Kulkukoira  Proturbo

Uusiutuva Neste MY Diesel - käyttökokemuksia diesel-Volvoissa

  • 209 Vastauksia
  • 68239 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Eihän se mitään muuta tarkoita kuin että tehdas ei anna hyväksyntää jos se ei ole ehtinyt testata. Vanhoihiin volvoihin ei tuota sertifiointia tule jatkossakaan, mutta toimii ne kokemusten perusteella silti. Ja Mydieselissä on tosiaan kyse Suomessa jäterasvasta tehdystä dieselistä eikä sademetsistä.

Eiköhän tuo ole näin. Volvo ei hyödy vanhojen moottorien testaamisesta Mydieselin kanssa. Kokemukset ovat olleet poikkeuksetta hyviä. Pakokaasut ei haise ja takapenkin tulevaisuuden toivot liputtavat Mydieselin puolesta. Joutuu salaa joskus tankkaamaan perinteistä dieseliä. Ai niin, mielikuva siitä että hiukkaspönttö täytyy hitaammin lienee totta?
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Tällainen tuli vastaan:

https://tekniikanmaailma.fi/neste-pysyy-kannassaan-uusiutuva-neste-my-diesel-kay-kaikkiin-dieselautoihin-nyt-myos-volvolla-ja-mercedes-benzilla-on-uutta-kerrottavaa/

"Tekniikan Maailma on tänään tutustunut tutkimukseen. Se on julkaistu niin sanottuna konferenssipaperina vuonna 2014. Muun muassa silloisella Volvo V60 -mallilla ajettiin Nesteen HVO-polttoaineella lähinnä kaupunkiajoa 100 000 kilometriä, mikä jälkeen auton katalysaattori, hiukkassuodatin, polttoainejärjestelmä sekä -tankki purettiin pitkän aikavälin vaikutusten selvittämiseksi. Tutkimuksessa ”ei havaittu negatiivisia vaikutuksia” auton osiin."
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Itse luottaisin kyllä tuohon listaan :

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kotimainen-vahapaastoinen-polttoaine-dieselautoihin-kuulostaako-liian-hyvalta/

Kokemusta on ainakin 1 BMW (3ltr moottorilla X3 LCI malli 04/2015 käyttöönotettu), kokeilin viime talvena kovilla pakkasilla ja ei pystynyt ajamaan. Koko ajan tuli moottorin vikavalo tauluun 2-3 kertaa eli joku pumpun tai hiukkasloukun tilanne siellä oli. Laimentelin normaalilla B7 dieselillä ja merkkivalo häipyi saman tien... Eli BMW autoissa ei ainakaan voi luotettavasti käyttää kuten tuo listakin antaa ymmärtää. Mutta hyvä, kun nykyisellä voisi. En ole vielä vaan raskinut lähinnä hinnan takia kokeilla. Sanokaapa pitäisikö tuo tekemäni laskelma wanaha X3 normilla vs. uudempi Volovo V90 CC D4 moottorilla (softaa laitettu hieman n. 225hv...) paikkansa :

Vuotuinen ajomäärä sama oletus kuin edellinen BMW X3 eli n. 25000 km / vuosi
Tankin koko 60L
Dieselin hinta-arvio nyt NESTE mydiesel n. +15snt normaalia kalliimpaa?   -> normi nyt n. 1,40 eli keskihinta olisi n. 1,55 € / litra
Kulutusolettama tällä hetkellä 6,7 L / 100 km (spritmonitor.de ylläpidän kirjaa, nyt tarkka 6,66L https://www.spritmonitor.de/en/detail/1068522.html)
60 L / 6,7 L -> joka tankilla pääsisi siis n. 893 km keskimäärin
25000 km : 893 km = 28 tankillista joten 28 x 60L = 1680 L yhteensä
1680 L x 1,55 €/L ~ 2604 € vuodessa polttoaineet

Edellinen X3 kolmilitrainen kulutti n. 7,5L sadalla reilun vuoden aikana. Siinä on 67L tankki. Tuon laskelman mukaan tulisi n. 120€ halvemmaksi vuodessa ajella Nesteen uusiutuvalla bemariin verrattuna... Menikö oikein?!? Kommentoikaa tai antakaa vinkkiä miten tuota laskelmaa voisi muuttaa tai soveltaa, kiitos! Tuossa on oletus, että ajaisi aina tankin ihan tyhjäksi, vai? Volvossa sama ero olisi n. 2580,75€ vuosi vs. 2331€ vuosi joten 249,75€ tällä tarkalla kulutusolettamalla 6,66L. Kuussa tuo tekisi vajaa 21€ eli käytännössä tosi vähän!

