla
A-nokka <- vaihtoon heti..?
13mm kanget
tial MVS 38mm
mega 2 v3.0 hukkakipinällä
cooleri 300x600x75
-044 kopio pumppu
1000cc suuttimet
re85

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #86 : 15.07.2016, 10:47:01 »
Tuossa oma portillisella 18 pesällä. On se 4000rpm jo vähän ahdon puolella. Kunnollisella nokka-akselilla ja imusarjalla vois saada heräämään alempaa, mutta tuntuu ajossa että heräää aivan tarpeeksi alhaalta nytkin.

B230ft H-veiveillä.
531 2mm isommilla pakoventtiileillä. R-seetit. Kuplan jouset.
Vx3 nokka.
Autotune atecu v3.
Ev14 2200cc
Yksi bilteman -044 kopio.
Bilteman cooleri.
Holset Hx40 60/64 #18.
3.5" dp. Loppuputki 3"
Vakio imusarja.

542hv 654nm. E85. 2.3Bar.


Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #87 : 15.07.2016, 11:14:11 »
Remmiturbossa on HX40 #17 pesällä ja talvella käyneen alakerran leviämisen jälkeen oli pelkkä turbo käytössä jonkin aikaa. Yli 1bar ahtoja jossain 4500 paikkeilla. B230F, siistitty 530, V-nokka, E85 ja vanhanmallin turbon pakosarja hieman muunnettuna(jos sillä mitään merkitystä edes on). Aika tahmeeta oli kulku. Remmin kanssa saa säädetyn paineen, esim. 1,6bar, noin 3700rpm.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 197
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #88 : 15.07.2016, 11:57:47 »
Tuli hankittuu HX40w 17# pakopesällä ja tukittu hukkis. Nyt tullu mietittyä sen heräämistä sekä toimivuutta tässä setissä, alkaako ahto edes 4000rpm kohdalla? kun kellään muulla ei tota pesää oo näkyny käytössä. Tehotavote nyt n.350-380hp, kuitenkii että uskaltaa antaa happee noilla kangilla. Apua tarvitaan koska pakosarja täytyy tehdä ja tämän laippa on t4. Vielä kerkee vaihtaa. Ja on koitettu pitää pientä budjettia tässä.

Tekniikka:
B230et
531 jäykemmillä jousilla
A-nokka <- vaihtoon heti..?
13mm kanget
tial MVS 38mm
mega 2 v3.0 hukkakipinällä
cooleri 300x600x75
-044 kopio pumppu
1000cc suuttimet
re85

juurihan tuossa yläpuolella on hx40 #16pesällä niin käyristä voi päätellä kohtalaisesti ahtimen heräävyyden.. ei A-nokka juuri sen huonompi ole kun mikään muukaan volvon vakionokista.. säädettävällä nokkapyörällä kun pyörittää niin että pako on 0,1-0,5mm enemmän auki kun imu YKKssa niin parantaa ahtimen heräävyyttä. noille tehoille varmasti riittäis kyllä pienempikin pesä riippuen vähän käyttötarkoituksesta ja minkäluonteisen moottorin yleensäkkin haluaa..

Poissa japa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #89 : 29.08.2016, 23:28:26 »
Tuli käytyä tänään penkissä repimässä tällästä kokoonpanoa;

B230ft öljysumullinen lohko vakiokupeilla ja kiinan h-profiileilla
531 vakiolätsä ja lh imusarja
V-nokka
Lh 2.4 ohjaamassa Tonin lastuilla
Bosch -044 kopiopumppu
Siemens Deka 670cc
Todella pitkä omavalmistepakosarja
Turbosmart 45mm kopiohukkis
Holset hy35 #8 pesällä
3" IMM
450x300x76 kiinan ic 3" ahtoputkilla

n.1.3bar 322hp
n.2.0bar 399.0hp @5250rpm & n.590nm @4600rpm

Molemmat konetehoja

Vikassa vedossa oli tarkotus olla n.1.5-1.6bar ahtoja, mutta päätti karata tuonne 2bar... Ihme, että kesti ;D
« Viimeksi muokattu: 30.08.2016, 15:58:36 kirjoittanut japa_ »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy