Työmatkakulkineeksi löytyi 2002vm V70 D5. Pohdiskelin pitkään mersuakin, mutta tämä nyt sattui löytymään sopivasti. Samaan hintaluokkaan olis alkanu löytyä jo kolmoskoppaistakin. Mutta jotenkin ajattelisin että tää on viimeinen rehellinen Volvo ja mustakoppainen D5 on kait aika luotettavan moottorin maineessa.
Kompuran vapaakytkimen laakeri piti pahaa ääntä ja kompura kytki päälle/pois melko tiuhaa, joten uus laakeri kaupasta ja kasatessa jätin shimmiprikan pois. Välys pieneni reilusta millistä --> 0.6mm
Öljyt vaihtelin huuhtelemalla. Motox 5W 40 Dieselsyntiä 6.2l ja seuraava öljynvaihto kans vähän tiuhempaan. Huoltokirjassa on merkintöjä noin 20tkm välein.
Yhden ruiskusuuttimen tiiviste näyttäis sotkeneen venttiilikoppaa. Mutta en osaa varmaksi sanoa onko jotain vanhoja jälkiä.
Kuskin matto tuntuu märälle, oisko jäähdytysnestettä.
Tilaukseen menee apulaitehihna rullineen, ehkä lämppärin kenno ja mitä tässä matkan varrella ilmenee.