Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Ostetaan varaosat / O: v70 mk1 AW50-42 rikkinäinen laatikko/kuskinpuolen päätykoppa
« Uusin viesti kirjoittanut 460GLE tänään kello 17:45:52 »
Tarvetta olis tuolle laatikon päätykopalle, mutta myös kokonainen rikkinäinen purkulaatikko kiinnostaa.
Potilas on v70 xc -00 mk1 eli laatikon tyyppi pitäs olla aw50-42.
Käsittääkseni tuo kyseinen koppa on ollut samanlainen jo 850:ssä

Tarjota voi sähköpostilla juha.vornanen (ät) anvianet.fi tai 050/4902072.
Kokkola

Tuolta löytyy kuva tuosta kopasta -> https://www.tokopedia.com/emobilparts/rear-cover-rumah-kia-carnival-volvo-matic-aw50-42-0k554-213c0?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=pdp-seo
2
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Jakopäänvaihdon jälkeiset ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut JuhaManninen tänään kello 17:41:10 »
Laittoivat hyvin ohuen öljyt koneeseen. Vuotoja siellä sun täällä.
Autossasi taitaa olla sama 5-sylinterinen moottori kuin minun S60 AWD:ssa, vm.2002. Öljysuositus on käsittääkseni 0W-30. Sitä ne laittavat myös esim. ÖljyPiste ja Euromaster liikkeissä.
Ei korjaamoa voi syyttää siitä, että he käyttävät Volvon suositusten mukaista öljyä.
Miksi suositus on noin notkea öljy? Talvella siitä on varmaan hyötyä kylmäkäynnistyksen jälkeen. Yläkerrassa nokka-akselin säätöpalikat (VVT) toimii öljynpaineella ja vaatii öljyä myös kylmänä. Luulisin...
Muutama vuosi sitten en edes tiennyt, että 0W-xxx öljyjä on olemassa. Ajat ovat muuttuneet.

Ei voi kun ihmetellä. :o tuo kaks hammasta on aika mestarillinen suoritus.
Kaksi pykälää, ei kaksi hammasta.
Sorry että leikin nyt Volvo-asiantuntijaa, mutta törmäsin vastaavaan tilanteeseen oman Volvo S60:n kanssa.
Se jätti tielle 3-4 vuotta sitten kun kampiakselin tiiviste pullahti ja öljyt tuli ulos. Auto hinattiin Lahden Autoasennus OYn pihalle. Vuoto oli onneksi jakopään puolella eikä tarvinnut purkaa ihan kauheasti. Myös nokka-akselin tiiviste vaihdettiin, ja jakopään hihna samantien kun oli irti. Moottori toimi hyvin, mutta jossain vaiheessa syttyi varoitusvalo. Korjaamo nollasi sen ja ajoi lenkin eikä se tullut takaisin. Myöhemmin taas tuli. Ennen katsastusta pyysin Pukkilan A-Ykkönen korjaamoa nollamaan vian ja myöhemmin he myös korjasivat syyn. Selittivät, että ajoitus oli pykälän pari pielessä. Yksi hammas olisi kuulemma jo aika iso virhe. Pykälien kohdalleen saanti on Volvon moottorissa hankalaa. Käytännössä yrityksen ja erehdyksen kautta löytyy oikea kohta. Toivon että ymmärtäisin asiaa enemmän. Mitä nuo pykälät ovat? Ne eivät ole hihnan hampaita kuitenkaan.
Sen jälkeen olen käyttänyt em. korjaamon palveluita. Keski-ikäisiä kokeneita ukkoja, hommat tuntuu olevat hallussa.
 https://www.a-ykkonen.fi/

