Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 2.4D 2005

  • 56 Vastauksia
  • 19692 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #15 : 28.11.2013, 15:53:15 »
Eipä mitään erikoista ole tapahtunut, öljyt vaihdettiin ja matka jatkuu.

Toimiva Ardic on sitten ihana asia!
Volvoton

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #16 : 28.11.2013, 23:05:22 »
Toimiva Ardic on sitten ihana asia!
Niin totta, mukava istahtaa lämpimään autoon, ei tarvii laseja raaputtaa ja mikä parasta, ei tarvihe ajaa 20km että tulee lämmintä 8)

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #17 : 06.01.2014, 09:50:21 »
Katsatus tulee tuossa kevättalvella ajankohtaseks, joten pistin tilaukseen etujarrulevyt, takajarrulevyt, jarrupalat joka nurkkaan sekä käsijarrukengät+kilkkeet.

Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #18 : 13.01.2014, 09:07:34 »
Ennakoin, eli tilasin jarruhilut ennen kun auto pitää katsastaa, ravistaa nimittäin kun kovempaa jarruttaa.
Tarvikkeet, saa nähä tuliko ostettua säkillinen jashkaa, vai kestäskö nuo levyt kieroutumatta!
Volvoton

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #19 : 13.01.2014, 14:01:03 »
Toimiva Ardic on sitten ihana asia!
+1
 :pomo:

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #20 : 30.01.2014, 06:45:35 »
Jarrut laitettu. Aika surkeassa kunnossa oli jarruhilut, levyt urilla ja yksi kiero, palat ja käsijarrukengät finaalissa.

Jännä ilmiö tuossa kovempien pakkasten aikaan. Töyssyn yli ajettaessa kuulu edestä kuskinpulelta narinaa, ihan niinkuin isoisän vanha kiikaatuoli ois narissu. Kun lämpötila nousi -10c lämpimämmälle puolelle, narina loppu eikä oo palannu....vielä!

Jos koittas kohtpuoliin katsastaa.  ::)
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #21 : 06.03.2014, 11:27:30 »
Leimakin tuli, tosin raidetangonpään suojakumi revennyt, mutta ei laittant ees merkintää.

Lisävaloilla katsastin, inssi tuumas että en puutu noihin valoihin vaikka referenssit paukkuu!  :)
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #22 : 23.02.2015, 07:16:50 »
Hei mutta täällähän on tällanenkin topikki!  :D

Melkeen vuosi edellisestä viestistä ja aika on volvon kanssa kulunut. Kertaalleen pikku kolari, vihollisen piikkiin maalattiin takaovi, takalokari ja puskuri. Kaksoismassapyörä kytkinhiluineen odottaa asennusta keittiön tuolilla, ajetaan nyt vielä hetki!  :)

Jotain pientä häikkää on joko laturissa tai sitten startissa. Varsinkin kylmänä melko ponneton tuo käynnistys, nyt ruvennu tekemään samaa myös lämpösenäkin. Ei polta latauksen merkkivaloa kuitenkaan. Pieni kitinä käy tyhjäkäynnillä, joten epäilykset kohdistuu laturiin.
Volvoton

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #23 : 23.02.2015, 08:47:29 »
Onko akku miten vanha? Vaimon honda oirehti vain vinkumalla startin jälkeen ja epäilin kyllä heti akkua. Mittasin nesteet ja punaisellahan ne oli. Uusi tuli laitettua perjantaina.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #24 : 24.02.2015, 14:02:22 »
Akku on puoltoista vuotta vanha. 100ah geeliakku.

Mutta kuinka ollakkaan. Eilen sitten kun yritin lähtä kaupoille niin volvo ei tuumannu mitään avainta kääntämällä. Ei ees naksahtanut.
Yleismittarilla mittasin niin jännite näytti akussa 12.7v, eli akku kunnossa. Laitoin laturiin ja kokeilin parin tunnin päästä, sama lopputulos.

Eli startti sano että poks. No uus startti tuli tänään ja sain kun sainkin volvon avaimesta vaivalloisen startin jälkeen käymään ja nyt auto on pajalla startin vaihdossa.

