Itse kierrätin myös 10l Comma MVATF+, edellisestä vaihdosta 80tkm+. Letkuna käytin Bilteman 1" letkua (tuote 26-518, 5m, 9,90 e), joka menee öljynjäähdyttimen liitännän ulkopuolelle nätisti ja nippusiteellä varmistus. Paksu letku sotkee ohuempaa enemmän poisottovaiheessa, jos ei ole tarkkana. Öljyn lisäämiseen käytin suppilona Motonetin tuotetta 60-1022 (
https://www.motonet.fi/fi/tuote/601022/Flotool-suppilo-pitka-joustava-vaihteistot-yms), joka menee täydellisesti öljytikkureikään. O-tiivisterenkaita tai sitä vihreää klipsua en vaihtanut, en myöskään tyhjennyspropun tiivistettä.
Öljynvaihdon jälkeen on tärkeää tsekata öljytaso, joten laitetaan tähän ohjeet.
1. Vain kuuma vaihteistoöljy antaa luotettavan tuloksen, kuuman vaihteistoöljyn lämpötila on 80 astetta
2. Vaihteistoöljyn saa mittauslämpötilaan ajamalla n. 30 minuuttia yli +15 asteen ulkolämpötilassa
3. Kun vaihteisto on ajettu kuumaksi, pysäköi auto tasaiselle alustalle, pidä moottori käynnissä ja laita vaihteisto asentoon P. Tämän jälkeen käy vaihteiston jokainen asento läpi jarru pohjassa siten, että pysähdyt n. 3 sekunnin ajaksi jokaisen pykälän kohdalla. Lopuksi jätä vaihteisto asentoon P ja auto käyntiin.
4. Kahden minuutin päästä edellisestä voit tarkastaa vaihteistoöljyn tason (moottori edelleen käynnissä), vaihteistoöljyn määrän pitäisi olla HOT-merkin min- ja max-tasojen välissä. Käytä pitkähihaista takkia ja hanskoja, moottori on kuuma.
5. Jos öljyä on liian vähän, lisää sitä öljytikun reiästä hyvin maltillisesti, eli esim. HOT-merkin min- ja max-tasojen väli on vain 2 dl. Jos öljyä on liikaa, niin poista sitä joko imemällä öljytikun reiästä, jos sopivat laitteet löytyvät - tai sitten laskemalla öljypropun kautta, missä saa kyllä olla todella tarkkana, koska kokonaan propun irrottamalla öljyä tulee ulos vauhdilla, ja tietty pitää ottaa huomioon kuuma öljy.