Samppasport  Futurez

Karttapäivitys

  • 72 Vastauksia
  • 19344 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laakari

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Karttapäivitys
« : 11.09.2017, 19:43:14 »
Huollossa elokuussa tehtiin myös karttapäivitys, mutta eilen matkalla Turusta kohti Laitilaa navin mukaan kuljettiin pitkin metsiä ja peltoja, eikä uutta moottoritietä Raisiosta Nousiaisiin. Onko kartat ajantasalla, vai jäikö päivitys tekemätta?
V70 2014

Poissa Jet Fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #1 : 13.09.2017, 16:35:17 »
Onko kyseessä sattumoisin Sensuksen uumenista löytyvä (Connected Touch) iGO My Way -navigaattori?
 
Minulla itselläni on siinä tällä hetkellä vuoden 2013 kartat, joita olen juuri päivittämässä. N. 330€ maksaa sinisellä uusi sd-kortti. Kortissa lukee 2016, mutta myyjä epäili kortin sarjanumeron perusteella, että kyseiset kartat olisivat päivitetty  viikon 47/2015 tilanteen mukaan.

Hän oli myös selvittänyt maahantuojalta, että tämä kyseinen päivitys jäisi viimeiseksi. Koskaan. Mistähän uusia karttapäivityksiä sen jälkeen voisi saada?

Tietty moni sanoo, että Tomtomin kartat ovat parempia ja karttapäivityksetkin ilmaisia. Could be, mutta jos kerran autossa navi on, niin minun mielestäni se on kiva saada kuntoon. 
« Viimeksi muokattu: 13.09.2017, 16:59:17 kirjoittanut Jet Fuel »
XC70 D5 Summum, MY2008, Barents Blue

Poissa laakari

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #2 : 13.09.2017, 23:35:29 »
No voihan! Onkohan näin!  Auto meillä viime keväästä ja paikallisessa merkkiliikkeessä vaihdettiin VOC -yhteys ajantasalle. Samalla kertoivat karttapäivityksen onnistuvan USB-tikulta uuden softan ajamisen jälkeen. Softan päivitys taisi maksaa n 80 euroa. Latasin kartan tikulle, mutta en vielä saanut (osannut) ladattua autoon. Yritys jatkukoon....

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #3 : 14.09.2017, 00:31:11 »
Just olen ladannut muistitikulle 18.20MB Euroopan karttaohjelmaa olen jo ladannut kyllästymiseen asti kun lataus on jo kestänyt noin 7 tuntia ja vielä on noin 2 tuntia ladattava ennenkin on valmista, autoon kun ajan tikulla ohjelman sisään kestää sen ajo noin tunnista puoleentoista. pitäisi olla kuituyhteys käytössä on niin tolkuttoman työlästä tehdä tätä hitaalla yhteydellä, ennen joulua saan kuituhommat taloon ja sitten on käytössä supernopea yhteys eli tällainen lataus pitäisi olla hoidossa noin kolmessa vartissa viimeistään.

Poissa Jet Fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #4 : 14.09.2017, 10:07:38 »
No voihan! Onkohan näin!  Auto meillä viime keväästä ja paikallisessa merkkiliikkeessä vaihdettiin VOC -yhteys ajantasalle. Samalla kertoivat karttapäivityksen onnistuvan USB-tikulta uuden softan ajamisen jälkeen. Softan päivitys taisi maksaa n 80 euroa. Latasin kartan tikulle, mutta en vielä saanut (osannut) ladattua autoon. Yritys jatkukoon....

Onneksesi taitaa olla kyse kahdesta eri järjestelmästä. Volvoissa on ilmeisesti kaksi eri tapaa navigoida: iGO My Way sekä RTI. Sinulla taitaa olla tämä RTI-järjestelmä, eli ei huolta. Minulla on tämä iGO-viritys, jossa ei tietääkseni (?) ole edes USB-porttia. En kyllä ole hirveästi penkonutkaan sitä vielä. Tuon iGO:n päivittämisen hyvä puoli on ainakin se, että karttapäivitykseen menee 2-10 sekuntia riippuen sorminäppäryydestä, sillä se ei ole muuta kuin sd-kortin vaihto. Kortti on tietty se 330€ ja nyt jos uusien korttien valmistus lopetetaan, niin kyllä harmittaa.
En tiedä sitten minkälainen rulianssi olisi vaihtaa siihen RTI-navigaattoriin (kallis varmaan), mutta ehkä odottelen vielä muutaman vuoden, sillä kyllä 2016 kartoilla pari vuotta pärjää.
Peruutuskamera olisi todella kiva lisä Sensukseen. Mistähän sellaisen saisi halvalla?
XC70 D5 Summum, MY2008, Barents Blue

Poissa ocram

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #5 : 14.09.2017, 12:14:12 »
Mullakin on vielä tuo RTI- navi ja siihen ajettiin päivitys jotta karttojen lataus onnistuu tikulta.

