Autoracing  KL-varaosat

Lisävaloista juttua

  • 2281 Vastauksia
  • 788869 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1590 : 18.12.2017, 15:32:11 »
Kosteus voi olla myös kondensiota liian tiiviistä rakenteesta ;)

Siis että se olisi tropiikissa kuumankosteassa ilmastossa koottu, ja joutuessaan lähelle nollakeliä umpioidun sisäilman tehdasasenteinen kosteus tiivistyisi? Ei kovin uskottavaa.

Toinen vaihtoehto on että kosteutta on mennyt sisälle kokoonpanon jälkeen, eli tuote ei ole tiivis.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1591 : 18.12.2017, 15:52:23 »
Myynyt liike oli?

Pidän omana tietonani, kun kyseessä ei ole kuluttajalle tarkoitettu liike. Joten vastaava tapauksen duplikoituminen on häviävän pieni.

Siis että se olisi tropiikissa kuumankosteassa ilmastossa koottu, ja joutuessaan lähelle nollakeliä umpioidun sisäilman tehdasasenteinen kosteus tiivistyisi? Ei kovin uskottavaa.

Toinen vaihtoehto on että kosteutta on mennyt sisälle kokoonpanon jälkeen, eli tuote ei ole tiivis.

Tämä.

Joskus keväällä löin tuon keulalle, enkä silloin havainnut merkkiä kosteuden kerääntymisestä. Vasta loppusyksystä huomasin tämän ja kun lumikelit alkoi niin ilmiö voimistui.

Ei kaikki voi aina tehdä priimaa, pakko on olla muutama susi joukossa.

edit: ihmetyttää vaan tuo kauppiaan kommentti
« Viimeksi muokattu: 18.12.2017, 15:57:41 kirjoittanut razori »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1592 : 18.12.2017, 17:44:50 »
Höpö höpö!
::)

Ohjekirjassa lukee, että kovassa sateessa tai pesun jälkeen ajovalaisimien ja takavaloasennelmien lasit näyttävät olevan huurussa.Tämä ilmiö johtuu lasin sisä ja ulkopuolen välisestä lämpötila erosta.Tämä on vastaavaa, kuin ikkunoiden huurtuminen sisäpuolelta sateella, eikä merkitse autossa olevan mitään vikaa

http://www.khcf.org/index.php?action=printpage;topic=1178.0

Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1593 : 18.12.2017, 17:49:05 »
::)

Ohjekirjassa lukee, että kovassa sateessa tai pesun jälkeen ajovalaisimien ja takavaloasennelmien lasit näyttävät olevan huurussa.Tämä ilmiö johtuu lasin sisä ja ulkopuolen välisestä lämpötila erosta.Tämä on vastaavaa, kuin ikkunoiden huurtuminen sisäpuolelta sateella, eikä merkitse autossa olevan mitään vikaa

http://www.khcf.org/index.php?action=printpage;topic=1178.0

Onko IP-suojaus tuttu ja mitä se tarkoittaa? Miten auton omat valot mitenkään liittyi tähän keskusteluun?

https://www.erikoistekniikka.fi/info/ip-suojausluokitukset/32/
https://fi.wikipedia.org/wiki/IP-luokitus

Juurikin näin. Jos tuote on IP67 pöly- ja vesitiivis suojattu joten sinne ei kuulu mennä vettä ja PISTE!
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1594 : 18.12.2017, 17:56:26 »
Onko IP-suojaus tuttu ja mitä se tarkoittaa ? Miten auton omat valot mitenkään liittyi tähän keskusteluun?

https://www.erikoistekniikka.fi/info/ip-suojausluokitukset/32/
https://fi.wikipedia.org/wiki/IP-luokitus
Älä hyvä mies kiihdy kuten liikenteessä ;)
Kosteudesta kai oli puhe ja ääneen ajattelin, että voiko ne olla liian tiiviit, ja niihin tiivistyisi kosteutta kuten useassa valoumpiossa on käynyt. Teoriaa se vain oli, enkä sitä varmana tietona tässä kenellekkään yrittänyt myydä. Harmi jos se alkoi kiukuttamaan :-\
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1595 : 18.12.2017, 18:01:19 »
Voihan ne olla liian tiiviit, mutta jos tuotanto-olosuhteet ovat olleet niin kosteat, että ilmenee kondensoitumisena kylmissä olosuhteissa, on todella luokatonta laatua.

Varmasti elektroniikkakin moisesta tykkää.

Kosteudesta kai oli puhe ja ääneen ajattelin, että voiko ne olla liian tiiviit, ja niihin tiivistyisi kosteutta kuten useassa valoumpiossa on käynyt. Teoriaa se vain oli, enkä sitä varmana tietona tässä kenellekkään yrittänyt myydä. Harmi jos se alkoi kiukuttamaan :-\
Ajovaloumpiot kasataan yleensä useammasta palikasta useammassa eri "pisteessä" tuotantolaitoksessa. Siellä on useita eri materiaaleja ja paljon ilmatilaa, sekä avattavat luukut umpioiden takaosissa.
Tämän takia ajovaloumpioissa on myös yleensä aina hengitys ulkoilmaan, koska kosteuden muodostumista ei voi estää.

Lisävaloon jos pääsee kosteutta, on joko tiivistys tehty päin persettä, tai polttimoa vaihtaessa päässyt vettä tms. umpion sisälle. Tosin tuommoiseen LED-valoon ei juuri polttimoita vaihdella, joten joko tehty päin persettä, viallinen tai suunnitteluvirhe.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1596 : 18.12.2017, 18:04:26 »
Voihan ne olla liian tiiviit, mutta jos tuotanto-olosuhteet ovat olleet niin kosteat, että ilmenee kondensoitumisena kylmissä olosuhteissa, on todella luokatonta laatua.

