Proturbo  Autodiagnoosi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Volvo V70 TDI 1997 vikakoodi 715
« Uusin viesti kirjoittanut Xanthe_ 14.05.2024, 19:30:40 »
Ei siihen hätään ollut läppäri lähellä että olisi nähnyt dataa,,,, ei tälle ole vielä tehty muuta kuin ihmetelty, kas kun välillä ja suuren osan ajasta toimii moitteetta. Tosin tässä on vuosikausia ollut sellainen vika että kun motarilta laskeutuu rampille liikennevaloihin ja kun lähtö koittaa niin booaa, eikä vastaa kaasuun kuin huonosti, mutta tasoittuu kyllä nopeasti siitä. Eikä tosiaan tee niin edes joka toinen kerta :o Mikä anturi pumpussa hoitaa tuota syötön määrää ? Vai onko se ihan mekaaninen ?
Varmaan täytyy vaan ajaa niinkauan että jää tien päälle, josko se vika löytyisi sillätapaa... :idiot2:
ECM määrää sen määrän useamman asian kautta. EVRY modit huijaa lämpötila anturia ( dieselin? ) nostaakseen syöttöjä.

MSA15.7 on useampi suoraan OBD kautta ohjelmoitava parametri joista tiedän vain tyhjäkäynnin ala-arvon mitä annan ohjelmoida ELM palikalla tällä hetkellä.



Itsellä kävi joskus muinoin hauskasti kun lastutin Escorttia et lastun jumperissa oli kosketushäiriö joka hauskasti sattui vain kuin ajoin motarilla ja olin 5 kertaa sivussa ihmettelemässä kunnes kaunis ilta klo 9 illasta ABC pihalla sormi kosketti sitä jumpperia ja tajusin mistä tuli huono käynti (moottorinohjaus sekos aina). Et jos joku huono liitoskin jossain mutta sokeana aina hankala edetä.
92
Joo ei tarvi mitään kemikaalia vaan lämpöö no ei nyt kauheen kuumaa ja en minä mitään peitelly kun ei se tarvi paljoo lämpöö niin ei tee maali pinnalle mitään vaurioo. Koita vaikka puskurin alareunan mustaan niin näät kuinka pienellä alkaa mustuun ja tulee kuin uudet.
93
Ne listat saa mustan väriseksi takaisin kun kuumailma puhaltimella niitä lämmittää. Kokeiltu on ja tulee todella hyväksi.
Siis ilman mitään kemikaalia? Miten kuumaa uskaltaa puhaltaa? Vieressä oleva maalipinta pitää vissiin suojata.
94
Ne listat saa mustan väriseksi takaisin kun kuumailma puhaltimella niitä lämmittää. Kokeiltu on ja tulee todella hyväksi.
95
Hommasin jo ennakoivasti laturin ja oli tarkoitus vaihtaakin, mutta eihän se mahtunut tulemaan suurempia purkamatta pois, niin jouduin laittamaan takaisin. Pitää joskus tehdä paremmalla ajalla. Saapa sen sitten poissuljettua jos edelleen ääntää.
Itseäni lainaten, laturi vaihtui talvella , kun vanhasta jumittui vapaakytkin kiinni ja hajotti saman tien myös moniurahihnan kiristimen. Ilmastointi äänti kuitenkin vielä lämpimien kelien tultua yhtä lailla. Nyt tehty ilmastoinnin täyttöhuolto vähensi ääntelyt suurimmalta osin. Noin 200 grammaa oli vajausta.  Pitää olla tyytyväinen tähän tilanteeseen.
96
D24 / Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Uusin viesti kirjoittanut Johannes.N 14.05.2024, 18:14:43 »
Juu mutta oliko savu mustaa vai Valkosta vai harmaata vai mitä, jos sieltä tulee mustaa savua koko kierros alueen läpi nii sitte se alkaa olee et turpo ei enää jaksa tai joku ahdistaa, mut jos tulloo Valkosta tai harmaata nii sit ei oo kaikki hyvi. Paljos se sit ahtaa

