Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut Jarhead 20.05.2024, 00:28:14 »
Hei,

Taipsulle vastaus.
Minä puran moottorin siten, että roottori ja käämitys pysyy paikallaan ja laakerit vaihdetaan päistä.
En oikein ymmärtänyt tuota vasemmalle suuntaan.
Myös kommutaattoripinnat ja hiilet vaihtelen uuteen.

Ongelma moottorissa on alumiinipäätyjen laakeripesän väljistyminen, erityisesti ns liukuvan vapaan pään väljistyminen sen shimmailu ja silti pitäminen aksiaalisuunnassa liikkuvana lämpölaajenemisen mukana on haasteellista.

En ole löytänyt mottoreita mitkä vastaisi speksiä, eri kuoret näyttäisi olevan tässä.

Samoja laakereita kommutaattoria ja hiiliä menee haldex pumppuihin, mutta ne on erilaiset kuoriltaan.

Tein vajaa kymmenen moottoria talvella.
On suht tarkka homma ja testiajoa tehtävä noin tunti että voi varmistua siitä, että ei lämpene ja leikkaa kiinni, tai että uudet hiilet ei sula hiilisiltaan kiinni.
92
Muut menopelit / Vs: F250 -13, Firebird Formula -89 ja pari muuta
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 19.05.2024, 23:46:51 »
Tommonen kuormasuojasta tuli lisäyksen jälkeen :D
93
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60:sen jyrinä
« Uusin viesti kirjoittanut patterikuulamaa 19.05.2024, 22:58:37 »
V70 D4 mk3 jyrisee myös moottorijarrutuksessa hetken tuolla kierrosalueella 1000RPM pintaan. Aivan kuin olisi liian suuri vaihde silmässä. Jyrinä ei nyt mitenkään voimakasta mutta jyrisee kuitenkin ennekuin automaatti osaa vaihtaa pienemmälle. Mietin juuri itsekin mahtaako kuulua asiaan vai pitääkö lähteä vikaa selvittämään. Autolla ajettu 240k.
94
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Rengasmelua vaiko laakerivikaa?
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 19.05.2024, 22:22:53 »
Tässä kun näitä on lueskellut niin lopputulema taitaa olla että oireilee ihan miten sattuu nämä etulaakerit.
Voi johtua varmaan myös valmistajasta.
Omat kokemukset on olleet tuo perinteinen eli vasen etulaakeri sökö kun ääntää kaartaessa oikealle ja päinvastoin.

No, joskus on ollut vaikeaa paikallistaa mutta on löytynyt tunkkaamalla ylös ja kokeilemalla kädellä jousen värinää.
95
Showroom / Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 19.05.2024, 22:12:02 »
Koeajolla käyty ja nyt ohjautuu kuin unelma.  8) Samalla ostettiin laivaliput kahden viikon päähän. 3.6. starttaa kesän matka tällä!
96
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo Amazon 4D 122Sport Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 19.05.2024, 21:20:41 »
Kardaanin tuki, laatikon kannake ja kepin siirtäjätanko vielä täytyy vielä tehdä. Myös tuon bemarin laatikon kanssa käytettävä kampiakselin jatkoholkki täytyisi saada pois, vetovasaran kanssa ei hievahdakkaan.  ???
Kuumailmapuhaltimella lämmität kampiakselinpään ja kylmäsprayta holkkiin?
97
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Rengasmelua vaiko laakerivikaa?
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko 19.05.2024, 21:14:49 »
Yksi ulina mulla paikantui vain pyörittämällä pyöriä ilmassa niin kovaa kuin jaksoi. Ajaessa oli kova ulina. Napa meni vaihtoon.
98
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Mystinen diesel vuoto s 80
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 19.05.2024, 21:07:57 »
Vasemman puolen tankkipaketin läpiviennistä varmaankin. Muita paikkoja ei oikein ole sillä reunalla.
99
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Rengasmelua vaiko laakerivikaa?
« Uusin viesti kirjoittanut renee 19.05.2024, 20:48:23 »
Mulla V60 etupyöränlaakerit piti ääntä päinvastoin, eli kun pyörä keveni niin sen puolen laakeri alkoi ääntämään. Rengasta pyörittämällä ja jousesta tunnustelemalla varmistui kumpi puoli kyseessä.

Vuoden sisään sai vaihtaa molemmat etupyöränlaakerit.
Mulla just mennyt etulaakeri piti ääntä pahiten renkaat täysin suorassa. Kääntämällä molempiin suuntiin hiljeni hieman. Nopeuksissa 50 km/h ja 100 km/h ääni oli valtava.
100
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo Amazon 4D 122Sport Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Zebe 19.05.2024, 20:46:30 »
Bemarin laatikkoon on stefat ja tulpat sun muut tilailtu, mutta laittelen nyt väliaikasesti M45 paikoilleen ja leimaan sillä.

Tonnikoppia kun ei ihan joka nurkalla ole niin hitsailin itse, ulkopuolelta hitsatessa koppa oli laatikon kanssa B20 koneen perässä pultattuna, kytkinakseli silmälaakerissa ja vielä tuki painamassa laatikkoa moottoriin päin. Laippa täytyy vielä oikoa ja tehdä työsylinterille vielä teline.

140-sarjan kardaani löytyi jemmasta niin tänään sorvasin pätkän pois välistä ja tigittelin kasaan, pienehkö heitto siihen jäi, mutta ajaessahan tuon huomaa jumputtaako, kuitenkin väliaikainen ratkaisu niin täytyy katsoa tasapainotanko edes tuota. Erikoisesti kun M45 laatikko oli pienellä kardaanin laipalla, mutta jemmasta löyty taasen M40 laatikko joka oli isolla laipalla, vaihdoin ne päikseen että sopi tuo 140-sarjalaisen isolaippanen kardaani.

Ostin jo 940 turbon kytkimen, mutta en muistanut että laatikko on harvalla boorituksella, joten joutuukin laittamaan pikkukytkimen, mennään siis katsastukseen vakio pikkukytkimellä, kai se sen aikaa kestää  ;D

Kardaanin tuki, laatikon kannake ja kepin siirtäjätanko vielä täytyy vielä tehdä. Myös tuon bemarin laatikon kanssa käytettävä kampiakselin jatkoholkki täytyisi saada pois, vetovasaran kanssa ei hievahdakkaan.  ???






Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Carcom Oy  Elekma