Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 940 Turbo '98

  • 42 Vastauksia
  • 18136 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #30 : 31.05.2013, 07:50:06 »
Pieniä muutoksiakin ehtis huomenna illalla tehdä, eli laittaa KL Racingin lastun bensa- ja sytkäboksiin, 3" IMM:n paikalleen ja vaihtamaan 440cc suuttimet.

Ja siinä se toimiva tekniikka sitten taas menikin  ;D. Ei vaan, onhan siinä yö aikaa testailla  :)
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6872
  • Kaikkee sitä...
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #31 : 31.05.2013, 08:10:58 »
Vahvassa harkinnassa on, että pitäskö tällä huohottavalla, mutta vihdoinkin toimivalla tekniikalla käydä ajamassa lauantaina varttimaili Alastarolla? Toimivalla tarkoitan ahtojen laskemista enää 1.3bar ->1.0bar. Pieniä muutoksiakin ehtis huomenna illalla tehdä, eli laittaa KL Racingin lastun bensa- ja sytkäboksiin, 3" IMM:n paikalleen ja vaihtamaan 440cc suuttimet.

Mee ihmeessä hajottaan se! ;)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #32 : 18.06.2013, 00:59:21 »
Siellä ne viriosat edelleen odottaa hyllyssä ja varttimailit on ajamatta, mutta tulipahan sentään öljyt vaihdettua 17.6 about 468tkm kohdalla. Seuraavana vuorossa ilmastoinnin huolto, kunhan ehtii.
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #33 : 20.08.2013, 02:27:58 »
Seuraavana vuorossa ilmastoinnin huolto, kunhan ehtii.

Enpä saanut ilmastointia loppuviimein huollettua, vaan lähdin Amerikkaan haahuilemaan kuumimman kesän ajaksi (Tässä siitä juttua). Kuitenkin 470tkm kohdalla tuli vaihdettua tulpat ja sytkäpiuhat, kun laite lämmettyään pätki radalla pahasti. En tiedä auttoiko toimenpide tilanteeseen vai ei, mutta jos ens viikolla ehtis käydä Ahvenistolla selvittämässä asiaa...
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #34 : 11.09.2013, 01:01:57 »
Nyt on keulalla uusi alucooleri, turbon ja pakosarjan välissä uusi tiiviste, hukkaportin kello vaihdettu jäykempään malliin ja auton alla ekaan änkkäriin asti 3" ränni V-Bandeilla. En sanois noita KL-Racingin osia (cooleri ja hukkiksen kello) mitenkään kuvauksensa mukaisesti bolt-on osiksi, vaan lähinnä kelvollisiksi aihioiksi.

Onneks ahtoja on nyt noin 1.6bar, niin ei tartte kauheesti ajella. Uutta motivaatiota ahtopaineensäädön lisäksi odottaa edelleen tallin hyllyllä 440cc suuttimet sekä KL-Racingin sytkä- ja bensalastut. Toteutuneet muutokset kuulostaa pieniltä, mutta alkaa rassaamaan hermoja varsinkin kolmatta katkennutta kierretappia ahtimen laipasta irrottaessa...
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #35 : 22.09.2013, 02:53:16 »
Lyhensin hukkaportille menevää letkua ja nyt on ahdot "vaan" 1.5bar. Motivaatiopulan ansiosta nyt on tullut vakiosuuttimilla ajeltua ihan tuoltaan ja säälittyä about ei yhtään. Mulle saa myydä B230FT/FK alakerran odottamaan hyllyyn millon paukahtaa... Järjen kanssahan tällä touhulla taas ei oo mitään tekemistä, mutta laitoinpahan tänne muistuttamaan itteä sit kun on kone sylissä ja syyllisiltä vaaditaan päätä vadille.
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #36 : 27.09.2013, 21:49:57 »
Nyt on 3" IMM, 440cc suuttimet sekä KL-Racingin bensa- ja sytkälastut kiinni. Vetää ihan ilosesti, mutta nyhtää täyskaasulla ja veto hiukan pätkii. Varmaan kipinä sen verran heikko, ettei liekki leimahda... Kuitenkin tuli vietettyä onnistunut ratapäivä Ahvenistolla, kun kerrankin sai vaan ajaa eikä mitään hajonnut!
« Viimeksi muokattu: 27.09.2013, 22:01:04 kirjoittanut Kaapeli »
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #37 : 07.10.2013, 23:14:18 »
Laite vetää ja matka taittuu. Pari päivää Ahveniston jälkeen alko kaikki ahtopuolen palikat kolisemaan puoliksi irtonaisina, ne on nyt kiristetty ja Göteborgin kuutiolla on kiusattu Saabeja ihan vartilla asti...

Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #38 : 15.11.2014, 22:54:16 »
Njoo-o, viimein löyty motivaatio hiukan raastaa pakosarjasta matskua pois, että sai ahtimen kunnolla kiinni... Välissä laite jo ehti olla poissa käytöstäkin tovin, kun ei vaan jaksanu kiinnostaa ettiä syytä nykimiseen ja ahtimen pulttien löystymiseen. Samalla vaivalla kun ahdinta käpisteli, niin tein kokonaan uuden DP:n ja pakoputkiston alun 3" katalysaattorilla. Mallailin palikat siten, että Volvon orkkis cat-back putkisto jäi paikalleen ja vaihtuu samoin kun alkuperäseen alkupätkään sen liittäis.

Käytin pirulaisen penkissäkin (Tatech / Softatech) ja siellähän se pihis ynnä puhis 273hv / 422Nm.

Öljytki tuli vaihdettua 496tkm kohilla. Mennään long life -huolto-ohjelmalla... Niin joo ja taas yks setti Michelin Pilot Sport kolmosia tuli kesällä kierrettyä alle 225/45 R17 -koossa. Pirun toimivia soikioita sekä kadulla, että radalla.
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #39 : 26.11.2014, 07:50:32 »
Nätti volle ja koko topic mukavaa luettavaa  :) Semmonen kyssäri että mistä oot takana majailevan lintulaudan hommannut ???
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #40 : 26.11.2014, 11:06:28 »
Eikö tuo ole ihan alkuperäinen Volvon spoileri? Omastakin löytyy. Saisikohan noita vielä uutena? Kysymällähän se selviää... :)
a car you can believe in

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #41 : 28.11.2014, 22:47:33 »
Nätti volle ja koko topic mukavaa luettavaa  :) Semmonen kyssäri että mistä oot takana majailevan lintulaudan hommannut ???

Eikö tuo ole ihan alkuperäinen Volvon spoileri? Omastakin löytyy. Saisikohan noita vielä uutena? Kysymällähän se selviää... :)

Jep, kyseinen spoikka on Volvon originaali kampe.
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #42 : 13.05.2017, 01:42:37 »
Päivitelläänpäs taas tätäkin... Viime syksynä tuli innostuttua Ahvenistolla kiertämään rataa oikein urakalla ja tuloksena oli 1min 39.8s kierrosaika ja kokolailla sulaneet jarrut. Talven seisoskelun jälkeen on laitos taas ajossa ja ensimmäisillä testilenkeillä kytkin alkoi luistaa ihan huolella (polttelin kumia ja vetelin kakkosella kytkinpommeja). Kiinnostaa jopa sen verran, että kytkin vaihtunee melkein kohtuullisessa ajassa! Mitä raati suosittelee pottapyörä + sre + jousitettu massalevy -paketin korvikkeeksi? Jos heittäis vaan uuden levyn...?
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

 

Carcom Oy  Ateho