Elekma  Autoracing

Deekun kaasuvivun asento

  • 5 Vastauksia
  • 1250 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Cadamuro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Deekun kaasuvivun asento
« : 21.01.2019, 21:17:09 »
Eli olisko jollain muistissa/ viitsisikö kattoa kaasuvivun asennon, eli siis sen misson boorit ja mittataulukko.

Tänään ei kirveelläkään käyntiin vaikka kolme tuntia lämppärissä. Hinaamalla viimein lähti kevyen kolinan saattelemana, mikä poistui lämmetessään. Kolina ilmeni vaan kylmänä ja pienillä kierroksillä, jota en pidä kylläkään näillä keleillä kovin outona.

Kylmäkäyntipatruunankin asento olisi kiva tietää, vaikka se nyt ei välttämättä mitään kerro kun kaikkia on ruuvailtu eri tavalla (kaasuvivun asento jne). Itsellä "tappi" on hahlon puolivälissä. Säädin sen joskus niin, että noin 5-10 asteen pakkasella kierrokset on 1100. Olisiko liikaa näille keleille, liikaa soppaa?

Ja jos joku nyt millään viitsii tutkiskella niin kiinnostaisi samalla tietää, että ottaako teillä kaasurullan stoppari siihen ruuviin kiinni? Itsellä jää puolisen senttiä siittä pois, muttakun ruuvikin on säädettävä niin ei tietoa onko alkuperäisessä asennossaan vai pitäisikö olla lisää liikettä. Ongelmana myös nimittäin ettei kierrä kovinkaan iloisesti yli 3000 kierrosta.

Noita nyt on moni entinen omistaja varmaan säädellyt, ja itekkin yrittänyt hakea asetuksia, mutta helpommalla pääsis jos jollain olisi laittaa toimivasta vehkeestä tietoja.

Syöttöjä on nostettu vähän ja vakio ahdonalaisen kara on maksimissa. Ahtoihin ei koskettu.

E: kaikki hehkut vaihdettu reilu kuukausi sitten.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2019, 21:20:13 kirjoittanut Cadamuro »
Kantapään kautta...

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Deekun kaasuvivun asento
« Vastaus #1 : 21.01.2019, 22:05:33 »
Mikä on pumpun ennakko ja hehkuttaako se varmasti, ettei ole hehkurele viallinen tai lohkolämmitin ei toimi. Myös ilmavuoto jossakin voi aiheuttaa tuon. Eikö tuota kaasuasennon vaikutusta voi testata myös niin että painaa startissa vähän kaasua ja vaikuttaako se mitään. Patruunan säätö on muistaakseni että ensin pumppuun perusennakko esim. 0.95mm ja siihen kylmäkäynnistin käytössä kylmänä +0.3mm lisää ennakkoa.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2019, 22:08:41 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Cadamuro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Deekun kaasuvivun asento
« Vastaus #2 : 21.01.2019, 22:14:36 »
Pumpun ennakko on 0.9 tällähetkellä. Oon kokellut antaa inasen kaasua mutta ei vaikutusta. Osittain haittaa myös viallinen bendix, tiputtaa vähän väliä pois kesken startin. Uusi bendix on toista viikkoa jo ollut tulossa..

Hehkun rele voi myös kyllä olla osasyyllinen, parikertaa nyt tehnyt sitä, että hehkun valo ei syty ollenkaan. Viimeksi vaikka valo ei palanut niin lähti silti noin -10 pakkasesta kohtalaisesti käyntiin. Mittaristohan monesti näissä on ollut vikapaikka niin oon epäillyt sitä, enkä kiinnittänyt asiaan enempää huomiota.
Kantapään kautta...

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Deekun kaasuvivun asento
« Vastaus #3 : 21.01.2019, 23:43:20 »
Tuli myös mieleen ettei sammutus solenoidin virran saannissa olisi häikkää tai itse solenoidi viallinen. Sille pitäisi tulla jatkuvasti +12v virrat päällä ja kuulua pieni naksahdus.

Poissa Cadamuro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Deekun kaasuvivun asento
« Vastaus #4 : 28.01.2019, 08:11:53 »
Hop!

Löytyskö vivun asennolle tietäjiä?
Kantapään kautta...

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: Deekun kaasuvivun asento
« Vastaus #5 : 28.01.2019, 15:22:03 »
laiton yv:tä
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

 

RallyBaron  Samppasport