Carcom Oy  Ateho

vapari 230f vinokoneen viritys

  • 22 Vastauksia
  • 14947 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sataneljäkekkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: vapari 230f vinokoneen viritys
« Vastaus #15 : 11.07.2015, 18:23:16 »
Pikkusen alan kallistua jatkettuun iskuun hiomalla kampuran ja isommat venat ja kannen kairaus ja seetit yms yms.peltisarja ja isompi ränni ilman muuta mutta vielä on hakuses bensan syöttö.halut ois kovat laittaa läppärungot joka rööriin ja joku ohjelmoitava ruisku/sytkä.mutta tuo budjetti on viel nii alkutekiöissä et kaikki on osteltava erikseen. Voi olla et etin jostai alkuu tuplat.mut sen kampuran aattelin koht jostai hommata/hiotuttaa ja sit pääsee suunnitelee männät ja dekin mahd.laskun kassellaa onko ens kesänä jo mörkömoottori tuvassa vai vieläks mennää tikkumoottorilla :)
142 -69

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: vapari 230f vinokoneen viritys
« Vastaus #16 : 11.07.2015, 18:58:52 »
2-3,5 tonnia laittas koneeseen ni kai sil jotai saa aikaa :)

Pitkäksi hiottu B23
Läppärungot ja säädettävä moottorinohjaus
Nokkaa ja ruttua sopivasti(reilusti >:D), E85 tankkiin

Korkeapuristeinen stroukkikone pitäisi olla ihan ajettava vaikka nokka olisi räyhän puoleinen

Mikä vaihteisto?

Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa sataneljäkekkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: vapari 230f vinokoneen viritys
« Vastaus #17 : 16.07.2015, 19:41:01 »
tämmönen paketti ois ajatuksissa tulossa,osien hommaus alullaa.b230fb lohko porataan 96mm,stroukki kampura.531 kansi kairataan+ehkä isommat venat+ seetit+jäykät jouset yms.45 läppärungot ohjaus haltec yms kunnon nokka,peltisarja ja keveä vauhtipyörä.läppärungot kansi ja lohko on jo olemassaan niitten koneistus odottaa tulevaisuutta.
142 -69

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: vapari 230f vinokoneen viritys
« Vastaus #18 : 16.07.2015, 19:54:40 »
kunnon speksi pläjäys olis hakuses eikä mitää vittuiluja!!
Kannattaisi ehkä hieman keskittyä tuohon tekstin luettavuuteen niin siitä tulisi vähemmän (aiheellisia) vittuiluja.

Tonnin-pari voi säästää moottorinohjauksessa megaruuttaratkaisulla, ihan näin harrastelijabudjettia puolustavana näkökohtana. Helposti myyvät boksin lisäksi muuta silppua ja säätöhommia jne siihen kylkeen, haltechia en oo käyttäny mutta tatechin käytettävyys/hyötysuhde on todella raharikkaiden hommia, selkeämpi ja helpompi käyttöliittymä on esim megaruutassa tunerstudion myötä. Myös boksi on dramaattisesti halvempi ja ominaisuuksia on saatavissa äkkisilmäyksellä kaikki samat/tarpeelliset megaankin. B230FB jos poraat 96mm niin melko vähän lähtee pytyistä tavaraa, mutta pitkäiskuakseli ja siihen passaavat veivit lie aika kiva päivitys jos vapari on pakollinen juttu. Ja isoja vapareita säädelleenä voisin todeta että älä pilaa hommaa ylinokituksella....
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kermeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
    • Hakalahti Drag Racing
Vs: vapari 230f vinokoneen viritys
« Vastaus #19 : 17.07.2015, 12:15:42 »


Tämmönen oli minulla 142 Volvossa katsastettuna about 15 vuotta sitten.

Aikanaan tuosta paketista mitattiin 238hv. B230, 86mm isku, itse kairattu 405-kansi 48/40 venttiileillä, 48-delortot, kärjetön jakaja sytkä, 4-2-1 pakosarja. Nokan speksejä en muista, mutta ei mikään aivan hirmu se ei ollut. Kevennety v-pyörä, sintteri levy ja hiukan tiukempi asetelma. Vaihdelaatikkona oli M45 ja taka-kaseli oli lukollinen 1031. Bensana 98E.

Auto oli monta vuotta puhtaasti ainoa auto, jolla ajettiin niin kauppaan kuin töihinkin. Käytiimpä sillä ajamalla Ylivieskasta Porissa ja Vaasassa asti kisoissakin. Porin reissu yli 800km. Sliksit ja työkalut konttiin ja neljä jannua kyytiin sitten menoks 8)
« Viimeksi muokattu: 17.07.2015, 12:18:01 kirjoittanut Kermeri »
Volvo 142 DL - 1/4 mile 10.449@215.18 - 1/8mile 6.742@174.94

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: vapari 230f vinokoneen viritys
« Vastaus #20 : 17.07.2015, 12:42:53 »


Tämmönen oli minulla 142 Volvossa katsastettuna about 15 vuotta sitten.

Aikanaan tuosta paketista mitattiin 238hv. B230, 86mm isku, itse kairattu 405-kansi 48/40 venttiileillä, 48-delortot, kärjetön jakaja sytkä, 4-2-1 pakosarja. Nokan speksejä en muista, mutta ei mikään aivan hirmu se ei ollut. Kevennety v-pyörä, sintteri levy ja hiukan tiukempi asetelma. Vaihdelaatikkona oli M45 ja taka-kaseli oli lukollinen 1031. Bensana 98E.

Auto oli monta vuotta puhtaasti ainoa auto, jolla ajettiin niin kauppaan kuin töihinkin. Käytiimpä sillä ajamalla Ylivieskasta Porissa ja Vaasassa asti kisoissakin. Porin reissu yli 800km. Sliksit ja työkalut konttiin ja neljä jannua kyytiin sitten menoks 8)

Olikos sama pannu veljes beigessä välillä? Oli hyvin vetoja kun käytiin joskus liikenneympyrässä leikkimässä.

Poissa Kermeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
    • Hakalahti Drag Racing
Vs: vapari 230f vinokoneen viritys
« Vastaus #21 : 17.07.2015, 13:02:17 »
Olikos sama pannu veljes beigessä välillä? Oli hyvin vetoja kun käytiin joskus liikenneympyrässä leikkimässä.

Juu sama pannu. Alunperin siihen se tehtiinkin ja sitä kyllä siinä käytettiinkiin. Hiukka raskaampi kaasujalka ko. herralla ;)

Kyllä aina välillä kaipaa tuollasen kireän vaparin ääniä ja kaasuun vastaavuutta. Mukava ajaa ja kikkailla tollasella motilla :)
Volvo 142 DL - 1/4 mile 10.449@215.18 - 1/8mile 6.742@174.94

Poissa sataneljäkekkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: vapari 230f vinokoneen viritys
« Vastaus #22 : 19.07.2015, 18:41:34 »
Joo ite oon kanssa vannoutunut vaparin ystävä :) joskus jannuna oli m5 bemari ni sairastutti tähän vapari hommaan :) hyvät tehot oot kaivanu tuosta paketista :)
142 -69

 

Elekma  Autoracing