Tuo oli aika kätevä ja katsoin, niin aika samaa näyttää... Helpoin käyttää nettilaskuria :buck2: Oliko eroa pari kymppiä (24€). Pitäskö tuota Nesteeseen siirtyä....  ::)
https://www.calkoo.com/fi/polttoaineen-kulutus
« Viimeksi muokattu: 28.10.2019, 22:04:17 kirjoittanut anttileinonen »
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Itse luottaisin kyllä tuohon listaan :

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kotimainen-vahapaastoinen-polttoaine-dieselautoihin-kuulostaako-liian-hyvalta/

Kokemusta on ainakin 1 BMW (3ltr moottorilla X3 LCI malli 04/2015 käyttöönotettu), kokeilin viime talvena kovilla pakkasilla ja ei pystynyt ajamaan. Koko ajan tuli moottorin vikavalo tauluun 2-3 kertaa eli joku pumpun tai hiukkasloukun tilanne siellä oli. Laimentelin normaalilla B7 dieselillä ja merkkivalo häipyi saman tien... Eli BMW autoissa ei ainakaan voi luotettavasti käyttää kuten tuo listakin antaa ymmärtää. Mutta hyvä, kun nykyisellä voisi. En ole vielä vaan raskinut lähinnä hinnan takia kokeilla. Sanokaapa pitäisikö tuo tekemäni laskelma wanaha X3 normilla vs. uudempi Volovo V90 CC D4 moottorilla (softaa laitettu hieman n. 225hv...) paikkansa :

Vuotuinen ajomäärä sama oletus kuin edellinen BMW X3 eli n. 25000 km / vuosi
Tankin koko 60L
Dieselin hinta-arvio nyt NESTE mydiesel n. +15snt normaalia kalliimpaa?   -> normi nyt n. 1,40 eli keskihinta olisi n. 1,55 € / litra
Kulutusolettama tällä hetkellä 6,7 L / 100 km (spritmonitor.de ylläpidän kirjaa, nyt tarkka 6,66L https://www.spritmonitor.de/en/detail/1068522.html)
60 L / 6,7 L -> joka tankilla pääsisi siis n. 893 km keskimäärin
25000 km : 893 km = 28 tankillista joten 28 x 60L = 1680 L yhteensä
1680 L x 1,55 €/L ~ 2604 € vuodessa polttoaineet

Edellinen X3 kolmilitrainen kulutti n. 7,5L sadalla reilun vuoden aikana. Siinä on 67L tankki. Tuon laskelman mukaan tulisi n. 120€ halvemmaksi vuodessa ajella Nesteen uusiutuvalla bemariin verrattuna... Menikö oikein?!? Kommentoikaa tai antakaa vinkkiä miten tuota laskelmaa voisi muuttaa tai soveltaa, kiitos! Tuossa on oletus, että ajaisi aina tankin ihan tyhjäksi, vai? Volvossa sama ero olisi n. 2580,75€ vuosi vs. 2331€ vuosi joten 249,75€ tällä tarkalla kulutusolettamalla 6,66L. Kuussa tuo tekisi vajaa 21€ eli käytännössä tosi vähän!

Tuo oli aika kätevä ja katsoin, niin aika samaa näyttää... Helpoin käyttää nettilaskuria :buck2: Oliko eroa pari kymppiä (24€). Pitäskö tuota Nesteeseen siirtyä....  ::)
https://www.calkoo.com/fi/polttoaineen-kulutus


Jos nyt ymmärsin oikein , niin haluat maksaa hieman enemmän Nesteen MY dieselistä , mutta samalla Volvosi kuluttaa hieman vähemmän mitä vanha bemmisi ? 

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Jep juuri näin on eli tuosta olisi siis hyötyä, koska Volvo kuluttaa nyt varmaan vuoden ajan mitaten vähintään 1 litraa vähemmän satasella kuin X3 30d teki. Keväällä ja kesällä se kulutus vain sitten putoaisi enemmänkin, kun vasta nyt syksystä olen alkanut pitämään kirjaa kulutuksesta. Laskin pikaisesti, että 200-300e tulisi vuodessa silti halvemmaksi ajaa Neste MY dieselillä kuin aiemmin X3 normi B7 laadulla. Hintaero Volvossa n. 6,66L kulutuksella normin B7 ja MY välillä olisi sen n. reipas 20€/kk

Onko kellään varmaa kokemusta siitä, laskeeko vai nouseeko kulutus tuota biodieseliä käytettäessä?!?


Jos nyt ymmärsin oikein , niin haluat maksaa hieman enemmän Nesteen MY dieselistä , mutta samalla Volvosi kuluttaa hieman vähemmän mitä vanha bemmisi ?
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Nyt on tankissa MY. Seuraillaanpa tilannetta ja katsotaan mihin kulutus kääntyy...
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Nyt on tankissa MY. Seuraillaanpa tilannetta ja katsotaan mihin kulutus kääntyy...

