Vähän kehnosti on tullut päivitettyä tätä, mutta itse projekti on kuitenkin edennyt huomattavasti paremmin
Huohotin ei varsinaisesti ollut tukossa mutta putsailin putkistot bensalla liotellen ja paineilmalla.
Suurin veikkaukseni nokkastefan pullahtamiseen on yksinkertaisesti vanha stefa joka on antautunut ulkokehästään ja lopussa hypännyt pois. Ne kun eivät uutenakaan ole mahdottoman tiukat asentaa, ihan kahdella sormella painaen menee.
Uusien nokka-akselien stefojen ulkopintaan sipaisin ohuesti lukitetta ja lisäksi naputtelin pistepuikolla stefojen juureen, kannen pintaan lukituskynsiä. Josko ne siellä aloillaan pysyisivät.
Kampiakselin stefa jäi vaihtamatta kun en kotioloissa saanut keskimutteria auki, mutta luotetaan ettei se vuotanut
Samalla luonnollisesti vaihdoin (INA)jakohihnasarjan+vesipumpun
Pakosarjasta oli entisen omistajan aikaan katkennut yksi pinnapultti kanteen, sen sain hitsaamalla kaiveltua pois. Lisäksi yksi pinnapultti puuttui kokonaan, nämä molemmat 5.sylinterin kohdalta....
Tämän myötä vaihdoin pakosarjan tiivisteet, loppui pakosarjan vuotokin.
Jäähdytinhän tästä puuttui minulle tullessa. Sellainen löytyi tuttavan purkuautosta. Purin tästä etupuskurin ym. kokonaan irtaalleen niin oli vähän mukavampi kasata se paksu kennopaketti takaisin keulaan.
Alustan osalta vaihdoin kaikki ne mitä viime syksynä oli katsastuksessa hylätty sekä niiden lisäksi löysin vielä satulan puoleisesta juuresta pahoin murtuneet takajarruletkut, väljän etuvakaajan yhdystangon sekä aivan läpiruostuneet etuiskareiden kääntölaakerit(näitä ei ollut katsuri huomannut!)
Jarrut tuli myös käytettyä auki ympäriinsä, niille riitti herkistelyhuolto.
Auto siis alkaisi olla moottoriöljyn vaihtoa vaille valmis katsastukseen.
Kuvia ei valitettavasti nyt just tähän hätään ole kun tämä eri paikkaan kuvan tallennus ja niiden linkittely on minusta vähän kankea käyttää, mutta koitan lisäillä jossain välissä