Samppasport  Futurez

Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T geartronic 2007 huoltomuistion tapainen..

  • 844 Vastauksia
  • 187202 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #120 : 05.07.2018, 02:06:34 »
Suuttimet nakattu paikalleen, auto käyntiin ja= ei muutosta käyntiin, oikeastaan meni huonompaan suuntaan..

Vika taitaa sittenkin olla sytkäpuolella ja ilmeisesti siinä USA-lootassa, kun resistanssi ei muutu alipainekellolla, vaikka miten imee kalvoa ruttuun..
Jotenkin lähtee sytkä leijumaan ja menee laihalle pintakaasulla ??

Onkos tälläistä tullut kenelläkään vastaan ?
Laanilla ois yks LH2.2:lla oleva jokkisaihio missä pitäs olla ehjät boksit, kerro sen USA-boksin numero niin käyn vilkasemassa.
Jäitä housuun!

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #121 : 05.07.2018, 20:23:36 »
Sähkövian takia tallikausi alkaakin aikaisemmin, joten otin pois ajosta.

Tuli tuossa vauxin kanssa turistua eilen kun kävi tallilla, että nakkaisi nuo usa-romut nurkkaan ja pistäis erillaisen jakajan hiluineen kiinni.

Kombo olisi seuraava:
-Hall pystyjakaja kaasari tai mekaanisesta ruiskusta. Oltava siis keskipako-ennakko.
-Bosch "190" loppuinen moduuli.
-Johtosarja näiden väliin.

Mites tuo sähköjen teko, vissiin kaikki moottorin kyljessä menevät pitänee raksia pois ??

Sana on vapaa..

Elkille nakattu yv:tä koskien boxia..
« Viimeksi muokattu: 05.07.2018, 20:28:28 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #122 : 11.07.2018, 21:11:11 »
240:seen "Uusi" boxi nakattu paikalleen ja, ja, käyhän se eri tavalla..
Tyhjäkäynti pitää vielä askarella kuntoon.

Boxista kiitos kuuluu Elkille  -H-
Taitaa sittenkin päästä liikenteeseen vielä tänä kesänä..

V50 sai uudet avaimien kuoret ja toisesta korjattiin mikrokytkin huonon toiminnan takia.
Lysti maksoi 120€ ja paikka oli tämä:
https://www.autonavaimet.fi/
Avain korjattiin odottaessa..

Muuten vaan ajettu ja nyt pitäs korjailla etupuskurin maalausta parista kohtaa.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2018, 21:19:06 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #123 : 14.07.2018, 21:19:05 »
240 ajoon huomenna..

V50 vaivannut huono kaasuun vastaavuus taitaa johtua imusarjan magneettiventtileistä, löysin muutaman keskustelupätkän koskien tuota vikaa.
Taitaa olla yleinenkin vika nuissa 1,6-2,0 durateceissä..
Ensi viikolla hakia osa ja vaihtaa se tuonne koneen kylkeen.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #124 : 15.07.2018, 19:42:24 »
240 sai hikan ajossa, hävitti tyhjäkäynnin..
Tulin tallille ja jätin auton valmiiksi mäkeen jotta valutan sen talliin niin sain osittain kynnyksen yli ja loput meni startin voimalla..

Tallissa kokeilin useampaan kertaan käynnistellä ja joka kerta lähti käyntiin..
On nämä ihme vehkeitä, täytyy ajaa vissiin vika ulos.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #125 : 15.07.2018, 19:45:36 »
240 sai hikan ajossa, hävitti tyhjäkäynnin..
Tulin tallille ja jätin auton valmiiksi mäkeen jotta valutan sen talliin niin sain osittain kynnyksen yli ja loput meni startin voimalla..

Tallissa kokeilin useampaan kertaan käynnistellä ja joka kerta lähti käyntiin..
On nämä ihme vehkeitä, täytyy ajaa vissiin vika ulos.
Sytkäpääte kuskin puolella akun takana.
Jäitä housuun!

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #126 : 15.07.2018, 19:50:02 »
Sytkäpääte kuskin puolella akun takana.

Jaa no pitää tutkia huomenna.
Tuossako on samanlainen sytkäpääte kuin lh 2.4 ??
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #127 : 15.07.2018, 19:53:51 »
Jaa no pitää tutkia huomenna.
Tuossako on samanlainen sytkäpääte kuin lh 2.4 ??
Taisinpa kävellä miinaan. Tutkin tuossa vihreäkantisia ja eipä tietenkään LH-jet 2.2:ssa tuota sytkäpäätettä ole niiden mukaan. Sen autos runkonumero on kuitenkin alle 334100?

Kannattaa muuten käyttää se lähettämäni boksi auki ja tyhjentää havunneulaset sieltä...
Jäitä housuun!

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #128 : 15.07.2018, 20:02:00 »
Taisinpa kävellä miinaan. Tutkin tuossa vihreäkantisia ja eipä tietenkään LH-jet 2.2:ssa tuota sytkäpäätettä ole niiden mukaan. Sen autos runkonumero on kuitenkin alle 334100?

Kannattaa muuten käyttää se lähettämäni boksi auki ja tyhjentää havunneulaset sieltä...

Täytyy katella se runkonumero huomenna..
Juu, boxin tyhjensin ensimmäisenä kun postista hain ja ennen kuin paikalleen laitoin.

Kävin ajelemassa tosiaan tänään reilun lenkin ja välillä nykimistä tasakaasulla esiintyi ja välillä ei.
Vasta muutama kilometri ennen tallia alkoi hävittämään tyhjäkäyntiä ja kun sain talliin niin tosiaan useamman kerran starttailin konetta ja aina lähti käyntiin.

Pitää huomenna käydä tankilla ja sen jälkeen ajella taas kone kuumaksi.

Mites kampuran asentoanturi vanhetessaan, voiko se aiheuttaa tälläistä ??
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #129 : 17.07.2018, 21:37:10 »
240:llä ajettu ja haettu osia, kun V50:seen vaihdoin imusarjan magneettiventtiiliä niin samalla nostin öljytikun ylös tarkastaakseni öljyntason ja kappas tikku aivan kuiva.

Öljyt vaihdettu 4 tkm sitten https://www.moottorioljy24.fi/Moottorioeljy/Liqui-Moly/TOP-TEC-4200-5W-30/p-OIL-16 ja tarvikesuodatin.

Nyt ostin https://www.motonet.fi/fi/tuote/599564/Motox-EcoEnergy-A5B5-5W-30-5L-SLCF ja volvon suodatin.
Pitää huomenna vaihdella nuo motoxit koneeseen ja seurailla kulutusta.

Mitäköhän tuossa oikein on tapahtunut, kun öljyt nuin ovat hävinneet ?
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #130 : 18.07.2018, 21:08:24 »
V50:sen imusarjan magneettiventtiili vaihdettu ja koeajolla ei ollut oireita puutumiseen vedossa..

Öljytkin vaihtui kera orkkisuodattimen.
Täytyy seurailla josko tuo vähenisi jossain määrin..

240:sellä päristelin muutaman kilsan ja tallilla nyppäsin tulpat pois niin olikin parista löystynyt se tulpan päässä oleva hattu..
Väänsin tiukemalle ja täytyy seuraiila josko loppuu nykiminen..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #131 : 23.07.2018, 18:38:24 »
Seuraavaksi 240:sen virranjakajasta vaihtuu hall-anturi, koska alkaa ajossa olla sellaisia ravistuskohtauksia ja mitään muuta syytä ei enää löydy.

Mites tuo hall-anturi irtoaa tuolta jakajasta ??
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #132 : 24.07.2018, 09:44:00 »
Poralla, anturi on niitattu jakajan runkoon.
Jäitä housuun!

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #133 : 24.07.2018, 10:20:18 »
Poralla, anturi on niitattu jakajan runkoon.

Jahas, varmaan helpompi ottaa jakaja lohkosta pöydälle ja tehdä remontti, samalla uusia se tiivisterengas sinne runkoon, vaikka ei vielä sieltä ole öljyä tms roiskinut mihinkään.
Taitaa olla tiukassa saada irti, jos olen oikein ymmärtänyt ?

Taidan ostaa toisen jakajan ja laittaa sen kuntoon..
Olisi tälläinen myynnissä:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=100626.0
« Viimeksi muokattu: 24.07.2018, 10:23:04 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V50 2.0 2008 huoltomuistio.
« Vastaus #134 : 24.07.2018, 11:13:23 »
Jahas, varmaan helpompi ottaa jakaja lohkosta pöydälle ja tehdä remontti, samalla uusia se tiivisterengas sinne runkoon, vaikka ei vielä sieltä ole öljyä tms roiskinut mihinkään.
Taitaa olla tiukassa saada irti, jos olen oikein ymmärtänyt ?

Taidan ostaa toisen jakajan ja laittaa sen kuntoon..
Olisi tälläinen myynnissä:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=100626.0
Yhdessäkään mun purkamassa vinokoneessa ei ole lohkojakaja ollut tiukassa. Ja sitäpaitsi toi jakaja ei taida LH2.2:n kanssa käydä, kun siellä on ennakonsäätörojut jakajassa ja LH2.2:n jakaja on ns. tyhjä.
Jäitä housuun!

 

Ateho  Elekma