Kesän aikana ähräsin hieman lämmityslaitteen läppämoottoreiden kanssa ja sainkin systeemin toimimaan.
Tuulilasille ei tahtonut oikein tulle ilmaa, tästä olikin lätinää lämmityslaitteet-osiossa, joten ei tässä sen enempää aiheesta.
Samoihin aikoihin konehuoneiston puolella onnistuin varmaankin kolhaisemaan ilmamassamittaria.
Käynnistyksen jälkeen lambdavalo syttyi ja käynti sekaisin, lukulaite ilmoitti imm;n olevan viallisen.
Motonetista uusi tarvikemalli -> vikavalo loimotti yhä, välillä tosin sen sai kuitattua poiskin. Käynti huonoa, parani irrottamalla pistokkeen. Lukemat (ilmamäärä ja kuormitussignaali) eivät olleet oikeita, joten menin Motonettiin vääntämään asiasta.
Tilattiin uusi Bosch joka toimitettiin sitten Pierburgina, se toimi heti. Ottivat tarvikeosan tutkittavaksi ja vastauskin tuli että osa on viallinen ja kauppasumma palautettiin.
Tässä vaan kävi niin etten heti uskonut tarvikeimmun olevan viallinen, joten tuli vaihdettua tulpat, johdot, v-j kansi ja pyörijä eikä käynti parantunut.
Nyt on käypäset varaosat omassa hyllyssä,
Edellisestä öljynvaihdosta oli lähes vuosi (4872 km.) joten edellämainitusta varaosaputkasta alkuperäissuodatin ja Castrol Magnateciä koneeseen.
En ainakaan muista lisänneeni öljyä tällä välillä, pinta olikin sopivasti alamerkissä.
Laatikkoon öljyä lisäsin, pinta oli "cold" puolen merkissä. Öljyt lämpimänä ja vaihteet vispattuna edestakaisin auto käynnissä.
Tiedossa ei ollut mitä laatua siellä oli, mutta kippasin Mobil ATF 220:ää, kun sitä kotona oli.