KL-varaosat  Race.fi

Volvo 960:seen, 850 T5 moottori. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon sähköissä?

  • 4 Vastauksia
  • 2905 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Eli tämmöistä hulluttelua olen nyt vakavasti ajatellut.
Autot on jo hommattuna ja ne on Volvo 960 2.5 -95 bensa manuaali(M90), johon olisi tarkoitus laittaa Volvo 850 2.3 T5 -94, bensa man. moottori.

SUURIN huolenaiheeni on sähköjen teko, kun itse en ole niissä vahvimmillani... :(
Tarkoitus olisi laittaa 850:sen OMA ecu ja liittää se 960:sen sähkösarjaan. En siis aio laittaa mitään erillisiä moottorinohjauksia, Megaruuttaa jne...vaan 850 omalla eculla, että saisi luotettavan harrasteauton sähköjenkin puolesta, eikä tarvisi sen kummemmin säädellä.
Päätyjakaja olisi tarkoitus tehdä itse 940/850 jakajasta, eli senkään puolesta ei tarvisi mitään erillispuolia ohjelmoida jne..

Olen jo jonkun verran etsinyt tietoa netin ihmeellisestä maailmasta, mutta nuo sähköhommat ei aukea, kun jonkun pitäisi ihan rautalangasta vääntää miten ne yhdistetään toisiinsa, koska JOKU on taatusti tuon homman tehnyt??!
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Pura 850 volvosta moottorin puolen johtosarja, liitä ecu siihen ja kytke jännitteet eculle. 12 voltin syötöt joudut luultavasti itse tekemään suuttimille, puolalle yms. Vähän sama kuin laittaisit megan, mutta sulla on nyt valmis johtosarja liittimineen. 960 volvon moottorin johtosarjaa et voi käyttää, vaan se kannattaa jättää sinne rinnalle. Kytkentäkaaviotkin löytyy googlettamalla ja alfamerin huoltokirjoista.
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Mikset heivaisi turborojuja kutosen perään? Miksi downgreidata? Jos 960 on M4.4:llä, niin sen saa säädettyä toimimaan turbon kanssa.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Mikset heivaisi turborojuja kutosen perään? Miksi downgreidata? Jos 960 on M4.4:llä, niin sen saa säädettyä toimimaan turbon kanssa.


Sen takia, kun haluan tehdä T5:sta, joka on mulle jo tuttu kone muutenkin.
Kiitos vain ideasta, mutta tässä on jo valmis semmoinen, nyt puuttuu enään lisäapu ;)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
No niin, auto on nyt muutoskatsastettu ja kaikki muut toimii, paitsi kiekkamittari.
Kiitokset niille, jotka oikeasti auttoivat ;)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

 

Proturbo  Autodiagnoosi