Autodiagnoosi  Carcom Oy

bilteman äänieristeet.

  • 33 Vastauksia
  • 24232 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
bilteman äänieristeet.
« : 05.09.2011, 20:33:38 »
Onko kukaan kokeillut biltemassa myytäviä äänieristeitä?

Aika halpaa siellä tuo itse kiinnittyvä bitumimatto  :)

Riittääkö yhteen oveen 500*1000 pala?
Mihin palojan kannattaa sijoittaa? Lähelle kaiutinta vai ympäri ovea?
Kannattaako ovipahviin laittaa mattoa?


Kysymys numero 2:
Mitä kannattaa takaa eristää, kun pitäisi pakoputken ääntä saada hiljemmaksi?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #1 : 05.09.2011, 22:51:43 »
bilteeman bitumimattoja en suosittele.

sain itse pysymään kyllä lattiassa ja pystypinnoilla, mutta ovista ropisi alas pakkasella.

hyvää tavaraa, tekee mitä pitääkin, mut todella paskamaista asentaa, ensiksi paikat auki, pinnat rätillä puhtaaksi sit mattopuukolla bitumi palasiksi, kuumailmapuhaltimella pelti lämpimäksi, ja bituminpalanen lämpimäksi sit kiinni ja rullalla ilmat pois.

jos hiukankin lompakko venyy osta silentcoattia jostain hifiliikkeestä, maksaa 99€ / 4 neliötä.
varmaan halvempaakin kun tuo bilteman bitumimatto.

silentcoatin asennus:
saksilla just oikeanmuotoinen palanen mihkä mahtuu.
rätillä pinnat puhtaaksi.
lättäät maton kiinni ja rullaat kuplat pois.

menee 80% vähemmän aikaa, ja pirusti kätevämmin hoituu hommat.

eli jätä bitumi, osta silentcoat.

EDIT::

vaimenna takaluukku, takaluukun lattia ja takaposket.
pitäisi vaimentua pakoputken röpinät.

lisäksi jos tuon tukkupaketin ostat, riittää matto myös katon ja etuovien tilkitsemiseen.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2011, 23:17:51 kirjoittanut Mrop »

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #2 : 06.09.2011, 20:10:38 »
Taisin ymmärtää väärin tuon bilteman maton kiinnitystavan. Siinä lukee ITSE kiinnittyvä. Luulin että siinä on teippi tai jotain..
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #3 : 06.09.2011, 20:29:14 »
Taisin ymmärtää väärin tuon bilteman maton kiinnitystavan. Siinä lukee ITSE kiinnittyvä. Luulin että siinä on teippi tai jotain..

On se itsekiinnittyvä, eli siinä on liimapinta... mutta se, kuten suurin osa muistakin perinteisistä
bitumimatoista, on myös itseirtoava  ;)


JL

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #4 : 07.09.2011, 12:14:47 »
molemmat ymmärsivät asian oikein.

liimapinta on juu, mutta se että sen saa pysymään edes hiemankin pystypinnalla on sitten eri asia.

sen bitumin toisella puolella on paperi joka otetaan pois, bitumin toinen puoli on tahmea, liimaiseksi sitä voi joku sanoakkin.
parhaiten pysyy, kun lämmittää. samalla lämmittämällä ja rullailemalla sen saa muotoon, kuin muotoon, mut vaatii hermoja.


Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #5 : 08.09.2011, 06:54:07 »
Kannattaa se bilteman bitumimatto tosiaan jättää sinne hyllyyn, mut samassa paikassa on myös sitä liimattavaa eristemattoa, jossa on kyl niin kova liima, et pysyy kiinni jos pinnat on vaan puhtaita...
Siis tämä tuote:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=369217.htm&tuote=369217&ryhmaid=80
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #6 : 08.09.2011, 10:58:14 »
ha, juu tuo on kivaa tavaraa, pysyy kiinni niin perhanasti.

mutta.

vaahtomuovipuriste toimii absorvoivana äänieristeenä eli se ei varsinaisesti estä peltien värähtelyä, tietty liimapinta auttaa jonkinverran, mutta se toimii pikemminkin kohinan vaimentajana.

plus se imee vettä.

pätevää tavaraa veneen moottoritilan äänieristykseen tai konepellin alle, mutta en laittaisi auton sisätiloihin.

