Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V60 D4 2014 EGR

  • 74 Vastauksia
  • 28727 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #15 : 04.11.2018, 19:08:04 »
Sitä minä vain että kai nämä saa pelittämään ihan tehtaankin softilla ja osilla. Ei jaksa uskoa etteikö sais
Varmasti saa ja valtaosa toimiikin moitteetta. Joukossa on aina muutama maanantaikappale. Ja mitä tulee EGRrään niin sutta ja sekundaa on tainnut syntyä myös tiistaisin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #16 : 04.11.2018, 21:05:36 »
Minun kautta saa pelkän EGR:n eliminoitua ja kannattaakin jos aikoo pitää autoaan. Säästää toooodella monelta vaivalta tulevaisuudessa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #17 : 04.11.2018, 22:57:28 »
Minun kautta saa pelkän EGR:n eliminoitua ja kannattaakin jos aikoo pitää autoaan. Säästää toooodella monelta vaivalta tulevaisuudessa.

Mitä muita vaivoja tuo aiheuttaa? Tai mitä vaivoja sen eliminointi aiheuttaa?
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #18 : 05.11.2018, 23:54:46 »
Tai mitä vaivoja sen eliminointi aiheuttaa?

Hengityselinsairauksia
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #19 : 06.11.2018, 11:37:14 »
Hengityselinsairauksia

Tää on hyvä pointti tuoda tänne foorumille. Ei näihin huvikseen laiteta päästöjä pienentäviä laitteita. Moni täällä ei vaan tunnu sitä ymmärtävän

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #20 : 06.11.2018, 12:05:01 »
Ja eiköhän merkkiliike olis päätynyt samaan ohjeistukseen, jos se olisi oikea ratkaisu ongelmaan.

Ja musta on vastuutonta mainostaa täällä ”ainoana oikeana” ratkaisuna keinoa, jolla voi itse tehdä samalla rahaa...
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2890
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #21 : 06.11.2018, 12:11:41 »
Kuten sanottu. Jos tahdot autoasi pitää pitkään ja haluat välttää ongelmia, kannattaa se EGR heivata mäkeen. Itse en ainakaan maksa näitä päästötalkoita omasta pussistani... Muihin asioihin en ota kantaa.

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #22 : 06.11.2018, 14:00:46 »
Asiat voi esittää monelta kantilta ja olla eri mieltä, kunhan perustelee näkemyksensä, että miksi näin. Se, että joku vaan on ”paras ratkaisu” ei sisällä mielestäni mitään perusteluja.

Se, että jos ei halua maksaa päästötalkoita omasta pussista, on tietysti jo jonkinlainen peruste  :)
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #23 : 06.11.2018, 14:15:37 »
Volvotdi voisi toki niitä EGR:n haittapuolia tuoda selkeämmin esiin. Jos nyt olen asian oikein ymmärtänyt, niin itse EGR-komponenttivikoja on tuhottoman paljon alkupään VEA-moottoreissa ja ilmeisesti ongelmasta ei ole päästy kokonaan eroon vielä uusissakaan. Toisekseen pakokaasujen takaisinkierrätys (=EGR) yhdessä pitkän huoltovälin kanssa edesauttaa öljyrenkaiden karsoittumista, mistä seuraa runsas öljynkulutus. Kun öljyä kuluu liikaa, seuraa koneremontti tai vaihtomoottorin vaihto. Runsaasta öljynkulutuksesta on jo tässä kohtaa aiheutunut hiukkassuodattimen tukkeutuminen. Hiukkassuodatin menee vaihtoon viimeistään pian koneremontin jälkeen. Nämä kaikki asiat tapahtuvat karkeasti noin 200-300 tkm ajomäärän paikkeilla.

Tuskin kukaan osaa sanoa miten asian menisivät, jos EGR-tuplataan heti uudesta autosta. Pitkä öljynvaihtoväli on vähintäänkin osasyyllinen em. ongelmiin eikä kaikkia ongelmia voi laittaa EGR:n piikkiin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #24 : 06.11.2018, 15:33:21 »
Volvotdi voisi toki niitä EGR:n haittapuolia tuoda selkeämmin esiin. Jos nyt olen asian oikein ymmärtänyt, niin itse EGR-komponenttivikoja on tuhottoman paljon alkupään VEA-moottoreissa ja ilmeisesti ongelmasta ei ole päästy kokonaan eroon vielä uusissakaan. Toisekseen pakokaasujen takaisinkierrätys (=EGR) yhdessä pitkän huoltovälin kanssa edesauttaa öljyrenkaiden karsoittumista, mistä seuraa runsas öljynkulutus. Kun öljyä kuluu liikaa, seuraa koneremontti tai vaihtomoottorin vaihto. Runsaasta öljynkulutuksesta on jo tässä kohtaa aiheutunut hiukkassuodattimen tukkeutuminen. Hiukkassuodatin menee vaihtoon viimeistään pian koneremontin jälkeen. Nämä kaikki asiat tapahtuvat karkeasti noin 200-300 tkm ajomäärän paikkeilla.

