RallyBaron  Samppasport

Verotiedot ajoneuvosta

  • 13 Vastauksia
  • 4847 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5008
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Verotiedot ajoneuvosta
« : 13.01.2019, 16:53:58 »
Niin, mistäs nykyään saa ajoneuvoverotiedot ajoneuvosta jos sellaista käytettyä on vaikka ostamassa?
Vai saako mistään kun tuli tämä uusi nerokas tietosuojalaki voimaan...  :facepalm:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Verotiedot ajoneuvosta
« Vastaus #1 : 13.01.2019, 17:11:18 »
Niin, mistäs nykyään saa ajoneuvoverotiedot ajoneuvosta jos sellaista käytettyä on vaikka ostamassa?
Vai saako mistään kun tuli tämä uusi nerokas tietosuojalaki voimaan...  :facepalm:

Kato vaikka myytävää autoa nettiautosta. Siellä on verotiedot, vai tarkoitatko onko veroa rästissä?

Eikös maksullisen saa trafilta.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5008
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Verotiedot ajoneuvosta
« Vastaus #2 : 13.01.2019, 17:20:57 »
vai tarkoitatko onko veroa rästissä?

Eikös maksullisen saa trafilta.
Niin, tarkoitin juuri että pääsee näkemään verotilanteen että onko rästiä.
minä en trafilta sitä kyllä löytänyt kun on uudistunut(huonontunut) koko homma. Ennen sai.
Jos joku kertoo miten sen sieltä saa niin lupaan nimetä hänet vuosisadan nörtiksi. :juhau:

En minäkään nyt ihan tyhmä oo. :) vaikka siltä tuntuukin lähes koko ajan....
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6024
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Verotiedot ajoneuvosta
« Vastaus #3 : 13.01.2019, 17:40:49 »
Eiks ne nää arkisin 8-18 tunnistautumalla käyttäjä verkkopankkikäyttäjänä? ???
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Verotiedot ajoneuvosta
« Vastaus #4 : 13.01.2019, 18:11:48 »
Trafin (tai tarficom nykyään) omat tiedot palvelu näkyy nyt olevan aina auki. Siis se josta mm. omat ajoneuvot näkyy. Sen sijaan ilman tunnistaumista näkyvät palvelut ei vielä ollu auki, esim. just nuo verotiedot.

Joko pyytää myyjää näyttämään trafin omasta asioinnista ne (näkee omista ajoneuvoista) tai sitten lompakko levälleen esim tuota kautta https://rekkari.fi/

Trafin osalta homma muuttuu lähes päivittäin, eli paniikin ja kaikki kiinni käskyn jälkeen palauttavat hiljalleen noita palveluja toimintaan.

Poissa Riikka

  • Rva. Valvoja
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1660
  • www.vrcf.fi
Vs: Verotiedot ajoneuvosta
« Vastaus #5 : 13.01.2019, 18:26:49 »
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/ajoneuvotiedot-ja-veron-maksu

Tuonne todennäköisesti tulee avautumaan julkiset verotiedot tarjoava palvelu ainakin jossain vaiheessa.

"Ajoneuvoverotiedot voit tarkistaa myös puhelimitse, p. 029 534 5125 (mpm/pvm) ma-pe klo 8 – 18. "
240 B200F -89 240 B230E -86 V70I TDI -98 "Rousku" V50 2.0D -05 "P*rkele" 240 B230F -90 "Jaakko"  V70 D3 -11 "Grace"

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Verotiedot ajoneuvosta
« Vastaus #6 : 13.01.2019, 19:08:06 »
Ja jos ostat katsot myös parin viikon päästä varmuudeksi etenkin jos veron maksukohta lähellä tulossa. Jos myyjällä veromaksu jonka eräpäivä ostopäivän ja sinun rekisteröintipäivän jälkeen niin ei muuten näy ellei itse omia autotietoja trafiilta katso mikäli jättää maksamatta.

Trafi ei siis laita tietoa tuosta maksurästistä kuin vasta autoverolapussa sinulle miisä lukee käyttökiellossa tai poliisi pysäyttää kuten mulla kävi.
Maksullisesta kyselystä näkyi ei verorästiä, rekisteröinti konttorilla itselle ei näkynyt verorästiä. Poliisi pysäytti ja ilmoitti viikko sen jälkeen että 12€ jättänyt edellinen omistaja veroa maksamatta ja pitäs kilvet ottaa mut antoivat mulle päivän aikaa maksaa.

Trafiilta sain parin kyselyn jälkeen tiedon että maksun eräpäivä ollut oston ja rekisteröinnin jälkeen joten ei kysyessä verovelkaa ollut ja siitä ei minulle tarvitse ilmoittaa kun veron maksuvelvollinen eri henkilö, tosin käyttökieltohan on autokohtainen.
Olisi vaikka antanut sen maksullapun myydessä ja sanonut ettei maksa ja vähennetty 10€ hinnasta niin olisi ollut reilu peli.  Kyseessä auto joka oli otettu käyttöön ja korjattu sekä leimattu ja seisomaan uudelleen laitettu.