Varmasti elektroniikkakin moisesta tykkää.
Ajovaloumpiot kasataan yleensä useammasta palikasta useammassa eri "pisteessä" tuotantolaitoksessa. Siellä on useita eri materiaaleja ja paljon ilmatilaa, sekä avattavat luukut umpioiden takaosissa.
Tämän takia ajovaloumpioissa on myös yleensä aina hengitys ulkoilmaan, koska kosteuden muodostumista ei voi estää.

Lisävaloon jos pääsee kosteutta, on joko tiivistys tehty päin persettä, tai polttimoa vaihtaessa päässyt vettä tms. umpion sisälle. Tosin tuommoiseen LED-valoon ei juuri polttimoita vaihdella, joten joko tehty päin persettä, viallinen tai suunnitteluvirhe.
Kiinasta nämä taitaa tulla, joten laadullisesti voi olla mitä sattuu. Kuten tuon karpan linkkaamat IP luokitukset.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1597 : 18.12.2017, 18:09:47 »
Kiinasta nämä taitaa tulla

Lazerin lamput eivät ole mitään ala-arvoista kiinanpaskaa, vaan ne kootaan käsin Englannissa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1598 : 18.12.2017, 18:10:22 »
Kiinasta nämä taitaa tulla, joten laadullisesti voi olla mitä sattuu. Kuten tuon karpan linkkaamat IP luokitukset.
IP luokitus on standardi. Jos tuote on luokiteltu jonkin stantardin mukaan eikä sitten kenttäolosuhteissa sitä täytä, on tuote viallinen.

Ainakin tällöin, mikäli tuotetta myydään IP-luokitettuna, eikä olosuhteet ole menneet luokituksen "yli".

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1599 : 18.12.2017, 18:16:13 »
Kiinasta nämä taitaa tulla, joten laadullisesti voi olla mitä sattuu. Kuten tuon karpan linkkaamat IP luokitukset.

Sama länkytys jatkuu kuten tuossa kitka/nasta keskustelussa, kun ei vain osaa lopettaa.

https://www.lazerlamps.com/

"Lazer Lamps Ltd is a leading UK manufacturer of auxiliary automotive driving lights"

IP luokitus on standardi. Jos tuote on luokiteltu jonkin stantardin mukaan eikä sitten kenttäolosuhteissa sitä täytä, on tuote viallinen.

Ainakin tällöin, mikäli tuotetta myydään IP-luokitettuna, eikä olosuhteet ole menneet luokituksen "yli".


Aamen, mutta edeleen pitää hakata päätä seinään vaikka on linkit faktoiksi. Enkä tarkoita sinua Slerba  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1600 : 18.12.2017, 18:18:01 »
Voihan ne olla liian tiiviit, mutta jos tuotanto-olosuhteet ovat olleet niin kosteat, että ilmenee kondensoitumisena kylmissä olosuhteissa, on todella luokatonta laatua.

Lisävaloon jos pääsee kosteutta, on joko tiivistys tehty päin persettä

Kallistun tuohon jälkimmäiseen, sillä niinkuin jo aiemmin tuli ilmi, niin autossa on vielä kaksi muuta saman firman tuotetta ja niissä moista ongelmaa ei ole.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1601 : 18.12.2017, 18:22:49 »
Sama länkytys jatkuu kuten tuossa kitka/nasta keskustelussa, kun ei vain osaa lopettaa.

Älä nyt hyvä veli kitkoja tännekin ketjuun sekoita  :o
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Diaz

  • Vieras
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1602 : 18.12.2017, 18:23:36 »
Ihan vaan tälleen muistutuksena niin tuo IP-luokitus tarkoittaa yleensä että laite on tiivis mutta se voi myös tarkoittaa sitä että laite sietää sen kosteuden.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1603 : 18.12.2017, 18:41:39 »
::)

Ohjekirjassa lukee, että kovassa sateessa tai pesun jälkeen ajovalaisimien ja takavaloasennelmien lasit näyttävät olevan huurussa.Tämä ilmiö johtuu lasin sisä ja ulkopuolen välisestä lämpötila erosta.Tämä on vastaavaa, kuin ikkunoiden huurtuminen sisäpuolelta sateella, eikä merkitse autossa olevan mitään vikaa

http://www.khcf.org/index.php?action=printpage;topic=1178.0

Jännä, kun ei edelliset lisävalot keränneet kosteutta/huurtuneet, vaikka kyseessä oli halvat bilteman 30e/kpl ämpärit joihin oli vielä itse räpelletty reikiä  ::)

edit: meinasin äsken katsoa Lazerin sivuilta, josko siellä olisi ollut jonkintapaista livechättiä, jossa olisi voinut kysyä heidän mielipidettänsä asiaan. No livechättiä ei ole, mutta väännetään se perinteinen yhteydenottolomake sitten.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2017, 18:47:23 kirjoittanut razori »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1604 : 18.12.2017, 18:51:46 »
Jännä, kun ei edelliset lisävalot keränneet kosteutta/huurtuneet, vaikka kyseessä oli halvat bilteman 30e/kpl ämpärit joihin oli vielä itse räpelletty reikiä  ::)

edit: meinasin äsken katsoa Lazerin sivuilta, josko siellä olisi ollut jonkintapaista livechättiä, jossa olisi voinut kysyä heidän mielipidettänsä asiaan. No livechättiä ei ole, mutta väännetään se perinteinen yhteydenottolomake sitten.
Näkyisi näissä Lazerin valoissa olevan 5v takuu, joten sen osalta voisi puhua jo laadusta. Ei kai se kauppiaalta pois ole, jos uuden tuikun saisit ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo