Carcom Oy  Ateho

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 424867 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1035 : 23.04.2019, 23:24:05 »
Ettisin vikaa sumuista jos se on oikeasti ainoa muuttunut asia. Toi mun laite käy 870cc sumuilla tyhjää viinalla ihan kun vakiolaite, poislukien suuttimien kovempi ääni. Okei, kierrosten huojahdus esim flektin kytkeytyessä on isompi kun mihin on tottunu, mutta se lie tuon 16v omituisuus jos joku hölmö ajaa sitä kasitapin koodilla  :idiot2:, mutta ei se käynti tai seos sinällään seilaa, TK servoa vaan ohjataan turhan laiskasti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1036 : 24.04.2019, 08:28:01 »
Humpat on itselle tullu imuvuodoista ja huonoista bensareguista.

Tyhjäkäyntimoottorin Pid säätimestä saa helposti humppaavan käynnin ja oikeilla arvoilla nätin käynnin. A-nokalla ja 613 CCM sumut, Maxxecu ruiskuna.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1037 : 25.04.2019, 00:58:12 »
Bineistä löytyy sellainen kartta kuin "up-ward response limitter", jota räpläämällä saa vastetta nopsemmaksi.

Sitten sieltä löytyy paikoiltaan ololle minimi "idlle minumum rpm span limitter" jonka räplääminen tekee myös asioita.

Kaikkiaan tuo LH:n 21 tyhjäkäyntikarttaa ovat melkoinen himmeli, jonka ruuvaamisesssa pitää olla ajatus mukana, mutta toimii pirusti nätimmin kuin motikoisen vastaavat systeemit samoilta aikakausilta tai jopa vielä vuosia nuoremmilta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1038 : 25.04.2019, 08:01:23 »
Tyhjäkäyntiä voi tasoittaa myös ennakolla. Ennakkokarttaan nimellistyhjäkäyntinopeuden molemmin puolin (20rpm) +- 2 asteen vaihtelu.

EZK:ssa voi olla samanlainen jutska.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1039 : 12.05.2019, 23:28:08 »
Kysytäämpäs viisaammilta että onko LH:lla ollut minkälaisia taipumuksia kun se ei saa nopeustietoa?
Ei siis ymmärtääkseni tajua vaihtaa tyhjäkäynti-kartoilta pois? Kenties korkea kulutus?

Tuohon "fiksu käyttis pt. 3" on joko 588- tai 585-torsen asennettu vuonna X ja se on joskus (ennen tai jälkeen lukon asentamisen jälkeen) säädetty Harisella RE85:lle. Ostaessa ihmettelin toimimatonta mittaristoa, jonka sain nopeusmittaria lukuunottamatta tinaamalla toimimaan jolloinka hoksasin 1 + 1 että torsenille tuskin on silloin tajuttu esim. Mata76:lta ostaa käypäistä kehää.

Toistaiseksi vetoja on ihan riittävästi muuhun kokoonpanoon suhteutettuna, nakutuskaan ei vaivaa. Kulutus selittyy osaltaan meikäläisen kohtalaisen reippaalla ajotyylillä ja tuolla S5D-320Z välityksillä. Nopeusmittarin kehä tuli tänään tilattua ja toivottavasti ensi viikolla sen pääsis asentamaan. Innolla odotan että muuttuuko "mikään"?
« Viimeksi muokattu: 12.05.2019, 23:30:04 kirjoittanut Jambo »
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1040 : 13.05.2019, 08:15:46 »
Jotkut ovat nikkaroineet nopeussignaalin etupyörästä, ABS tolpalla ja anturilla.

Helpompi nakki 7/9-sarjoissa kuin perän räpläys.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1041 : 13.05.2019, 08:20:13 »
Itellä kun ei ole anturikehää nykysessä perässä ni piuha anturissa tulee vikakoodi ja piuha irti ei tule, tyhjäkäynti elää vähän erilailla ilman nopeustietoa. Tutkinut en oo mutta taitaa vaikuttaa kiihdytysrikastuksiin jollain lailla. Vähemmällä menee tuo turborompe kun vapari lh 2.2   :D

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1042 : 13.05.2019, 08:32:32 »
Jotkut ovat nikkaroineet nopeussignaalin etupyörästä, ABS tolpalla ja anturilla.

Helpompi nakki 7/9-sarjoissa kuin perän räpläys.

