Autoracing  KL-varaosat

Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85 *kuvia lisätty 5.5.2015*

  • 30 Vastauksia
  • 13313 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85
« Vastaus #15 : 05.05.2015, 19:52:19 »
Noniin, nyt niitä luvattuja kuvia, kun sain Tethykset alle ja kytkintä shimmailtua siten, että pystyi kunnolla jo ajamaankin mm. kuvauspaikalle. Pahoittelut, etten jaksanut pestä kuvia varten. :) Tethyksien ja napojen välissä on 25mm adapterit edessä ja 30mm adapterit takana. Halusin, että ei ole mitään tajuttoman kokoista limppua ja toisaalta halusin, että mahtuu pyörimään ongelmitta.





















Nyt on sitten se tuhannen taalan kysymys, että mitäs sitten. Periaatteessa auto on nyt ihan jees käyttökunnossa. Mieli tekisi lukkoperää ja perä olisi varmaan muutenkin pistettävä kuntoon, kun alkaa olla puoli miljoonaa ajettuna melko väljä. Ulkokuori pitäisi rempata...  toisaalta tuo on tavallaan aika sympaattinen, kun siellä täällä on ruostekukkaa, lommoa ja eriväristä ovea, mutta pääasiassa maalipinta on kuitenkin hyvä. Hammastanko vaatii kiristystä, tai ainakin jossain etupäässä on väljää, vaikka katsuri ei mitään löytänytkään. Toisaalta tähän on hommattuna uretaanipuslat valmiiksi, joten niitä vaihtaessa olisi ohjausvaihdekin näppärä irrottaa tiukkausta ja tarkastelua varten.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2015, 20:10:39 kirjoittanut Rudi »

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Itse laittaisin alustan ja voimansiirron tip top kuntoon ja antaisin jopa ehkä ulkokuoren olla tuollainen.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Tää on tosi hieno just koska se ei ole juuri ylimaalattu korisarjarävellys, vaan alkuperäisen papanhelmen oloinen. Hurrimutkan se kyl tartteis! Ja truetrackin perään, voin suositella!
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Kaikkea muuta paitsi ulkonäköä. Jos nimenomaa haluat pappasleepperin niin onhan toi aika lähellä sitä. :) Yhdyn kahteen edelliseen että ulkonäkö jättää tuommoiseksi.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Joo, ulkonäköön ei missään nimessä olekaan tarkoitus tehdä muuta kuin korjata pienet kukat ja ehkä maalata yli uudelleen samaan polar white sävyyn, mikäli jotain lähdetään tekemään. Samaten ehjiä tuulilasin ympäryslistoja ym pitäisi jostain haalia.

3" hurri/pappamutka olisi kyllä hieno.  ::)

Ehkä tässä vaan nyt pitäisi keksiä mistä aloittaa. :)

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Pieni patinoituminen on vaan plussaa tällaisessa ja onhan tuo nyt kaikenkaikkiaan ihan perussiistin näköinen kuvissa? Itse haaveillut joskus samantyylisestä tiiliseiskasta.. S*
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Jatkokehittelyä mietitty taasen. Minulla sattuu olemaan ylimääräisenä 2DIN -kokoinen android -pohjainen soitin. Tilasin Bluetooth RS232 -sovittimen ja tarkoitus olisi saada soittimeen näytölle megasta jonkinlainen dashboard view. Jos vaikka näin pääsisin tuosta pappailmettä sotkevasta teollisuusmittarista eroon, kun saa imusarjan paineen näkyviin näytölle. :)

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
hommaat vaan toisen akselin ja sinne rauhassa sovittelet lukollisen murikan ja kunnon puslat.. sit se onki helppo homma vaan vaihtaa alle ja auto pysyy ajossa kokoaika :)
irto akselit ei avoimella murikalla näihin maksa kuitenkaan maltaita ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
hommaat vaan toisen akselin ja sinne rauhassa sovittelet lukollisen murikan ja kunnon puslat.. sit se onki helppo homma vaan vaihtaa alle ja auto pysyy ajossa kokoaika :)
irto akselit ei avoimella murikalla näihin maksa kuitenkaan maltaita ;)

Jotain tämän tyyppistä operaatiota ajattelinkin, mahtuu vielä kotona sisätiloissa rakentelemaan perää. (Kunhan saa moottoripyörän ensin kasattua tilaa viemästä.) Tämähän nyt ei muutenkaan ole varsinaisesti enää mikään käyttöauto, että jos päivän pari seisookin, niin ei haittaa sekään.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Tuollainen voisi olla käyttökelpoinen ajonäkymä esimerkiksi. Softana MSDroid.



Näkymässä kierrosluku, AFR, imusarjan paine ja imuilman lämpötila.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Tää on tosi hieno just koska se ei ole juuri ylimaalattu korisarjarävellys, vaan alkuperäisen papanhelmen oloinen. Hurrimutkan se kyl tartteis! Ja truetrackin perään, voin suositella!

Täsmälleen samaamieltä  :) estää vain lisemmän ruosteen leviämisen.

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Tänään rakentelin Volvoon uudet tulpanjohdot, vanhat oli parista kohtaa palaneet poikki pakosarjaan. Entiset kun olivatkin joku volkkarin setti ja niillä joutui vähän oikaisemaan. Vanhoilla johdoilla ei enää lopulta käynyt kuin kolmella. Jokatapauksessa nyt tulpanjohdot menevät hieman viileämmästä paikasta. Käyntiinlähtökin parani huimasti.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Tänään tankattu taas RE85:sta tankki täyteen ja vaihdettu kartat kyseiselle sopalle. Myös pientä hienosäätöä tehty alipainealueen kartalle, ts. laitettu karttaa rikkaammalle alipainealueella n. 1500-2500, vaikutus oli huomattavan positiivinen. Seuraavaksi oli ohjelmassa ahtojen nostojumppaa. Hukkaportin tankoa lyhennetty, lisätty rinnalle jousi ja rajapaineventtiiliä säädetty. Lopputuloksena voinkin sitten todeta, että tuolla rajapaineventtiilin saanee hylätä yli 1 barin ahdoilla. Eli aikalailla on-off mallisesti toimii. Toisaalta voisi vielä kokeilla isontaa rajapaineventtiilin bleedireikää, jos se vähän hillitsisi ilmiötä.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Hyvä kun mainitsit ton rajapaine venan, ei oo tullu mieleenkään omassa et johtuis ahto ongelmat siitä

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Moottorin kasaus jäteosilla jatkuu. Nyt tuli kollegalta Tanskasta SAM1 -nokka. Nokasta no jakajanura murtunut, mutta sitähän ei tässä tarvita. Hyvällä tuurilla samaiselta kaverilta saattaa jäädä myös ylimääräiseksi KG2T -nokka joka tulee myös kokeiluun, jos siis tuuri käy (l. kollegalla vaihtuu merkki penariin). Jospa tuo nokka toisi sitä paljon kaivattua ala-keskialueen vääntöä edes rahtusen lisää.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy