Proturbo  Autodiagnoosi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 22:36:09 »
Se laki ei muuta yhtään mitään, hiukkassuodattimen poistoja alkaavat kyttäämään ja raskasta kalustoa pääosin. Tehonlisäys ohjelmoinnit ovat edelleenkin sallittuja. D3 AWD saa 245hv ja 540Nm eli itse ainakin sellaisen hommaisin kun on halvempi kuin D4.
Laki ei muuta mitään, optimoidulla autolla ajo on yhtä laitonta kuin ennenkin. Nyt vaan on tulossa selkeä tonnin sanktio.

Itsellä on juurikin edellä mainittu D3 awd ja siinä lainauksen kirjoittajan softa. Eipä ole moitteen sanaa. Ehkä 90 tkm menty softan kanssa. En ole ajatellut muuttaa vakioksi ennen ensimmäistä liikennevirhemaksua.
2
Projektipäiväkirjat / Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 22:31:13 »
Lopputalvesta/alkukeväästä tuli haettua tutulta -98 B230FT manuaali, oli pihassa traktorilla siirtäessään onnistunut saamaan rutun keulaan ja tuumasi että nyt saa lähteä(osti uutena rauhanturvaajana ollessaan). Mittarissa vasta 479tkm.


Toissaviikolla vedin F250:llä suoremmaksi ja naputtelin enimmät rutut valontauspellistä.


Tällä viikolla lisää naputtelua, ehjä umpio ja konepelti, läpikäyntiä sekä herkistelyä leimalle, uudet etusatulat ja perjantaina leima puhtain paperein.


Koska ei ollut muutakaan siistiä sarjaa, niin perjantaina vaihdoin alle Polarikset semislikseillä. Iltahämärissä kuvattuna maalipinta näyttää jopa kohtuulliselta.


Viime vuosina ollut suht vähäisellä käytöllä, vaihdoin kannentiivisteen 2017 ja sen jälkeen tullut mittariin 28tkm. Ja siitä 710km viime perjantain ja tämän päivän aikana :D Täyshuolto täytyy tehdä lähiaikoina ja ilmastoinninkin voisi huoltaa. Edellisestä kerrasta ei ole mitään tietoa mutta vielä se antaa viileää.
4
Vähän kehnosti on tullut päivitettyä tätä, mutta itse projekti on kuitenkin edennyt huomattavasti paremmin  :D

Huohotin ei varsinaisesti ollut tukossa mutta putsailin putkistot bensalla liotellen ja paineilmalla.

Suurin veikkaukseni nokkastefan pullahtamiseen on yksinkertaisesti vanha stefa joka on antautunut ulkokehästään ja lopussa hypännyt pois. Ne kun eivät uutenakaan ole mahdottoman tiukat asentaa, ihan kahdella sormella painaen menee.

Uusien nokka-akselien stefojen ulkopintaan sipaisin ohuesti lukitetta ja lisäksi naputtelin pistepuikolla stefojen juureen, kannen pintaan lukituskynsiä. Josko ne siellä aloillaan pysyisivät.

Kampiakselin stefa jäi vaihtamatta kun en kotioloissa saanut keskimutteria auki, mutta luotetaan ettei se vuotanut  ;D

Samalla luonnollisesti vaihdoin (INA)jakohihnasarjan+vesipumpun


Pakosarjasta oli entisen omistajan aikaan katkennut yksi pinnapultti kanteen, sen sain hitsaamalla kaiveltua pois. Lisäksi yksi pinnapultti puuttui kokonaan, nämä molemmat 5.sylinterin kohdalta....
Tämän myötä vaihdoin pakosarjan tiivisteet, loppui pakosarjan vuotokin.

Jäähdytinhän tästä puuttui minulle tullessa. Sellainen löytyi tuttavan purkuautosta. Purin tästä etupuskurin ym.  kokonaan irtaalleen niin oli vähän mukavampi kasata se paksu kennopaketti takaisin keulaan.

Alustan osalta vaihdoin kaikki ne mitä viime syksynä oli katsastuksessa hylätty sekä niiden lisäksi löysin vielä satulan puoleisesta juuresta pahoin murtuneet takajarruletkut, väljän etuvakaajan yhdystangon sekä aivan läpiruostuneet etuiskareiden kääntölaakerit(näitä ei ollut katsuri huomannut!)

Jarrut tuli myös käytettyä auki ympäriinsä, niille riitti herkistelyhuolto.


Auto siis alkaisi olla moottoriöljyn vaihtoa vaille valmis katsastukseen.

Kuvia ei valitettavasti nyt just tähän hätään ole kun tämä eri paikkaan kuvan tallennus ja niiden linkittely on minusta vähän kankea käyttää, mutta koitan lisäillä jossain välissä  :)
5
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Abs -koodit
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 22:13:37 »
Harvemmin nuo boksit suoraan on toimineet ja useimmiten joutuu vähän kikkailemaan. Onko tässä nyt kuitenkin varmistettu että ylipäätään on boksi vika?
6
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Abs -koodit
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 21:31:04 »
Kerrohan jos tähän tulee selvyys, itseekin kiinnostaa. :o
7
Yleinen keskustelu / SIIRRETTY: volvo v50 awd 2010
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 21:30:32 »
8
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut Xanthe_ tänään kello 21:29:09 »
Yritin tonkia mistä lähti laki eteenpäin ja onko tässä ensimmäinen askel?

HE 291/2022 vp - Hallituksen esitys [PDF]

"Muutoksella toteutettaisiin pääministeri Sanna Marinin hallituksen Fossiilittoman liikenteen tiekartan tavoi-
tetta liikenteen päästöjen vähentämisestä."


Köh köh.. kiitos Sanna Marin harrastuksen pilaamisesta  >:( Demokratia kusee Suomessa kun tuollaisia pitkän ajan vetoja voi tehdä ja huijata muut omaan leikkiin.
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 21:23:21 »
Vetoakseli just vaihettu sekä poskilaakeri
Eli sulla on ollut vaihdelaatikko palasina kun se poskilaakeri on siellä sisällä.
Vai tarkoitatko pyöränlaakeria?
Se pakosarja kannattaa tarkistaa ja lämpöpelti ettei rämise.
10
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 2,5T automat -06 käy kuumana
« Uusin viesti kirjoittanut danbomp tänään kello 21:10:51 »
Tarkistappa vesipumppu, ettei oo sen siivet lähtenyt teille tuntemattomille...

Eli jakopäätä auki sitten ilmeisesti, no hihna pitäis vuoden päästä vaihtaa
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Samppasport  Futurez