Jostain syystä en ole säilyttänyt kuitteja Volvon korjauksista. Harmittaa. En tajunnut että siitä kehittyy tällainen projekti ja oli muuta kiireitä. Hinta nettihuutokaupassa 3200€. Sen jälkeen on rahaa uponnut runsaasti.
Vaihtoivatko ekassa korjaamossa PCV:n. En ole varma. Äskettäin tein öljytilan painetestin muovikalvon kanssa YouTuben ohjeiden mukaan. Kalvo oikein imeytyi moottorin sisään. PCV on siis kunnossa.
3
Yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 17:39:35 »
Nyt tulee aloittelijatason kysymys liittyen sähköautoihin.
Miten akun varauksesta huolehtiminen menee sähköautojen kanssa?
Minulle on opetettu että polttomoottoriauton "perus"akku kannattaa pitää mahdollisimman täynnä että se säilyy hyvänä ja jaksaa ottaa enemmän virtaa vastaan.
Eli aina vajaa akku menettää osan varastointi kapasiteetista, varsinkin pakkaskeleillä.
Meneekö asia näin myös sähköautojen kanssa?
Jos sähköauton akku on usein vajaa niin myös maksimi toimintamatka heikkenee?
Riippuu käytetystä akkukemiasta. Litium akut moittivat täyttä varausta pitkässä juoksussa. Siksi sähköauton akkua suositellaan pitämään mieluummin 10-80 % varauksessa kuin ihan täynnä.
4
Viritys / B230 dampperipyörät
« Uusin viesti kirjoittanut Bigsu tänään kello 17:28:26 »
Onko olemassa minkämoisia dampperipyöriä satasarjan moottoreihin/kammen päähän? Siis tehdasvalmisteisia.
Itsellä 10+10+13mm kiilahihnadampperi. Ongelmana, että napsuu poikki 10mm hihnat helposti erityisesti rajoittimelle ajettaessa.
Mietin, että laitanko sähköisen vesipumpun ja pyöritän vain laturia 10mm hihnoilla, jolloin hihnat pääsee helpommalla. Jos löytyisi lattahihnalla oleva dampperi, niin ehkä tekisin mieluummin siitä.
Onko muuta ideaa?


5
Yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut Dimefield tänään kello 17:28:23 »
Nyt tulee aloittelijatason kysymys liittyen sähköautoihin.
Miten akun varauksesta huolehtiminen menee sähköautojen kanssa?
Minulle on opetettu että polttomoottoriauton "perus"akku kannattaa pitää mahdollisimman täynnä että se säilyy hyvänä ja jaksaa ottaa enemmän virtaa vastaan.
Eli aina vajaa akku menettää osan varastointi kapasiteetista, varsinkin pakkaskeleillä.
Meneekö asia näin myös sähköautojen kanssa?
Jos sähköauton akku on usein vajaa niin myös maksimi toimintamatka heikkenee?
6
Ostetaan varaosat / 960 sedan 1992 (automaatti) kokonainen kardaani
« Uusin viesti kirjoittanut JesseV tänään kello 17:19:25 »
Vuoden 1992 sedan-mallinen 960 volvo AW30-lootalla kaipais kardaania. Omassa aaaaivan jumissa etu- ja takaosa toisissaan.   ???

Nykyinen akseli on sellaista mallia, jossa takapää on kiinni kuudella kuusiokoloruuvilla. Eli sellainen sinne varmaan tarvis löytyä.

Yv tavoittaa ja alueena toimii parhaiten Tampere + 100km.

7
Ostetaan varaosat / -93 240 tehostajan pumppu
« Uusin viesti kirjoittanut Tomskoi00 tänään kello 17:02:24 »
Ostetaan toimiva 240 tehostajan pumppu.

Sijainti imusarjan puolella ja säiliö suoraan pumpun päällä.

Nouto, posti.

Tarve Oulussa.

Puh. 044 972 4551 Tommi
8
Taitaa olla samoja oireita mulla…

Olen epäillyt (ja eräs tuttu volvomies tämän on sanonut mahdolliseksi), että etuoikealta olisi ainakin taaimmainen runkopusla entinen. Voi olla muitakin puslia. Toki mulla kolisee oikealla takanakin, ainakin. Ei tosin ole vielä paneuduttu asiaan kunnolla, eikä ole mitään ammattilaisen lausuntoa asiasta.
10
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Volvo S60 2002 ongelma takaoven lukituksessa
« Uusin viesti kirjoittanut Toby tänään kello 16:37:03 »
Pistämpä likaiset näppini tähänkin…

Mulla oli V70:ssä, sen hankkiessa, outo lukkojuttu, kun kaukosäätimestä avatessa piti aina painaa kaksi kertaa nappia. Joka kerta. Syyksi selvisi se, että edellinen omistaja oli repinyt tankin luukun lukon moottorisalvan kokonaan pois, johdot plugineen siellä vaan roikku. Hommasin romuttamo-osan tilalle ja keskuslukko toimi sen jälkeen yhdellä napin painalluksella. Tosin se romis osa ei eka toiminut toivotulla tavalla, vaan se kyllä kävi lukossa, mutta palasi samantein takaisin auki. Se osa auki ja perinpohjainen puhdistus ja rasvaus, niin lukko alkoi toimimaan normaalisti. On toiminut jo vuosia.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Samppasport  Futurez