Musta tuntuu -tieteellä olen huomanut, että auto tuntuu käyvän tasaisemmin, pakokaasu ei tuoksu pahalle edes webastossa, hiukkassuodin polttaa harvemmin ja tankatessa kädet ei haise.

Kulutuksesta en osaa sanoa kuin sen, että harva hiukkassuotimen poltto pienentää kulutusta ja oletettavasti puhtaampi kone kuluttaa vähemmän kun nokea ei kerry. Ei tieteellisesti todistettu, mutta mutu-tuntumalla.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Musta tuntuu -tieteellä olen huomanut, että auto tuntuu käyvän tasaisemmin, pakokaasu ei tuoksu pahalle edes webastossa, hiukkassuodin polttaa harvemmin ja tankatessa kädet ei haise.

Kulutuksesta en osaa sanoa kuin sen, että harva hiukkassuotimen poltto pienentää kulutusta ja oletettavasti puhtaampi kone kuluttaa vähemmän kun nokea ei kerry. Ei tieteellisesti todistettu, mutta mutu-tuntumalla.

KIITOS! Tämä on omasta mielestä aivan mahtavaa infoa ja kannustaa käyttämään tuota vaikkakin on "vähän" kalliimpaa kuin normi B7. Eli moottori, suuttimet, pumppu ja yms egr siinä sivussa (jos on käytössä) toimii paremmin...? Kuitenkin tuetaan omaa polttoainetuotantoa ja eurot pysyvät kotimaassa, ajattelen ettei suomalainen talous ainakaan tuosta kärsi... Nesteen pitäisi jotenkin saada tuota tuotantoaan lisättyä muualle ja saataisiin "globaali" uusi ympäristötuote? Ajatellen Kiinan ja Afrikan maiden dieselipöriselijöitä!  :o
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Sande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
KIITOS! Tämä on omasta mielestä aivan mahtavaa infoa ja kannustaa käyttämään tuota vaikkakin on "vähän" kalliimpaa kuin normi B7. Eli moottori, suuttimet, pumppu ja yms egr siinä sivussa (jos on käytössä) toimii paremmin...? Kuitenkin tuetaan omaa polttoainetuotantoa ja eurot pysyvät kotimaassa, ajattelen ettei suomalainen talous ainakaan tuosta kärsi... Nesteen pitäisi jotenkin saada tuota tuotantoaan lisättyä muualle ja saataisiin "globaali" uusi ympäristötuote? Ajatellen Kiinan ja Afrikan maiden dieselipöriselijöitä!  :o
Ihan kauniita ajatuksia, mutta kunhan nyt ensin saataisiin tämä vaihtoehto kotimaassa kaikille kuluttajille todelliseksi vaihtoehdoksi. Esim. Mikkeliä lähin MY asema on Lahti tai Jyväskylä... Toki jos MY:lle saataisiin veroetu sen verran että hinta asettuisi Pro-dieselin kanssa samoihin, niin silloin Pron voisi jättää kokonaan pois ja siinä olisi tankkaus infra valmiina.
Volvo XC60 D4 AWD Business Classic Summum A HighTech -17

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
KIITOS! Tämä on omasta mielestä aivan mahtavaa infoa ja kannustaa käyttämään tuota vaikkakin on "vähän" kalliimpaa kuin normi B7. Eli moottori, suuttimet, pumppu ja yms egr siinä sivussa (jos on käytössä) toimii paremmin...? Kuitenkin tuetaan omaa polttoainetuotantoa ja eurot pysyvät kotimaassa, ajattelen ettei suomalainen talous ainakaan tuosta kärsi... Nesteen pitäisi jotenkin saada tuota tuotantoaan lisättyä muualle ja saataisiin "globaali" uusi ympäristötuote? Ajatellen Kiinan ja Afrikan maiden dieselipöriselijöitä!  :o

Pari huomiota:

Biopolttoaine ei ole mikään Nesteen yksinoikeus, vaikka se Suomessa niin ehkä antaa ymmärtää. Kannatta silmäillä vaikkapa julkaisua "Bioresource Technology", jossa aihetta on käsitelty jo 90-luvulta lähtien.

Suomi vie jätteenkäsittelyn teknologiaa kehittyviin maihin markkinoiden ehdoilla, joilla jätteen jalostus biopolttoaineeksi on taloudellisesti kannattamaton vaihtoehto. Kehittyvissä maissa -Suomi mukaanlukien- jätteiden poltto on vielä vaihtoehto. Kiinassa dieselien osuus autokannasta on olematon ja bensiinin tuottaminen olemassa olevaan kalustoon tuottaa sivuvirtana raskaampia jakeita, joita toki esimerkiksi lentoliikenne polttaa tehokkaasti, mutta öljyn jalostuksessa joka jakeelle pitää löytää ostaja.