Harmaata harmaata, päälle kilon saanut nyt painettua. Vaan tulipa nyt tuota ennakkoa räplättyä, 0.6 oli alkuun, varmaan nokka pyörää kiriessä pompannut. Noh laittelin siihen milliin sen ja tarkistin pari kertaa vielä että siinä se on ja pysyy. Koneet tulille, käynti ääni muuttu heti paljon traktorimaisemmaksi, kunnon raklatus kuuluu, kiekkoja otti ilosesti. Sitten testi lenkin vuoro, auto jäätyy pihaan. Pienillä kierroksilla ei ole mitään voimaa :D Noh pihaan jäi kun loppu akusta virtakin.

Huomenna uus yritys. Muutama hetki tuossa oli ennen tuota ennakon säätöäkin että nyt lähtee, mutta eipä lähtenyt. Jos ei huomenna pelitä oikein, niin suuttimet irti ja huoltoon. Eiköhän niissä joku ongelma ole kun pukkaa harnaatakin siihen malliin...
97
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: uusien volvojen lämmitys?
« Uusin viesti kirjoittanut Keninto 14.05.2024, 17:51:40 »
Onko muilla ollut oireilua ilmastoinnin kanssa, jotka ovat irroittaneet sen johdon siitä venttiilistä? :idiot2:
Ei nimittäin jäähdytä kylmäkoneeella lainkaan autoa, ei kuulu edes sitä solenoidin ääntä, että lähtisi kompura päälle..

Tuskin nuilla pitäisi olla mitään tekemistä keskenään, mutta tulipahan nyt ekana mieleen  ::)
98
Volvo on nyt uuden veroinen. Kaikki toimii.

Tai no ... luukku on melkein saman värinen kuin kylkilistat. Sopii yllättävän hyvin, saatan jättää sen siihen.
Jos kylkilistoja saisi tummennettua jollain kemikaalilla niin sopisi vielä paremmin. Aurinko on haalistanut niitä ja varsinkin puskureita, ja autovahaakin on saattanut lipsahtaa niihin joskus.

Löysin sopivat pienet ruuvit luukun saranoihin.
Takaoven kierrätyslukko on myös vaihdettu ja toimii.

Uudella iCarsoft testerillä sain nollattua sekä SRS turvatyyny koodin että matkustajan ovesta tulleen koodin. Se tuli vissiin aiemmin kun irrottelin lukkoa.
Hieno vehje!
99
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Volvo V70 TDI 1997 vikakoodi 715
« Uusin viesti kirjoittanut 940 TURBO 14.05.2024, 17:22:05 »
Ei siihen hätään ollut läppäri lähellä että olisi nähnyt dataa,,,, ei tälle ole vielä tehty muuta kuin ihmetelty, kas kun välillä ja suuren osan ajasta toimii moitteetta. Tosin tässä on vuosikausia ollut sellainen vika että kun motarilta laskeutuu rampille liikennevaloihin ja kun lähtö koittaa niin booaa, eikä vastaa kaasuun kuin huonosti, mutta tasoittuu kyllä nopeasti siitä. Eikä tosiaan tee niin edes joka toinen kerta :o Mikä anturi pumpussa hoitaa tuota syötön määrää ? Vai onko se ihan mekaaninen ?
Varmaan täytyy vaan ajaa niinkauan että jää tien päälle, josko se vika löytyisi sillätapaa... :idiot2:
100
Showroom / Vs: 240 B230FT
« Uusin viesti kirjoittanut puppet 14.05.2024, 16:33:28 »


Aamulla vaille 6 oli tyyni keli. Iltapäivällä kuskattiin pienimmäistä päiväkodista ja itku loppui saman tien kun pääsi takapenkille :D
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Futurez  Kulkukoira