Poissa eliäs

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #7 : 08.09.2011, 11:28:57 »
Aika mukavasti käpertyy rullalle ku auto on auringossa nuo  eristeet. Itekki olisin silentcoatin puolella
240

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #8 : 10.09.2011, 11:05:15 »
Bilteman 20mm foliopintaisen vaahtoeristeen askartelin konepellin sisäpinnan aukkoihin kuten lehdessä mainoskuvan äijä tekee 240:iin.. Sisällä lämpimässä liimailin paikoilleen (itsekiinnittyvää) ja pelti kiinni, seuraavana päivänä kaikki levyt makas moottorin päällä.  ;D

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #9 : 10.09.2011, 12:38:07 »
Bilteman 20mm foliopintaisen vaahtoeristeen askartelin konepellin sisäpinnan aukkoihin kuten lehdessä mainoskuvan äijä tekee 240:iin.. Sisällä lämpimässä liimailin paikoilleen (itsekiinnittyvää) ja pelti kiinni, seuraavana päivänä kaikki levyt makas moottorin päällä.  ;D

 :2funny: :2funny: :2funny:

Jos haluaa halpaa, mutta toimivaa, niin se stp:n 4neliön paketti satasella ja thäts it.  :hello:

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #10 : 11.09.2011, 21:36:26 »
Silentcoat on minun mielestä tosi pätevää ja helppoa laittaa, omaan ysiin liimailin paketin sitä ja vaimeni kyllä pellinräminä kun bassoa soittaa ja muutenkin melu, ovet pitäisi vielä eristää sillä! Mutta se reuna on sitten helvetin terävä, suosittelen ostamaan sen rullan mikä maksaa muistaakseni 5e, itse muka säästin ja kädellä painelin, vähänkin kun reunaan hipaisi niin tuli haava, pari melko syvää vekkiä tuli sormiin kun laitoin, rullan kanssa olisi onnistunu ilman verenvuodatustakin  :-[

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #11 : 12.09.2011, 05:55:40 »
Silentcoat on minun mielestä tosi pätevää ja helppoa laittaa, omaan ysiin liimailin paketin sitä ja vaimeni kyllä pellinräminä kun bassoa soittaa ja muutenkin melu, ovet pitäisi vielä eristää sillä! Mutta se reuna on sitten helvetin terävä, suosittelen ostamaan sen rullan mikä maksaa muistaakseni 5e, itse muka säästin ja kädellä painelin, vähänkin kun reunaan hipaisi niin tuli haava, pari melko syvää vekkiä tuli sormiin kun laitoin, rullan kanssa olisi onnistunu ilman verenvuodatustakin  :-[

Asennuksenvaiva ja lopputulos ei ole mitään ilman verta. :pomo:
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #12 : 12.09.2011, 06:18:56 »
Bilteman 20mm foliopintaisen vaahtoeristeen askartelin konepellin sisäpinnan aukkoihin kuten lehdessä mainoskuvan äijä tekee 240:iin.. Sisällä lämpimässä liimailin paikoilleen (itsekiinnittyvää) ja pelti kiinni, seuraavana päivänä kaikki levyt makas moottorin päällä.  ;D

Samaa levyä minunkin Volvon konepellissä. Minä en edes liimannut sitä kiinni, vaan se on jämptisti painettu tuon reunan pokkauksen taakse.
Joskus -04 laitoin eikä ainakaan vielä ole alas tullut.
Olen edelliselle foorumille postannut saman kuvan joten laitetaan se tännekin.



Muuhun paikkaan autossa en kyllä tuota levyä suosittele. STP Vibroplast ja Silent coat ovat kummatkin hyviä tuotteita joita on helppo laittaa paikalleen.
Niistä minulla on pelkästään hyviä kokemuksia.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2011, 06:35:09 kirjoittanut D`Artagnan »
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #13 : 12.09.2011, 08:04:08 »
Silentcoat on minun mielestä tosi pätevää ja helppoa laittaa, omaan ysiin liimailin paketin sitä ja vaimeni kyllä pellinräminä kun bassoa soittaa ja muutenkin melu, ovet pitäisi vielä eristää sillä! Mutta se reuna on sitten helvetin terävä, suosittelen ostamaan sen rullan mikä maksaa muistaakseni 5e, itse muka säästin ja kädellä painelin, vähänkin kun reunaan hipaisi niin tuli haava, pari melko syvää vekkiä tuli sormiin kun laitoin, rullan kanssa olisi onnistunu ilman verenvuodatustakin  :-[
Kaverin calibraa vaimentaessa käytettiin puulusikkaa paremman puutteessa, toimipa tuokin ihan hyvin työkaluna.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: bilteman äänieristeet.
« Vastaus #14 : 12.09.2011, 12:43:59 »
Kannattaa se bilteman bitumimatto tosiaan jättää sinne hyllyyn, mut samassa paikassa on myös sitä liimattavaa eristemattoa, jossa on kyl niin kova liima, et pysyy kiinni jos pinnat on vaan puhtaita...
Siis tämä tuote:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=369217.htm&tuote=369217&ryhmaid=80

Vuorasin tuolla omasta v70 ovipahvit, kun resonoi jonnin verran humppakoneen vaihdon jälkeen ja siinä aivan hyvin pelittää. Alkuperäinen villamatto pois ja tuota täyteen mihin vaan pystyi laittamaan ja loppu särinät.

Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

 

Elekma  Autoracing