Tuskin kukaan osaa sanoa miten asian menisivät, jos EGR-tuplataan heti uudesta autosta. Pitkä öljynvaihtoväli on vähintäänkin osasyyllinen em. ongelmiin eikä kaikkia ongelmia voi laittaa EGR:n piikkiin.

Kiitos, nyt tuli jo jotain uutta näkökulmaakin asiaan.
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa MSantala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #25 : 06.11.2018, 18:41:48 »
Lisäksi käsittääkseni hiukkasloukku toimii paremmin ilman EGR:ää, mikä toki tuntuu nurinkuriselta. Mutta EGR:n kierrättämä pakokaasu tukkii imusarjaa pikkuhiljaa ja mitä muutaman imusarjan nähnyt, niin pahimmillaan kanavat pienentyneet alle puoleen. Tämä puolestaan ei paranna ainakaan moottorin toimintaa & päästöjä kun imusarja ahdistaa jo lähtöön. Uutena ja puhtaana kaikki toki toimii kohtuu mukavasti, mutta ei tarvitse mennä kuin 100tkm niin alkaa jo ensimmäisiä ongelmia näkymään. Kuitenkin itse uskoisin, että EGR:n eliminointi ei vaikuta mahdottomasti päästöihin jos hiukkasloukku on paikallaan. Todennäköisesti lopputulos on parempi kuin tukkoinen kone ja EGR toiminnassa.

Valitettavan paljon on näitä öljynsyöntin ongelmia ollut VEA koneissa, jotka ovat aiheutuneet enemmän tai vähemmän EGR:stä.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #26 : 06.11.2018, 21:37:41 »
Kuitenkin itse uskoisin, että EGR:n eliminointi ei vaikuta mahdottomasti päästöihin jos hiukkasloukku on paikallaan.

EGR-järjestelmä pystyy tapauksesta riippuen vähentämään typen oksideja jopa 60%. Ilmeisesti et ole kuullut VW päästöskandaalista. Siinähän oli kyse juuri typen oksideista..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #27 : 06.11.2018, 21:41:34 »
Ja eiköhän merkkiliike olis päätynyt samaan ohjeistukseen, jos se olisi oikea ratkaisu ongelmaan.

VW itseasiassa kokeili tätä aika laajassa mittakaavassa. Seuraukset kerrannaisvaikutuksineen katastrofaaliset vankilatuomioineen kaikkineen :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #28 : 06.11.2018, 22:53:44 »
VW itseasiassa kokeili tätä aika laajassa mittakaavassa. Seuraukset kerrannaisvaikutuksineen katastrofaaliset vankilatuomioineen kaikkineen :)
Mistäköhän syystä VW tätä huijausta harjoitti? Kaikki tarvittavat päästölaitteet olivat huijausmoottoreissakin asennettuna, mutta niitä ei haluttu käyttää...

Pakokaasun takaisinkierrätyksellä lasketaan palamislämpötilaa, jotta typenoksideja ei muodostu niin paljon. Kituvalkean polttaminen vaan tuppaa tuottamaan karstaa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #29 : 07.11.2018, 07:28:38 »
Minkähänlaisella ajolla nämä dieselit on joissa on egr ja dpf ongelmia?
Tuntuu moni murehtivan lisälämmittimen käyttöä/akun varausta kun päivittäiset ajot ei riitä lataamaan akkua.
Sitten vedetään 3km työmatkaa kylmällä koneella.

Mulla toki vanhempi D5 mutta lähes 300 000km mittarissa 30 000km öljynvaihtoväleillä ja alkuperäinen egr sekä dpf.
Jopa se paljon haukuttu eberin automaattikäyttö on päällä kun sitä ei v50sestä poiskaan saa, siltikään ikinä ei ole ollut eberin karstoittuminen ongelma vaan kaikkea muuta on kyllä hajonnut.

V50 d5 -10

 

Kulkukoira  Proturbo