Itse tsekannu tuon porsaanreiän jälkeen omat tiedot trafiilta oston jälkeenkin.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2019, 19:21:35 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Verotiedot ajoneuvosta
« Vastaus #7 : 13.01.2019, 19:50:58 »
Ja jos erääntymispäivä on öbaut kaupantekopäivä, niin kuitti kannattaa pyytää ja olla muutoinkin "hereillä" asian suhteen.

Itsehän ajelin pari kuukautta verorästisellä autolla tuossa männäkesänä. ;D Oli verorästipäivä kaksi päivää ennen kaupantekoa, sekä minulla että myyjällä (vaihtokauppa).

Oli volvosta sitten erääntynyt 10€ rästi, josta ei kummallekkaan ollut tullut mitään maksumuistutuksia tms. Maksoin katsastuksen yhteydessä pois. Kuulemma tietokannassakaan ei lukenut, kuin auto mihin verot oli rästissä. Tuon 10€ osalta ei ollut omistajaa autolla. :idiot2:

Eli kannattaa olla tarkkana ihan varmuuden vuoksi.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Verotiedot ajoneuvosta
« Vastaus #8 : 13.01.2019, 21:05:46 »
Muutenkin tuntuu ettei tule autoverosta ilmotuksia, aloin miettimään mihin oma lasku mennyt niin melkeen 3vko olin ajanut ilman veroja. Eipä poliiseita kiinnostanut.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Verotiedot ajoneuvosta
« Vastaus #9 : 13.01.2019, 21:15:02 »
Mulle pari ja emännällekin kerran posti tuonut laskun vasta eräpäivän jälkeen  :nohnoh, ja aina kesällä. Päivätty laskuissa tulostuspäivä kyllä 3-4 viikkoa ennen eräpäivää. Varmaan ollu kesällä ruohonleikkuuta ja hoitohommia niin paljon ettei kirjeitä jouda kuskaamaan.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Verotiedot ajoneuvosta
« Vastaus #10 : 18.02.2019, 15:32:02 »
Vähän asiaan liittyen: Ostin auton josta on veroja maksamatta muutama kymppi edellistä omistajaa edeltävältä omistajalta viime vuoden lopulta. Kun huomasin asian niin otin auton pois liikennekäytöstä ja soittelin nyt trafiin kun ei pariin viikkoon näy maksaneen. Sanoi että on jo maksumuistutus lähtenyt ja noin parin kuukauden päästä menee perintään jos ei maksa.

Tiesin tuon kyllä että 14vrk myöhästymisen jälkeen muistutus josta 90 vrk ja lähtee perintään,mutta koitin kysellä tarkkaa summaa mihin summa nousee jos päätän itse maksaa sen syksyllä jos ei perintää saada tehtyä (ei löydy rahaa). Ei osannut asiakaspalvelija sanoa,mutta kun korko on 7% niin ei se puolessa vuodessa montaa euroa nouse.

Onneksi autolla ei ole mikään kiire saada käyttöön niin katsotaan ensin maksaako vai joudunko taipumaan.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Verotiedot ajoneuvosta
« Vastaus #11 : 19.02.2019, 02:03:24 »
Mulle pari ja emännällekin kerran posti tuonut laskun vasta eräpäivän jälkeen  :nohnoh, ja aina kesällä. Päivätty laskuissa tulostuspäivä kyllä 3-4 viikkoa ennen eräpäivää. Varmaan ollu kesällä ruohonleikkuuta ja hoitohommia niin paljon ettei kirjeitä jouda kuskaamaan.
Mulle nuo tulee verkkopankkiin niin ei tarttee paperia odottaa :)

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Verotiedot ajoneuvosta
« Vastaus #12 : 07.05.2019, 20:34:54 »
Vähän asiaan liittyen: Ostin auton josta on veroja maksamatta muutama kymppi edellistä omistajaa edeltävältä omistajalta viime vuoden lopulta. Kun huomasin asian niin otin auton pois liikennekäytöstä ja soittelin nyt trafiin kun ei pariin viikkoon näy maksaneen. Sanoi että on jo maksumuistutus lähtenyt ja noin parin kuukauden päästä menee perintään jos ei maksa.

Tiesin tuon kyllä että 14vrk myöhästymisen jälkeen muistutus josta 90 vrk ja lähtee perintään,mutta koitin kysellä tarkkaa summaa mihin summa nousee jos päätän itse maksaa sen syksyllä jos ei perintää saada tehtyä (ei löydy rahaa). Ei osannut asiakaspalvelija sanoa,mutta kun korko on 7% niin ei se puolessa vuodessa montaa euroa nouse.

Onneksi autolla ei ole mikään kiire saada käyttöön niin katsotaan ensin maksaako vai joudunko taipumaan.

Noh taivuin nyt sitten lopulta. Oli tarkoitus antaa auton seistä ensi talveen asti ja odotella maksaako edellinen omistaja verot,mutta eräs tallilla käynyt tuttava kiinnostui autosta liikaa ja osti sen joten sanoin että voin maksaa perässä olevat verot 58,05e.

Poissa Zona2015

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi

 

Elekma  Autoracing