KL-varaosat  Race.fi

Volvo 850 2.4

  • 90 Vastauksia
  • 21735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #45 : 05.02.2019, 08:21:59 »
Onneksi tuli otettua se uusi anturi, nimittäin vanha hajosi irrotettaessa.
Oli tarttunut niin tiukkaan akseliin kiinni, että katkesi tuo kierreosa yhdeltä laidalta.

Johdon irroitus oli tässä se hankalin juttu.



Anturin sisällä oli paljon kuparinsekaista rasvaa ja kontaktipinnat oli todella kuluneet ylälaidasta.



Anturi paikalleen ja työkalu kiinni akseliin. Anturissa on kohdistusmerkki joka meinaa N (Neutral) kohtaa, eli ensin piti naksauttaa parkilta pakille ja N:lle.
Sitten kohdistaa merkki keskelle hahloa ja kiristää pultit.



Noo eihän se korjautunut, kun ei saa edes vikakoodeja nollille taas. Samaa teki tuolla vanhalla anturilla myös.  :buck2:
Jos vaihteen käänsi N:lle niin sitten koodit nollautui. P:lle niin nuoli tiskiin taas.
Tarkastin napit konsolista -> ei ole jumissa. Öljytaso ok.
Vaijeri/säätö on mielestäni ok.

Aikani googlettelin, niin vika voisi olla TCU:ssa (Transmission Control Unit)
Se on tuo alempi 6.3 boksi. Tilasin uuden Liettuasta, niin näkeepähän onko muutosta.



Ei mene tämä kohtuudella nyt  :-[
Volvo V60 Cross Country -2019

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #46 : 05.02.2019, 08:48:10 »
Huh, asiallista huoltoa! O0

Mistä ostit noita alipaineletkujen "mutkia" ja mitä nuo kustansi?

Omassa 855:ssa kans sen oloiset, ettei tee mieli hiplata niitä ettei katkea....

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #47 : 05.02.2019, 09:02:47 »

Mistä ostit noita alipaineletkujen "mutkia" ja mitä nuo kustansi?


Ihan "Volvolta" eli täällä meillä se on Avainvaunu.
ne oli suht arvokkaita originaaliosana, oisko ollu 8e kpl.
Tarvikeosat olisi ilmeisesti hieman halvempia, mutta kestävyys on luokkaa 2v max?


Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #48 : 05.02.2019, 14:30:37 »
Äläs heitä automaatin laatikkoa sit poes jos vaihat. Voisin ottaa silmäilyn alle jos ei haittaa  :)
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #49 : 05.02.2019, 22:21:40 »
Äläs heitä automaatin laatikkoa sit poes jos vaihat. Voisin ottaa silmäilyn alle jos ei haittaa  :)

No tuskinpa se vika edes siinä on  ;D
Myyn sitten ehjän boksin ebayn hinnalla.
Jos se oikeasti on rikki, niin saat postikulujen hinnalla.
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #50 : 06.02.2019, 12:58:46 »
Sen verran vielä tutkin että P ja L aiheuttaa vikatilan.
P:llä olessa ei edes nollaudu koodit ja menee välittömästi vikatilaan jos kääntää kepin P:lle.
L:llä kärsii jopa käyttää pari kertaa ja sitten nuoli jää pysyvästi päälle/vilkkumaan.

Sillä välillä saa keppiä siirrellä huoletta ja ei ongelmia.

Kaikki vaihteet kuitenkin toimii.
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #51 : 06.02.2019, 15:15:16 »
Rullaa sivun alalaitaan, kohtaan: DTC 313/P0705: GEAR POSITION SENSOR SIGNAL INCORRECT
http://www.volvotips.com/index.php/850-2/volvo-850-s70-v70-c70-service-repair-manual/volvo-850-automatic-transmission-diagnosis-wiring-diagram/

Vois olla sulle ihan huomattavasti apuja jos yleismittari pysyy käsissä?
Nähtävästi joku kontaktihäiriö jossain kohden.


Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #52 : 11.02.2019, 21:29:51 »
TCU vaihdettu ja ei vaikutusta.
Tarkastin öljytason ja purinpa koko anturin vielä irti sekä tarkastin liitokset.
Kyllä se anturi tuntuu toimivan. P:llä ja N:llä auton saa käyntiin ja pakille laitettaessa pakkivalot syttyy.

Tänään pyöritin 1h ja niin kauan vaihteisto toimii kun ei vaan laita valitsinta P:lle tai L:lle.

Kai se täytyy alkaa ihmettelemään jos tuon mittaisi jotenkin?

EDIT:

Nollasin koodit ja kävin ajamassa, toimii normaalisti.
Heti kun laitoin parkille niin vikatilaan  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 12.02.2019, 14:19:48 kirjoittanut Machist »
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #53 : 06.03.2019, 21:44:59 »
mittailin nyt mikä pinni maadoitetaan missäkin asennossa:

P = 4
R = 2
N = 2+4
D = 3+2
3 = 3+2+4
L = 3




Connector “A”
P = 6
R = 4
N = 4+6
D = 4+5
3 = 4+5+6
L = 5

Connector “B”
14 ………………………….. Gear Position Sensor -> näytti jatkuvasti resistanssia.


Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #54 : 11.03.2019, 20:58:57 »
Monta iltaa tuli tätä tutkittua ja purettua systeemit varmasti 15 kertaa.
Viikonloppuna vein pajalle ja tänään tutkivat, eipä meinannut vikaa löytyä.
Anturi antoi ihan ok arvot, mutta kun keppiä liikutteli, niin alkoi pätkimään -> tästä johtui väärä signaali.
Oli sitten avannut anturin ja yksi kupariliuska (jousikuormitteinen) oli jumissa. Kevyt hionta/viimeistely ja uudet rasvat sisään.
Nyt se toimii  8)

Nyt vaan täytyy varaosan myyneen liikkeen kanssa vääntää, että kuka maksaa korjaamon laskun.  >:(

Mitä opimme tästä.. osta alkuperäisiä osia AINA. Reilu satasen säästä tuli taas triplaten kalliimmaksi.
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #55 : 12.03.2019, 11:32:45 »
Hyvä juttu, vika kuitenkin löytyi ja se on nyt korjattu.
Näitten vanhojen kauppakassien kanssa se on tällaista ropaamista aina.

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #56 : 13.03.2019, 09:15:00 »
Varaosamyyjä lupasi korvata tutkimisesta aiheutuneen laskun tilille  :)
Jatkossa voi edelleenkin tilata osat samasta puljusta, kun palvelu pelaa ilman vääntämistä.
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #57 : 13.03.2019, 22:18:20 »
Radio on tässäkin rikki, joten mistäs löytyisi 1-din sovitin tähän?
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #58 : 14.03.2019, 20:42:39 »
Radio on tässäkin rikki, joten mistäs löytyisi 1-din sovitin tähän?
Et tarvitse sovitinta, vaan radion alle tulevan säilytyslokeron, Volvo osanumero 9132775-9. Ja tietysti johtoadapterin.
Jäitä housuun!

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #59 : 15.03.2019, 09:37:56 »
Et tarvitse sovitinta, vaan radion alle tulevan säilytyslokeron, Volvo osanumero 9132775-9. Ja tietysti johtoadapterin.

Tuotahan ei uutena tietenkään saa ja käytetyt +20e ebayssa  :'(
Käyköhän joku noista motonetin malleista? https://www.motonet.fi/fi/kategoria/2019/289161/Radion-asennuslevyt-ja-kotelot?pagenum=1

ja minkähän johtosarjan tuo tarvitsee?
Volvo V60 Cross Country -2019

 

Futurez  Kulkukoira