Jollain ulkomaisella (Swedespeed?) foorumilla joku tiesi kertoa että oli saanut paikalliselta jälleenmyyjältä tiedon siitä että kalliiden vuosittaisten DVD-päivitysten poistuessa on harvennetty itse ladattavien ilmaisten päivitysten julkaisuvälejä kahteen vuoteen. Joten saattaisi mennä ensi kevääseen että uutta päivitystä on tarjolla.

Mulla on kerran käynyt niin että navi hukkasi sijainnin, oli koko ajan n. 3km väärässä paikassa. Korjaantui itsekseen n. tunnin ajelun jälkeen. Vanhemmissa RTI- naveissa taisi olla jonkinlainen resetointimahdollisuus mitä uudemmissa ei enää ole.
Polestar 2 PPP, aiemmin liuta Volvoja

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #6 : 15.09.2017, 23:56:34 »
Kuinka monesti vuodessa päivittävät Volvon oman ilmaisen karttapäivitysohjelman?  Tällä viikolla Volvon sivulta lataamani on tehty 5.5.2017, aloin ajaa sitä auton tietoihin tänään jätin tikun kiinni ja sen ajo jatkuu automaattisesti kun taas autossa on virrat päällä tai sitten moottori käynnissä, auton näytössä arvioitiin että lataisi koko homman 1.5 tunnissa.

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #7 : 12.11.2017, 21:50:11 »
Sensuksen 2014-> (keskikonsolissa ei maapalloa) seuraava päivitys tulossa keväällä 2018. Lataaminen usb-tikulta autoon edellyttää, että sensus on päivitetty volvolla uusimpaan versioon (noin 100e).

-Vatanen
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #8 : 12.11.2017, 22:03:16 »
Sensuksen 2014-> (keskikonsolissa ei maapalloa) seuraava päivitys tulossa keväällä 2018. Lataaminen usb-tikulta autoon edellyttää, että sensus on päivitetty volvolla uusimpaan versioon (noin 100e).

-Vatanen
Itsellä 2016 ja maapallokin löytyy keskikonsolista ilmaiset on nuo päivitykset on tähän, viimekuun aikana oli uusin päivitys viimeksi saatavana ja se on nyt käytössä, se päivitys kun ilmestyi tuonne Volvon sivuille melkoisen pian sen jälkeen kun olin tiedustellut kuinka useasti niitä on saatavana.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #9 : 12.11.2017, 22:07:45 »
Itsellä 2016 ja maapallokin löytyy keskikonsolista ilmaiset on nuo päivitykset on tähän, viimekuun aikana oli uusin päivitys viimeksi saatavana ja se on nyt käytössä, se päivitys kun ilmestyi tuonne Volvon sivuille melkoisen pian sen jälkeen kun olin tiedustellut kuinka useasti niitä on saatavana.
Kerran vuodessa ne tuonne sivuille tulee ladattavaksi.
http://support.volvocars.com/fi/downloads/Pages/downloads-systems.aspx?cstype=map
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #10 : 12.11.2017, 22:20:30 »
Itsellä 2016 ja maapallokin löytyy keskikonsolista ilmaiset on nuo päivitykset on tähän, viimekuun aikana oli uusin päivitys viimeksi saatavana ja se on nyt käytössä, se päivitys kun ilmestyi tuonne Volvon sivuille melkoisen pian sen jälkeen kun olin tiedustellut kuinka useasti niitä on saatavana.

Joo sulla sensus navigation kun mulla pelkkä sensus. Kaksi eri versiota. Uudempaan karttapallolliseen tulee 1-4 päivitystä/1v, mutta pelkkään sensukseen noin 1-2v välein päivitys, kun on kuulemma raskas tehdä uusi päivitys (näin vastasivat volvon maahantuoja minulle viimeviikolla).

-Vatanen
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #11 : 12.11.2017, 22:34:52 »
Kerran vuodessa ne tuonne sivuille tulee ladattavaksi.
http://support.volvocars.com/fi/downloads/Pages/downloads-systems.aspx?cstype=map

Vuonna 2017 ovat päivittyneet 2 kertaa.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #12 : 12.11.2017, 22:35:29 »
Vuonna 2017 ovat päivittyneet 2 kertaa Toukokuu ja Lokakuu.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #13 : 13.11.2017, 07:16:06 »

Tuon syyskuussa tulleen päivityksen viimekuussa päivitinkin 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jet Fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Karttapäivitys
« Vastaus #14 : 13.11.2017, 11:19:35 »
Onko Volvolla olemassa siis peräti 4 erilaista navigaattoria: 1) pelkkä Sensus, 2) Sensus Navigation, 3) RTI Navigation ja vielä 4) iGO My Way?

Minulla on s80:sessa tämä iGO (löytyy Sensuksen sisältä skrollaamanna ohjelmia). Sain semmoista tietoa AutoServiasta, että iGO:n karttoja ei enää päivitettäisi ja että viimeinen kartta olisi vuodelta 2016. Pitääkö tämä paikkaansa?

iGO on kyllä näppärä päivittää kun vain heittää SD-kortin sisään, niin se on siinä. Aikaa nenee n. 10s.
XC70 D5 Summum, MY2008, Barents Blue

 

Autoracing  KL-varaosat