Pitää vielä tuota laturia seurailla että onko hää seuraava joka antautuu. Nyt ajettu kuitenkin 380tkm joten en ihmettele vaikka se ois seuraavana.

Volvoton

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #25 : 24.02.2015, 15:52:17 »
Akku on puoltoista vuotta vanha. 100ah geeliakku.

Mutta kuinka ollakkaan. Eilen sitten kun yritin lähtä kaupoille niin volvo ei tuumannu mitään avainta kääntämällä. Ei ees naksahtanut.
Yleismittarilla mittasin niin jännite näytti akussa 12.7v, eli akku kunnossa. Laitoin laturiin ja kokeilin parin tunnin päästä, sama lopputulos.

Eli startti sano että poks. No uus startti tuli tänään ja sain kun sainkin volvon avaimesta vaivalloisen startin jälkeen käymään ja nyt auto on pajalla startin vaihdossa.

Pitää vielä tuota laturia seurailla että onko hää seuraava joka antautuu. Nyt ajettu kuitenkin 380tkm joten en ihmettele vaikka se ois seuraavana.

Jos sulla on apuvirtakaapelit olemassa, niin testaa vaikka molemmilla kaapeleilla lisämaadoituksen vaikutusta. Toinen pää moottoriin ja toinen runkoon. Oon kuullut että näissä on ollut monesti tuosta apua ja yleensä aiheuttaa turhaa remonttia kun selviää ihan vaan vaikka lyhyellä lattakaapelilla tehdyllä lisämaadoituksella.

Mullakin oli ottanut kaapelit ja kosketuspinnat erikoisesti hapettumista itseensä, oli kohtuullinen merkitys kun putsasi nuo maadoituspisteet. Lisämaadoitus jäi tuossa yhteydessä sitten itsellä tekemättä...
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #26 : 25.02.2015, 13:17:34 »
Sain auton pajalta.
Startti vaihdettu, johan pyörittää ilosesti!
Samalla seppä putsas noita imuilmaputkia, oli melkonen määrä ollu karstaa. Kehu mitanneennsa latausta, ja akulle ei tullut kun vähän reilu 13 volttia. Syy löyty maajohdon kontakista tuolta konehuoneen puolelta. Nyt tulee akullekkin yli 14 volttia.

Tosi hyvä palvelu! Oli puhetta ainoastaan että laitetaan tuo startti siihen niin seppä sano että putsailin siinä samalla nuo imuputket ja mittailin joutessani nuo latausjännitteet! Sivulauseessa satuin vaan mainitsemaan että epäilen että latauksessakin on jotain häikkää!
Volvoton

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #27 : 26.02.2015, 06:52:35 »
Sain auton pajalta.
Startti vaihdettu, johan pyörittää ilosesti!
Samalla seppä putsas noita imuilmaputkia, oli melkonen määrä ollu karstaa. Kehu mitanneennsa latausta, ja akulle ei tullut kun vähän reilu 13 volttia. Syy löyty maajohdon kontakista tuolta konehuoneen puolelta. Nyt tulee akullekkin yli 14 volttia.

Tosi hyvä palvelu! Oli puhetta ainoastaan että laitetaan tuo startti siihen niin seppä sano että putsailin siinä samalla nuo imuputket ja mittailin joutessani nuo latausjännitteet! Sivulauseessa satuin vaan mainitsemaan että epäilen että latauksessakin on jotain häikkää!

Saako udella mikä paja oli kyseessä, jos tälläinen palvelu on niin kannattaa kehua muillekin. ;)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #28 : 26.02.2015, 12:00:55 »
Toki saa.

Autokorjaamo Kokkinen Viitasaarella.
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #29 : 20.03.2015, 12:08:04 »
Oma topikki niin saa avautua.

Helvetin ruotsinpelle insinööri kun on vähän pyöritellyt ideoita että kuinka saadaan polttimonvaihto eteen tehtyä normaalikätiselle suomalaiselle mahdottomaksi. Umpion irrottamiseksikin tarvii todennäköisesti purkaa 1/4 auton keulaa että ne sais irti!  >:(

Kohta on volvo myytävänä tosin aika vähillä valoilla.

MUOVIÄMPÄRI!
Volvoton

 

RallyBaron  Samppasport