en tuosta kansiongelmasta tiiä..ite oon päästelly jotain 15tkm(melko vähän) tolla 945 tdic:lläni eikä oo mitään ongelmia toistaseksi..
pitkiä vetoja tosin ei hirveesti tuu mitä nyt jos pakkokakkosella kumeja sulattaa niin sillon menee aina lämmöt punaselle..
Ootko ihan varma ettei siellä ole jo kansi tai tiiviste porsinut?
itse ainakin olen huomannut että suurin osa ihmisistä ei edes huomaa kansivikaa, vaan kehuu vaan kuinka esim se d24 ei tuumannut mitään vaikka pari kertaa keitti ja todellisuudessa kansi on halki tai vähintään kiero.
Mulla taisi nyt lopulta mennä kansi tai tiiviste, täytyy tutkia kumpi. Vähän reilun 40tkm se kesti, vaikka oli sekä kannen että lohkon pinnat koneistettu, kunnon peltitiivisteellä kasattu, oikein kiristetty, jälkikiristetty yms. Varovainen oon koittanut olla mutta tiedä sitten olisinko kumminkin joskus polkassut vähän liikaa kylmänä tai sammuttanut liian nopeesti. Lämmöt ei ole koskaan käyneet yli puolenvälin.
Tai sitten vaan liian kova rasitus, mutta siihen en ihan heti usko, kun ei tuota voimaakaan ole vielä saatu edes irti mitenkään merkittävästi, eikä isoilla ahdoilla käy liian rikkaalla, joka rasittaisi kantta.