Kulkukoira  Proturbo

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 322543 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Mie vein motonetista viimeiset  :D Ja noi mun jouset joutaa varmaan kesänmittaan sulle, jos ei ole kiire.

Laittelepa privaa tarkemmin tuosta mulle, kiinnostaa.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Kertokaa, mistä saan volvo 850glt vm93 autoon alusta/madallus sarjan edullisesti ja mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa? vähintään 40/40 madallus!!? laittakaa linkkejä, kertokaa kokemuksia yms!

No jos vaivautuisit lukemaan tätä aihetta niin selviäis. Täällä on jo useampaan kertaan ollu puhetta motonetin madallussarjasta, ja monesta muusta. Selvität vaan että sopii sun autoon. Motonetin setti on siis pelkkä jousisarja.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Motonetin jousia kannattaa tarjota varauksell koska niillä ei tahdo olla niitä.
Varastosaldoista näkee. Hiltsuhan tosiaan osti sen yhen sarjan ja viimeks mitä katoin niin Turussa oli yks sarja.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Kertokaa, mistä saan volvo 850glt vm93 autoon alusta/madallus sarjan edullisesti ja mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa? vähintään 40/40 madallus!!? laittakaa linkkejä, kertokaa kokemuksia yms!

Niin joo pitiki mainita että mulla on sellaset motonetin takajouset vielä ylimääräsenä, jos käy niin että sulle ajautuu pelkät etujouset niin nuo mun motonetit saattas joutaa myydä.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa allutin_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • !!
eli siis jos ostan motonetin madallus sarjan niin ei tarvitse vaihtaa iskareita? tai muutenkaan?

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
eli siis jos ostan motonetin madallus sarjan niin ei tarvitse vaihtaa iskareita? tai muutenkaan?

Minä vaihdoin edeltävään autoon motonetit alle suoraan, ei tippunu välistä pois. Iskarit oli jotkut, luultavasti vakion kaltaiset ellei vakiot. Auto oli 1995 T5, ilmeisesti alkujaan 20mm matalampi kuin turbottomat. Mulla ei ole tietoa onko iskareissa jotain eroja turbollisten ja turbottomien välillä.

Tuolle korkeudelle asettui etujousten vaihdolla, auto oli siis aiemmin keula korkeammalla, motonetin jousilla sitten vaaterissa ja takajouset jäi vaihtamatta kokonaan.

X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa allutin_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • !!
kun tietäisi onko t5:n ja vaparin iskarit samanlaiset... :-\

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
eli siis jos ostan motonetin madallus sarjan niin ei tarvitse vaihtaa iskareita? tai muutenkaan?
Vakio mittaset on mullakin ja pysyy paikallaan.

Poissa allutin_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • !!
ok! pitänee jostai metsästää sellaset...

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Ei ole motonetillä ennee hyllyssä. Kesemmällä itellä joutais valmiit tolpat, trw:n iskarit, -40 jouset ja laakerit. Ärrällekkin tarjosin, mutta oli jousia vaille.

Poissa allutin_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • !!
missäs hintaluokassa pyöritää? Ja ne on sitte sellaset senku laittaa vaa alle?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Pahoittelen jo etukäteen, että sekaannun, mutta...

Voisko nämä osto-/myyntihommat hoitaa siellä missä kuuluukin taikka YV:llä.
Monet nimittäin lukee tätäkin ketjua joskus alusta loppuun tavoitteenaan saada tietoa juurikin topicin nimen mukaisesta asiasta. Jos täällä on monta sivua "mulla on jouset, haluuksää ostaa" -tyylistä settiä, niin itteä ainakin alkais kyrpimään kahlata koko ketju läpi...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Pahoittelen jo etukäteen, että sekaannun, mutta...
Älä turhaan ole.   :)

Mutta sä kun oot pelannu näitten madallusten kans, niin kuinka tarkkaan kaikki mahdolliset renkaan kiinniottamiset katsotaan muutoskatsastuksessa?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Älä turhaan ole.   :)

Mutta sä kun oot pelannu näitten madallusten kans, niin kuinka tarkkaan kaikki mahdolliset renkaan kiinniottamiset katsotaan muutoskatsastuksessa?
Aika paljon muutoskatsastuksen tekijästä kiinni, joku voi sallia että kahnaa sisälokariin ja joku voi siitä hylätä.
Tarkkaanottaen ei saisi ottaa minnekään yhtään kiinni, eli ainakin muutoskatsastuksen ajaksi voisi olla hyvä laittaa käännönrajoittajiin lisää paksuutta, tai ainakin laittaa ne edes paikoilleen jos ovat hukkuneet.

Mutta sanotaan vaikka niin, että jos pyörä ottaa vaikka vain muoviseen sisälokariin sisäreunastaan vähän kiinni, niin tuskin on suuri murhe, mutta jos alkaa raapia peltiseen kaareen tms. niin tuskin kelpaa inssille.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Hurmokselle pahoitteluni, jotta olen "mainostanut", mutta näistäkin paristakymmenestä sivusta olisi helppo vetää etusivulle yhteen veto. Esim, sellaiselle madallukselle sellauset jouset, ja suosituimmat säädettävät sarjat jne. Muuhan on juupas eipäs keskustelua ja sitä itsensä jauhantaa ;) Pomo, se tuntuu riippuvan ihan konttori ukosta. Talvirenkailla ei varmaan hietäs ;)

 

RallyBaron  Samppasport