Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => D24 => Aiheen aloitti: d24tdic - 16.11.2017, 21:00:14

Otsikko: d24 kytkimet
Kirjoitti: d24tdic - 16.11.2017, 21:00:14
Asensin 2500km sitten sre asetelman ja bensa turboon tarkoitetun levyn kun uusi oli sattumoisin hyllyssä ja nyt alkoi luistamaan. Pitäisikö diisseliin tarkoitettu levy paremmin vai suosiolla sintteri levy? Vaihteisto on m46 ja tehoa 215hv 370nm
Otsikko: Vs: d24 kytkimet
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 16.11.2017, 22:13:09
Aika outoa että luistaa jo noilla tehoilla, koska luvataanhan esim. SRE-763 asetelmalla ja massalevyllä vähintään 450nm kesto. Onhan tuollainen SRE-763+massalevy pitänyt hyvin muissakin jopa 250hv/400nm D24:sissa. Sintteriä en laittaisi ihan heti koska särkee vaihdelaatikon nopeammin, eikä tuo m46 kauheasti kestä muutenkaan.

Kyllä tuossa joku muu vika on kuin sre-asetelma ja massalevy. Noita SRE-asetelmia on vaikka miten monta olemassa niin mikä asetelma tuossa nyt sitten on ?

Varma en ole mutta mielestäni dieselin massalevy on paksumpi kuin bensaturbon. Monestihan myös bensavirittäjät laittavat dieselin kytkinlevyn
Otsikko: Vs: d24 kytkimet
Kirjoitti: d24tdic - 16.11.2017, 22:23:47
Juuri on tuo 763 loppuinen . Asetelma tosin oli käytetty mutta kytkin tuntuma polkimella on paljon jämäkämpi kun vakio asetelmalla
Otsikko: Vs: d24 kytkimet
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 16.11.2017, 22:28:37
Kannattaa vaihtaa uusi dieselin massalevy tuonne ja kokeilla sen kanssa. Onhan se sre vähän vakiota jäykempi polkea. Tosiaan massalevy ja 763 pitäisi pitää vielä yli 400nm.
Otsikko: Vs: d24 kytkimet
Kirjoitti: mauser240 - 17.11.2017, 00:16:40
Tota paineasetelmaa kannattaa ehdottamasti koeponnistaa ja jos ok niin karhentaa ja putsaa kitkapinnat (myös vauhtipyörän) kunnolla ja uudella levyllä kasaan, koeponnistuksella saadulla mitalla.
Otsikko: Vs: d24 kytkimet
Kirjoitti: J4nne_ - 22.11.2017, 00:36:58
-763 Asetelma on suotavaa shimmata ainakin omien kokemusten mukaan volvon vauhtipyörään. Ilman shimmausta painuu asetelma turhan pohjaan eikä puristusvoima ole enää riittävä. 1mm korkuisilla shimmeillä tullut perus pottapyörien ja massalevyjen kanssa järkevä kytkin eikä ole minkäänsortin luistoongelmia ollut tiukoissakaan vehkeissä.