Absiton auto niin helpompi ottaa sieltä perästä se niinkuin kuuluukin  :) Jos ei perästä löydy muuten remontin tarvetta niin otan vaan panhardin ja kopan pois tieltä, uusi kehä kahteen osaan jotka sitten pujottaa ja heppaa kiinni. Toki joudun varmaan anturin korkoa mulkkaamaan suuntaan tai toiseen.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1043 : 18.05.2019, 21:22:32 »
Eei nyt säätämiseen liity taaskaan varsinaisesti, mutta mistä välistä LH ottaa nopeustiedon? Oliko mittaristossa (940 Yazakin mittaristolla) joku muunninpiiri tms  ???

Tosiaan perästä löytyikin nopeusmittarin kehä, jopa oikeassa kohtaa. Nopeusmittari ja vakkari edelleen mykkiä, mittaristosta rupes kaikki muu toimimaan tinaamalla paitti nopeus. Olikohan turbobricksien sivuilta löytyneen ohjeen mukaan testailtuna vika olisi itse mittaristossa. Nyt vain uteliaisuuttani kyselen että miten tuo nopeustieto mittaristossa kiertää kun perässä ja johdoissa on kaikki kunnossa
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1044 : 20.05.2019, 17:41:41 »
Lh nappaa nopeustiedon mittaristolta. Eli mittaristo tekee perän VR-anturin signaalista kanttiaaltoa ja jakaa sen sitten vakkarille, LH:lle jne...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1045 : 22.05.2019, 21:30:21 »
Ota hukkaportin letkut irti niin saat lisää ilmaa paikkaamaan liian isoja suuttimia.
(Oikeasti, älkää tehkö näin)

Miksi kysyt? :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 22.05.2019, 21:31:55 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1046 : 12.06.2019, 14:42:57 »
Onko kellään ollut ongelmia tyhjäkäynnin humppaamisessa?

Säädettiin yksi auto 440cc suuttimille ja TK oli tosi jämpti. Vaihdettiin Dekan 630cc koneeseen ja TK alkoi hieman humppaamaan ylös alas.

Käytössä aito -012 omalla kartalla ja seokset on säädetty kohdalleen 14,7 afr ilman lambdan korjausta. 440cc ei heilu afr paljoakaan, 630cc heiluu jo jonkin verran. Bensakartan solut on 40 arvoissa TK:lla.

Säädetty ainoastaan suutinvakio #4 jolla saatiin 1720/440cc ja 1440/630cc. Vaikuttais, että 630 vakio #4 on jo liian pieni tässä tapauksessa..

Aikaisemmin tässä topicissa oli mainittu, että 630 sumujen kanssa pitäisi vaiko #4:n lisäksi säätää vakio #3:sta (minimi aukioloaika) pienemmälle, jos ongelmia tyhjäkäynnin kanssa.
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1047 : 12.06.2019, 14:59:34 »
Harrastin eilen pitkästä aikaa lastun kotipolttoa. Muokkailin sillä jetronic.infon uudella .xdf:illä 207.biniä ja poltin lastun TOP853 prommerillani. Jotain kuitenkin sössin koska en saa vessaa tulille, joten kysymyksiin:
-Voiko 207:sen .binin laittaa 219 boksiin, ja mikä ero bokseissa/bineissä noin muuten?
-Käyttäessä Winbond W27C512 lastua, pitääkö poltto aloittaa osoitteesta 08000, kuten bensalastuissa?
-Onko .xdf:ssä löytyvä EGR CEL light poisto (SNECK mod) toimiva? Laitoin siihen arvon 183, kun kehotettiin 182 tai suurempi laittaa.
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1048 : 19.06.2019, 11:08:35 »
Harrastin eilen pitkästä aikaa lastun kotipolttoa. Muokkailin sillä jetronic.infon uudella .xdf:illä 207.biniä ja poltin lastun TOP853 prommerillani. Jotain kuitenkin sössin koska en saa vessaa tulille, joten kysymyksiin:
-Voiko 207:sen .binin laittaa 219 boksiin, ja mikä ero bokseissa/bineissä noin muuten?
-Käyttäessä Winbond W27C512 lastua, pitääkö poltto aloittaa osoitteesta 08000, kuten bensalastuissa?
-Onko .xdf:ssä löytyvä EGR CEL light poisto (SNECK mod) toimiva? Laitoin siihen arvon 183, kun kehotettiin 182 tai suurempi laittaa.
Kyllä poltto pitää aloittaa tavusta 8000 niinkuin bensalastussaki.
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1049 : 20.06.2019, 00:45:36 »
Kyllä poltto pitää aloittaa tavusta 8000 niinkuin bensalastussaki.

Juu, näinhän se meni. Poltto 8000sta ja auto käy. Thanks.
Muihin kymysyksiini löytyi myös vastaus auton käynnistyttyä, eli 207 bin toimii 219 boksissa ja EGR poisto toimi myös.
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy