KL-varaosat  Race.fi

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 751974 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1500 : 23.12.2016, 17:18:38 »
O0 Kai tulee joku vähän lm1815:sta parempi piiri vr-muuntimeen?
Silikkaa mainosta,  mutta jokunen vaihtoehto listattu:
http://brickems.com/brickrpm/comparison/
« Viimeksi muokattu: 23.12.2016, 17:29:44 kirjoittanut Ari E »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1501 : 23.12.2016, 18:40:06 »
Kyllä minä tähän LM1815:sia suunnittelin, eikai niidenkään kanssa ole juuri ongelmia ollut?
Tuo MAX9926 voisi kyllä olla ihan varteenotettava vaihtoehto :)  huomattavasti isompi skaala, ja kahdelle anturille sisääntulo.
NCV1124 ei näköjään ole enää vaihtoehto, eipä näytä olevan Digikeyn valikoimassakaan montaa enää.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1502 : 23.12.2016, 19:00:36 »
Kyllä minä tähän LM1815:sia suunnittelin, eikai niidenkään kanssa ole juuri ongelmia ollut?

Niiden kanssa ei muuta ole kun ongelmia. Joskus piirin saa viritettyä jonkin anturin kanssa toimimaan ja joskus ei. Ei ole missään nimessä "yleismallinen" vr-muunninpiiri

Tuo MAX9926 voisi kyllä olla ihan varteenotettava vaihtoehto :)  huomattavasti isompi skaala, ja kahdelle anturille sisääntulo.


Se on ainut järkevä vaihtoehto. MAX-piiri on käytössä mm. MS3pro:ssa, Microsquirt V3:ssa ja kdfi-piraattipurkissa. Lisäksi MAX-piirin kanssa voi käyttää joko vr-anturia tai hall-anturia, piiri lukee molempia vaihtoehtoja.

Ps. muista myös että Megasquirtin lisenssiehdot kieltää koodin käyttämisen kaupallisessa tarkoituksessa muussa kuin alkuperäisessä B&G-raudassa.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1503 : 23.12.2016, 19:28:34 »
Hyvä että tuli puheeksi vielä ennenkun levyn layout on tehty.

Juu en minä noihin itse sitä koodia lataa, ja koodarin kanssa oli jo juttua että tekisi tähän koodinkin.

Se kyllä varotti että menee helposti sata tuntia jos tietää mitä tekee :D ja todellakaan en ole ennen C:tä koodannut.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1504 : 23.12.2016, 19:38:35 »

Juu en minä noihin itse sitä koodia lataa, ja koodarin kanssa oli jo juttua että tekisi tähän koodinkin.



Jos tarkoitus ei ole käyttää Megasquirt-koodia, niin kannattaa tutustua FreeEMS-projektiin. Se on puhtaasti avoimen lähdekoodin moottorinohjaus ja käyttäjiä jopa rohkaistaan tekemään omia piirilevy-versioita:

http://freeems.org/

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1505 : 24.12.2016, 12:15:54 »
Niin se vaan omiin ongelmiini löytyi ratkaisu miksi kipinä hävisi.

Ensin oli hommattava mies paikalle, jolla oli oskilloskooppi. Siinä aikansa se mittaili ja huomasi hall-anturin häiriöpoistajat oli kolvattu sarjaan vahingossa pinni 25 eli yhteen sytytyslähdöistä kun oikea pinni paikka oli 24 hall-anturille. Transistorikin otti kipeää piirilevyllä palaneen heimoduulin johdosta. Melkoisen lisätyön aiheutti moinen huolimattomuus.

Parisataa euroa meni kankkulankaivoon virheellisen kytkennän vuoksi mutta pääasia että toimii viimein :D

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1506 : 07.01.2017, 12:24:34 »

pikkuhiljaa :P tässä lähinnä kaikki komponentit vaan mätettynä levylle että saa kuvan :D kokoluokkaa 7x11cm
2x VR/hall-sisääntulo
1x K-type EGT sisääntulo
1x Nakutustunnistuspiiri kahdelle anturille (taajuus ohjelmoitavissa)
5x logiikkatason sytytyslähtö 12x12 kartoilla
4x suutinlähtö (vain korkeaohmisille, Matalaohmiset sitten etuvastuksilla) 16x16 kartoilla
-2 ohjausta tyhjäkäynnille
-Flexfuel
-Switch table
-yksi ohjelmoitava lähtö
esim, boost control, bensapumppu, yms
-Can väylä
« Viimeksi muokattu: 07.01.2017, 13:11:32 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1507 : 26.01.2017, 19:41:51 »
  72x87mm!!
Seuraavaks olisi protojen vuoro. DB37 vaihtui sitten AMP Superseal 34-pinniseen(IP67). Syynä se että soldercup-liittimet ovat hanurista. DB9 tilalle tuli nyt sitten kaksi USB-B porttia. Toisella ohjelmoidaan nakutusanturipiiri ja toisella kaikki muu. :)

Mitenkäs ihmiset ovat säätäneet megan niin että vaihteenvaihdon aikana ennakot tippuu? Itse pyörittelen juuri käsissäni TPS anturia jossa Closed-kärki. Saa vaikka switchtablella ennakot heti alas kun läppä on kiinni :)
« Viimeksi muokattu: 26.01.2017, 22:52:34 kirjoittanut lakeshead »

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1508 : 27.01.2017, 00:55:04 »
Onkohan usb:n käyttö järkevää ajoneuvokäytössä? Itsellä ainakin data  on tahtonut korruptoitua usb-yhteyttä käyttäessä. Sarjaportilla yhteys ei ole niin häiriöherkkä, koska jännite-erot ovat suurempia.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1509 : 27.01.2017, 07:43:51 »
Onkohan usb:n käyttö järkevää ajoneuvokäytössä? Itsellä ainakin data  on tahtonut korruptoitua usb-yhteyttä käyttäessä. Sarjaportilla yhteys ei ole niin häiriöherkkä, koska jännite-erot ovat suurempia.
Ainakin muissa tämän päivän ruiskuissa on USB. Tässä muutin UART:in (prossun TX ja RX) suoraan USB:ksi, toisin kun monesti näkee että max232:en jälkeen muutetaan USB:ksi mikä ei ole ihan optimaalinen ratkaisu.
Jos olisin nokkela ohjelmoija niin voisihan sen yhdistää vaikka Can-väylää pitkin. Kehitystyö jatkuu  :)
Ristin tämän muuten nanoECU:ksi. Kokeilkaapa taitella paperista 72*87mm neliö. On ihan hävyttömän pieni.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2017, 07:53:17 kirjoittanut lakeshead »

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1510 : 30.01.2017, 20:05:16 »

pikkuhiljaa :P tässä lähinnä kaikki komponentit vaan mätettynä levylle että saa kuvan :D kokoluokkaa 7x11cm
Mihin piiriin tuo nakutuksen tunnistus perustuu?

t. Leka
144-70

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1511 : 31.01.2017, 21:53:56 »
Mihin piiriin tuo nakutuksen tunnistus perustuu?

t. Leka
Tämä
Homma ei ole paljoa edennyt. Libre EMS koodia vähän tutkittu ja vaikuttaa ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta.
Ei kellään sattuis olee tallissa reflow uunia jota voisi lainata? :D
« Viimeksi muokattu: 31.01.2017, 22:06:46 kirjoittanut lakeshead »

Poissa ||Nixu||

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1512 : 05.02.2017, 13:30:43 »
Kylmäkäynnistys ongelmia kun auto ollut vain kesällä ajossa. reqfuel 2.90, re85, 1080cc/3bar..
Noihin asetuksiin eilinen yritys jäi kun kävin herättelemässä talviunilta, lähti jotenkuten käyntiin kun kaasua painoi ihan vähän(-4pakkasta).
Ei oikein nyt tiedä mihin suuntaan kannattais alkaa säätämään että yrittäis polkimeen koskematta?
Tällä hetkellä cranking pulse arvot on korkeimmillaan mitä oon kokeillut ja yleensä skaalaan arvot tasasesti päästä päähän.
Akkukin pitäis uusia kun joutu jatkuvaan latailemaan niin hankaloitti säätöä.





Saattaapi olla päin p.. :nuhtelu Jospa näillä tiedolla jonkinlaista vinkkejä sais  ::)
Volvo S40 T4 -98

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1513 : 05.02.2017, 16:37:16 »
Jos kaasua antamalla lähtee paremmin käyntiin niin silloin lisäilmaluistin crank duty:ä isommaksi.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1514 : 05.02.2017, 17:12:54 »
Minulla on 1.8T aeb audin puolat, joissa on 3 pinniä. Jos katson pinnejä ja tulppa sojoittaa alaspäin niin mitä mihinkin pinniin kytketään? Yhteen pinniin on tultava megalta yksi piuha.
Netti on väärällää 4 pinnisen ohjeita, mutta 3 ei näköjään.
citikka

 

Proturbo  Autodiagnoosi