Lähtökohtaisesti biojätteen tuottaminen on kannattamatonta ympäristön ja talouden kannalta. Kävin tutustumassa HK-Scanin vanhemman tuotantolaitoksen prosessiin, ja hämmästelin, mitä broilerista päätyy jätteeksi. Käytännössä vain pesuvedet eli linnusta ei mitään. Kalatuotetehtaalta jätettä syntyy runsaammin, mutta montaa autoa ei niilläkään tankata. Jätteen siirtämisen hyötysuhde on sangen kehno ja kokonaisvaikutus ympäristölle melko tuhoisaa verrattuna tavalliseen autoilijaan.

Ironisesti suurimpia jätteiden tuottajia ja kehnoimpia lajittelijoita ovat "puna-vihertävät" suomalaisittain isot keskustaajamat. Pääkaupunkiseudulla sähkö ja lämpö tuotetaan edelleen kivihiilellä ja tuulivoimaloita ei näy ainuttakaan, vaikka tuuliolosuhteet ovat mitä parhaimmat ja Puolustusvoimilta vapautuneilla saarilla tilaa rakentaa, samoin Nuuksion metsissä.

Biodieselin päästöt ovat laskennallisia ja tarkoitushakuisia esimerkiksi metaanin suhteen. Jos metaani kerätään talteen mahdollisimman lähellä tuotantopistettä ja käytetään biokaasuna, tehdään ympäristöteko. Biodieselin tapauksessa metaanin osuus lasketaan pahimman vaihtoehdon mukaan eli koko määrä vapautuu ilmakehään.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2019, 10:35:56 kirjoittanut Taavi.H »

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Biodieselit on hyvä olemassaolevaan dieselautokantaan joka ei ole muuttumassa taikatempulla kaasu- tai sähköautoiksi. Biodieseleillä saadaan paikalliset hiukkaspäästöt jotka meidät itsemme myrkyttää myös alas.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2019, 10:38:41 kirjoittanut Taavi.H »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Tähän väliin pieni muistutus foorumin säännöistä.

Yleinen poliittinen keskustelu on kiellettyä, ainoastaan autoiluun ja liikenteeseen liittyvät poliittiset keskustelut sallitaan.

Tässä topicissa emme siis aloita yleistä keskustelua ilmastonmuutoksesta. Biodieselistä ja liikenteen päästöistä sopii keskustelua jatkaa. :)

Palautetta minun toimista tai moderoinnista muuten voi antaa palauteosiossa.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2019, 10:41:24 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa aksu76tre

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Onko nykyinen D3- moottori sama kuin omassa 3/2016 valmistetussa V60:ssa? Noissa Carfax-raporteissa tuo valmistusajankohtakin on mainittu :)

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Ihan kauniita ajatuksia, mutta kunhan nyt ensin saataisiin tämä vaihtoehto kotimaassa kaikille kuluttajille todelliseksi vaihtoehdoksi. Esim. Mikkeliä lähin MY asema on Lahti tai Jyväskylä... Toki jos MY:lle saataisiin veroetu sen verran että hinta asettuisi Pro-dieselin kanssa samoihin, niin silloin Pron voisi jättää kokonaan pois ja siinä olisi tankkaus infra valmiina.

Minun on hyvä käyttää tuota ainetta, koska lähin huoltoasema tarjoaa MyDieseliä. Valitettavasti tankki ei ole aina tyhjä kotipaikalla ja matkalla ei aina löydy MyDiesel-huoltoasemaa, joten tavallinen diesel lorahtaa silloin tankkin. Veikkaan, että saatavuus on esteenä laajenemiselle tai sitten polttoaineesta saatava kate.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Sande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Minun on hyvä käyttää tuota ainetta, koska lähin huoltoasema tarjoaa MyDieseliä. Valitettavasti tankki ei ole aina tyhjä kotipaikalla ja matkalla ei aina löydy MyDiesel-huoltoasemaa, joten tavallinen diesel lorahtaa silloin tankkin. Veikkaan, että saatavuus on esteenä laajenemiselle tai sitten polttoaineesta saatava kate.
Veikkaan että tässä on Nesteellä vähän sellainen odottava asenne, mitä tapahtuu valtiovallan suhteen. Polttoaineiden ja autoilun verotus on ollut aika tempoilevaa. Uusien säiliöiden maahankaivaminen nykymääräysten mukaan on kallista ja jos jonkinlainen veroetu on tulevaisuudessa luvassa, niin mielellään Neste käyttäisi olemassa olevaa tankkausinfraa vetämällä vaikka Pro dieselin pois markkinoilta?
Volvo XC60 D4 AWD Business Classic Summum A HighTech -17

 

Autoracing  KL-varaosat